Skocz do zawartości

Dworzec Warszawa Centralna


TheMolkaPL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, BrixNW napisał:

Super budujesz, widziałem na żywo ten dworzec :P 

Ten na McPlay był znacznie mniejszy i budowany z znacznej mierze z pamięci. Ten budowałem według rzutów CAD udostępnionych przez PKP.

Chyba, że chodzi ci rzeczywiście "na żywo" XD

Edytowane przez TheMolkaPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest źle, choć dla mnie (nigdy nie byłem na żadnym dworcu) dość ciężko było rozpoznać co przedstawia twoja budowla.

Jeśli chodzi o odwzorowanie to nie jest źle, chociaż mogłeś użyć lepiej spasowanych materiałów, gdyż twoja obecna paleta jest bardzo uboga, przydałoby się też zwiększyć skalę, oraz poziom szczegółowości, gdyż wiele rzeczy dało się jeszcze uwzględnić nawet w obecnym wymiarze budowli.

Edytowane przez PanNiedzwiadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc daje pliczek Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! [Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!]

Nie udało mi się wszystkiego zbudować. Po pierwsze nie zrobiłem ścian w pomieszczeniach na "zapleczu" ponieważ uznałem, że i tak mi się to nie uda. Ścianę muszę zrobić grubą na 1 blok, a w rzeczywistości wiele z nich jest ścianami gipsowymi i nie mają nawet ćwiartki metra.

Na mapie jest jeszcze Warszawa Śródmieście, ale w stanie surowym. Jest także Warszawa Śródmieście WKD, podziemia i naleśnik. Zbudowałem w pełni wszystkie galerie na dworcu i pod ulicami. Przejścia podziemne miasta są natomiast w stanie surowym ze względu na brak dokumentacji.

Nie znalazłem żadnego rysunku przedstawiającego estakady nad Jana Pawła, więc zbudowałem jedynie ich filary. Nie zbudowałem wszystkich skosów peronów, bo się ciężko je buduje :P

Brakuje też samych ulic, ale nie mam siły budować tylu kółek i skosów na takiej powierzchni.

Byłbym zapomniał - budowałem na wersji Minecraft 1.12.1, budowla znajduje się na współrzędnych X:-110 Y:82 Z:500.

 

2 godziny temu, PanNiedzwiadek napisał:

Jeśli chodzi o odwzorowanie to nie jest źle, chociaż mogłeś użyć lepiej spasowanych materiałów, gdyż twoja obecna paleta jest bardzo uboga (...)

Mój styl budowania polega na tym, że najpierw wszystko buduje "w stanie surowym" czyli ze stone (który chyba najbardziej jest podobny do podstawowego materiału jakim jest beton), następnie wszystko wykańczam WorldEditem patykiem z przypisaną komendą //repl <material>. Nie zawsze znajdowałem dobre materiały na podmianę, albo ze względu na problem grubości jednego bloku rezygnowałem z podmiany. Czy jest problem jednego bloku? Podmieniając podłogę wpływam na sufit pomieszczenia poniżej (i vice versa) - to samo ze ścianami. Robiąc granatową halę peronową zrobiłbym granatową podłogę w hali głównej. :(

2 godziny temu, PanNiedzwiadek napisał:

(...) przydałoby się też zwiększyć skalę (...)

Zastanawiałem się na początku budowy czy nie powiększyć wszystkiego 2x, aby skala była 2:1. Ostatecznie ze względu na prawdopodobne problemy z oświetleniem i renderingiem dużych odległości postanowiłem tego nie robić. Hala nigdy nie renderowałaby się w pełni ze względu na jej skalę. Perony byłyby zawsze ciemne, choć sufit byłby pełny źródeł światła.

2 godziny temu, PanNiedzwiadek napisał:

(...) oraz poziom szczegółowości, gdyż wiele rzeczy dało się jeszcze uwzględnić nawet w obecnym wymiarze budowli.

Hmm, ale co dokładniej? Wiem - schodów ani pochylni ruchomych nie ma. Byłyby zbyt strome (schody mają kąt 30 stopni), a też ciężko byłoby je zmieścić. Projekt nie jest zamknięty, więc fajnie byłoby też dostać jakieś propozycje co do ulepszeń :)

Edytowane przez TheMolkaPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • Szifter zablokował(a) ten temat
Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...