• Nowości:
    Nowy mob: Illusioner Illager (Iluzjonista) Mob ten pojawia się w leśnym dworze. Umiejętności specjalne: strzelanie z łuku, oślepianie przeciwnika na 20 sekund, wyświetlanie w okół siebie takich samych postaci jak on, lecz jest to tylko efekt wizualny. Podpowiedzi do poradników, które wyświetlają się tylko jednorazowo w trybie survival. Ukrywanie informacji pod F1 (ukrywanie interfejsu) o odblokowaniu nowych receptur. Zmiana nazwy bloków "hartowana glina" na "terakota". Informacja o tym, czy możliwość włączenia narratora jest dostępna. Możliwość przypisania klawiszy do zapisywania pasku na trybie kreatywnym. Zmiany:
    Ulepszono tagi NBT. Poprawiono łączenie się płotków z innymi blokami. Poprawiono kolejne powstałe błędy z papugami, systemem osiągnięć i recepturami. Poprawki innych mniejszych błędów. Usprawniono łańcuchowe bloki poleceń. Wersja wideo prezentująca snapshot (po angielsku): film użytkownika xisumavoid.

    17w15a - kolorowe łóżka i więcej!
    Nowości:
    System postępów i receptur: Dodano opisy do systemu receptur Dodano informację o odblokowywaniu receptur przedmiotów. Łóżka: Dodano kolorowe łóżka tworzone z drewna i trzech bloków wełny w tym samym kolorze! Spadając na łóżko odbijemy się od niego (podobnie jak na bloku szlamu, tylko niżej). Narrator: Dodano informację o włączeniu/wyłączeniu narratora. Dodano zmianę opcji narratora pomiędzy: wyłączony, czat i system, tylko czat, tylko wiadomości systemowe. Nowe bugi! Zmiany:
    System postępów i receptur: Zmiana kilku tytułów. Gracze nie będą już losowo wyrzucani z serwera. Książka z recepturami została poprawiona oraz nie powinno być możliwości duplikacji przedmiotów. Bardziej solidne schody - będą łączyły się poprawnie z pochodniami, płotkami, kamiennymi płotami, szybami, kratami i śniegiem. Naprawienie parudziesięciu błędów.

    Teamspeak 3 pozostaje na liście najlepszych komunikatorów głosowych. Nic dziwnego - daje on olbrzymie pole do popisu i swobodę działania. Jednakże świeżo upieczonym administratorom może sprawić problem, dlatego dzisiaj powiemy sobie co nieco o wgrywaniu ikonek dla rang czy kanałów!
    Na początek - do wgrania ikonek przydadzą się ikonki. Ich sporą ilość znajdziesz tutaj:
    Ale co dalej? Zaczniemy od dodawania ikonek do grup.
    Wejdź w zakładkę Settings -> Options (ALT+P) W zakładce Applications upewnij się, iż zaznaczyłeś Advanced Permission System Otwórz zakładkę Permissions -> Server Groups(CTRL+F1) Po lewej wyświetli nam się lista istniejących grup. Klikamy PPM na tą listę i klikamy jedyną opcję - Add Wpisujemy nazwę grupy i wybieramy jej typ, po czym zatwierdzamy akcję. Zaznaczamy utworzoną grupę i w lewym dolnym rogu (tuż na prawo od listy) wciskamy strzałeczkę. Teraz w prawym górnym rogu (tuż na lewo od listy po prawej) rozwijamy "listę" obok dopisku Icon, po czym wciskamy przycisk upload i wybieramy ikonę z paczki! Cieszymy się ikonką dla utworzonej grupy! Analogicznie dla istniejącej grupy postępujemy jak od punktu 6.
     
    Nadawanie ikonek kanału jest równie proste!
    Klikamy PPM na listę kanałów Klikamy Create Channel i wypełniamy wszystkie dane W prawym górnym rogu okienka klikamy w okienko obok Icon i wgrywamy naszą ikonkę  
    Dla istniejących kanałów z kolei:
    Klikamy PPM na kanał Klikamy Edit Channel W prawym górnym rogu okienka klikamy w okienko obok Icon i wgrywamy naszą ikonkę Wszystko gotowe! Ciesz się ikonkami na swoim serwerze!

    17w14a - poprawki i małe dodatki
    Kolejny snapshot do wersji 1.12
    Nowości System postępów i receptur: Nowa zakładka: "przygoda". Powiadomienie po zdobyciu postępu lub odblokowaniu nowej receptury. Możliwość używania shift + kliknięcie w książce z recepturami. Kliknięcie prawym przyciskiem myszy na papugę spowoduje, że usiądzie. Zmiany Zaktualizowanie wielu bibliotek. Poprawki bugów z systemem postępów i papugami oraz wielu innych.

     
    Wiele osób chciałoby budować różne ciekawe mechanizmy, nie znając podstaw. W krótkiej serii Redstone od podstaw zaprezentuję Wam jak korzystać z czerwonego proszku. 
    Czym jest redstone i jak go zdobyć?
    Czerwony proszek służy do tworzenia mechanizmów, może przydać się w alchemii oraz stworzenia innych przedmiotów takich jak tłok. Czerwony proszek można znaleźć od y 19 do y 1, często występuje obok innych rud (diamentu, złota, żelaza, węgla). Rudę czerwonego kamienia () można wykopać tylko kilofem żelaznym i diamentowym. Po wykopaniu możemy otrzymać od 4 do 5 sztuk (oczywiście, jeśli kilof nie ma na sobie enchantu szczęścia). 
     
    Elementy zasilające
    Elementy zasilające to przedmioty, którymi możemy zasilić czerwony proszek (włączyć mechanizm).
     Elementami zasilającymi są:
    - Dźwignia
    - Przycisk (kamienny lub drewniany)
    - Tory z czujnikiem
    - Skrzynia pułapka
    - Komprator
    - Detektor światła dziennego
    - Zaczep na linkę
     
    Tłoki - podstawa
    Podstawą w nauce tworzenia mechanizmów są tłoki. Służą do popychania sąsiednich bloków. Tłok należy ustawić stojąc tam, gdzie chcemy by był skierowany. Do uruchomienia potrzebny jest element zasilający. Po zasileniu go tłok się rozsunie, a po odcięciu zasilania - zsunie.
                                                                            
    Tworzenie i zastosowanie tłoków
    Tłok możesz zrobić z desek, bruku, sztabki żelaza i pyłu czerwonego kamienia. Jeden tłok może przepchnąć jednocześnie 12 bloków Lepkie tłoki są często bardziej przydatne od zwykłych. Mogą przesuwać bloki w przód i w tył. Gdy lepki tłok otrzyma zasilanie, popchnie blok do przodu, a gdy zasilanie zostanie odcięte, pociągnie go w tył. Lepki tłok otrzymasz, łącząc zwykły tłok z kulą szlamu. Przesyłanie sygnału czerwonego kamienia w konkretnym kierunku
    Źródło zasilania przesyła sygnał we wszystkich kierunkach z wyjątkiem tych po przekątnej. Jeśli jednak sąsiaduje z czerwonym pyłem lub przekaźnikiem możesz wykorzystać te obiekty do przekierowania zasilania w dowolne miejsce.
    Wykorzystywanie źródeł zasilania - tłoki
    Z wyjątkiem czerwonego kamienia, skrzyni pułapki i detektora światła dziennego, źródło zasilania należy podłączyć do zwykłych bloków, wówczas prześle sygnał z każdej strony (oprócz tych po przekątnej). 
    Najłatwiej wykorzystać źródło zasilania umieszczając je obok obiektu, który chcesz zasilić, bo każde ze źródeł zasila sąsiednie bloki. Przyciski, dźwignie, płyty naciskowe, zaczepy na linkę i tory z czujnikiem także zasilają przylegające do nich bloki oraz wszystko, co z nimi sąsiaduje. 
                                                                 
     
    Włączanie i odcinanie źródła zasilania
    Dźwignię można włączać i wyłączać, dzięki czemu uzyskujesz lepszą kontrolę nad swoimi obwodami i maszynami. Jedynym źródłem zasilania, którego nie można wyłączyć, jest blok czerwonego kamienia.

     
    Przekaźniki i kompratory
    Przekaźnik służy do przekazywania zasięgu czerwonego kamienia. Znalazł także różne zastosowania w mechanizmach.

    Dzięki komparatorowi możemy porównać napięcie czerwonego kamienia. Można je rozpoznać, patrząc na niego. Jeśli barwa proszku jest coraz ciemniejsza, oznacza to, że traci zasięg. Można go przedłużyć dodając przekaźnik, jednak lepiej tego nie robić jeśli chcemy wykorzystać ten moduł. Klikając PPM na komparator można zmienić jego tryb pracy. Zmianę tą można rozpoznać przez pochodnię, która będzie wyjściem komparatora. Jeżeli jest ona zapalona, jesteśmy w trybie odejmowania. 
    Oczywiście jest to tylko wprowadzenie, w kolejnym blogu będzie opis i sposób tworzenia mechanizmów.

    17w13b - bugfixy
    Znaczące poprawki do nowej wersji
    1. Dodano
    Nowy kolor papugi: szaro-żółta 2. Poprawiono
    Niektóre modele bytów bloków nie renderują się. Receptury nie odblokowują się na serwerze. Okno postępów jest puste, jeżeli nie odblokowaliśmy żadnego. Papugi znikają gdy jest ich zbyt wiele. Poziom oczu papug nie pokrywa się z modelem. Papugi nie naśladują pająków. Gra zawiesza się, jeśli próbuje się użyć przedmiotów z drugiej ręki lub slotów zbroi przy użyciu książki przepisów. Papugi "pokazują" serce, jeśli kliknie się na nie prawym przyciskiem. Postęp "Przyzwij Withera" zostało zaliczane podczas wezwania smoka. Na czacie pojawiały się wiadomości "Nowa receptura...", podczas odkrywania nowych przepisów. Zbyt duża ilość pojawiających się papug powoduje crash z powodu ilości potworów na mapie. 3. Podsumowanie
    Dzisiejszy patch poprawia znaczące błędy, które pojawiły się w wczorajszym patchu(17w13a).

    17w13a - kolejna dawka świeżości
    Kolejny snapshot do wersji 1.12
    1. Nowości
    Dodano system postępów, które mają zastąpić system osiągnięć. Będzie je można edytować poprzez pliki JSON. Początkowo mają być podzielone na 4-5 kategorii: "Kopalnia i rzemiosło", "piekło", "kres", "walka", "inżynieria". Dodano książkę przepisów, która pokazuje przepisy, które już odkryliśmy. Z łatwością można w niej wyszukać skomplikowane receptury. Otworzyć ją można obok menu craftingu. Dodano narratora, który czyta wiadomości z czatu. Włączamy i wyłączamy go kombinacją Ctrl + B. Dodano komendę /gamerule doLimitedCrafting, która po wpisaniu zezwala na tworzenie tylko tych przedmiotów, które odblokowali. Dodano komendę /recipe <give|take> [gracz] <nazwa|*>, która odblokowuje lub blokuje graczowi wszystkie lub jeden specyficzny przedmiot z księgi przepisów. Dodano papugę. Papuga ma 6 życia, występuje w czerwonym, zielonym, niebieskim lub cyjanowym kolorze. Imituje odgłosy innych potworów. Można ją oswoić dzięki pomocy ciastek. Po naciśnięciu prawego przycisku na oswojoną papugę siada nam na ramieniu i po podskoczeniu odfruwa. Może latać z nami na elytrze. 2. Zmiany
    Usunięto osiągnięcia i zamieniono je postępami. Od teraz wymagana jest Java 8. Zmieniono tekstury błękitnej, purpurowej, pomarańczowej i białej terakoty, aby usunąć obraźliwe obrazy. Stół do zaklęć i magiczna latarnia(beacon) wyświetlają swoje nazwy nad nimi po najechaniu. 3. Podsumowanie
    Kolejny snapshot, który nie zmienia dużo w mechanice gry, lecz dodaje kolejne mniej lub bardziej przydatne funkcje. Dodane księgi przepisów i blokowanie tworzenia różnych przedmiotów może mieć duży wpływ na serwery RPG.

    17w06a - zmiany i nowości
    Pierwszy snapshot do wersji 1.12
    1. Nowości
    W trybie kreatywnym zostało dodane zapisywanie przedmiotów z paska szybkiego wyboru. Zapisywanie następuje po naciśnięciu Ctrl + 1-9(Cmd + 1-9 na komputerach Apple). Można zapisać do 9 kombinacji. Zapisane przedmioty można uzyskać kombinacją Shift + 1-9. Są one przypisane do konta, czyli możemy je uzyskać na każdym świecie z włączonym trybem kreatywnym. Został dodany Beton , blok który powstaje z cementu , który miał kontakt z wodą. Występuje w 16 kolorach. Crafting cementu wygląda następująco   (dodając inny barwnik otrzymamy odpowiednio inny kolor).
     (Beton z porównaniem do wełny) Nowy blok Terakota  który występuje w 16 kolorach. Tworzy się go poprzez przepalenie kolorowej utwardzonej gliny. Może zostać położona w 4 kierunkach świata, dzięki czemu można utworzyć ciekawe wzory, takie jak na przykład te . 2. Zmiany
    W trybie Kreatywnym zakładka Materiały została połączona z zakładką Inne. Wełna ma teraz nową teksturę.
    Banery  mają nową teksturę kolorów. Obrazy  od teraz będą próbować wykorzystywać całą możliwą przestrzeń, więc nie będzie problemu zrobieniem obrazu 4x2 czy 4x4. Bloki magmy  będą się teraz palić w nieskończoność, tak jak Netherrack . Można spać gdy w pobliżu są Zombie Pigmany. Owce  mają teraz nowe kolory wełny. 3. Podsumowanie
    Snapshot wprowadza miłe dla oka zmiany graficzne kolorów wełny oraz dodaje kolejne dekoracyjne bloki. Jest kilka "kosmetycznych" zmian, które niewiele wprowadzają (wieszanie obrazów, czy spanie w pobliżu pigmanów).
     
    Wszystkie obrazki jak i informacje pochodzą z http://minecraft.gamepedia.com.
    Nie pozwalam na kopiowanie bez mojej zgody.


    Witajcie czytelnicy w nowej blogowej serii pt. "Modowe Techniki". Będę w niej prezentował różne techniczne modyfikacje do naszej kwadratowej gry. Co tydzień w niedzielę będę publikować kolejny artykuł z tej serii. Na pierwszy ogień idzie modyfikacje ProjectE.
    Jest to modyfikacja dodająca do naszej gry "EMC", na którym skupimy się w pierwszej części, i przedmioty zdolne do np. przyśpieszenia czasu i bardzo silne narzędzia, o których rozpisze się w drugiej części. Starsi gracze mogą go pamiętać pod nazwą Equivalent Exchange 2.
    Ale w zasadzie to co to jest to EMC?
    Możemy je pozyskiwać spalając w specjalnym stole różne przedmioty. Przechowuje się je w przedmiocie zwanymi Klein Starami. Z tej energii możemy stworzyć inne itemki z podstawowego Minecrafta oraz specjalne przedmioty z tejże modyfikacji. Warto zauważyć, że każdy przedmiot posiada swoją ilość EMC w zależności od swojej wartości.
    A co to za specjalny stół?
    Nazywa się on "Transmutation Table". Posiada on swoje GUI prezentujące się następująco:

    Aby zdobyć EMC należy włożyć jakis bloczek w pole z trzema płomykami. W lewym dolnym rogu widzimy napis "EMC: 0". W miejscu 0 pojawi się ilość EMC w stole. Po lewej możemy włożyć przedmiot. Przedmioty po lewej pojawi się też po prawej, jeżeli w stole jest odpowiednia ilość EMC. Wyciągając przedmiot z prawej strony zużywamy EMC ze stołu i dostajemy EMC. Wkładając gdziekolwiek przedmiot stół "uczy" się go. Czy możliwe jest "farmienie" EMC?
    Tak! Jest kilka rodzajów farm, większość opiera się na błędzie w balansie. 

    Na powyższym schemacie widzimy podstawową  farmę opierającą się na niedociągnięciu w wartościach EMC.
    Każdy blok bruku posiada 1 EMC, a brukowa płytka także posiada wartość 1. Czarno-niebiesko-zielona skrzynia to energy condenser, który zamienia każdy blok na ustalony blok. Rury transportują 3 klocki bruku do automatycznego stołu rzemieślniczego, który tworzy 6 pół płytek, które są transportowane do Energy Condensera, a tam zostają przerobione na 6 bloków bruku.
    Jak zainstalować tę modyfikację?
    Wystarczy pobrać odpowiednią wersję modyfikacji z tej strony: https://minecraft.curseforge.com/projects/projecte/files, a następnie pobrany plik włożyć do folderu "mods" jeżeli posiadasz już zainstalowanego Forge'a.

    Witajcie, w tym artykule chciałbym wam powiedzieć czym była ukryta skrzynia, opowiedzieć historię tego bloku oraz zaproponować wam serię "Minecraft - easter eggi", która będzie opisywać na mojej pamięci jak i na Minecraftowej wiki. Zablokowana skrzynia była prima-aprilisowym żartem Mojangu. Po otwarciu jej wyświetlało się menu gdzie można było podjąć próbę zakupu, na przykład przedmiotów ,które będą dodane w przyszłych wersjach gry. Można było tam "kupić" klucz do tej skrzyni, zestaw 5 kluczy, hełm górnika, zmianę nazwy, siodło na creepera, Tajemną toższamość griefera, pigułkę powiększenia, odpowiedź od supportu,  3 "Nadchodzące" przedmioty, oraz zwykłą kłódkę.
    Oczywiście był to żart i po kliknięciu  "Proceed to checkout" wyświetlał  screamera z ryczącym welociraptorem pochodzącego z filmu "Park Jurajski".  Próba zrobienia zakupów o wartości ponad 10 000$ powodowała pokazanie komunikatu "If you are prone to seizures, press cancel" ("Jeśli masz skłonność do napadów padaczkowych, naciśnij anuluj"). Po kliknięciu "OK" ekran zaczynał migać. Ostrzeżenie dodał Notch w celu uniknięcia problemów prawnych.

    Menu zablokowanej skrzyni

    Screen ze "sklepu" z przedmiotami
    Podziękowania dla Derpiego za wykonanie grafiki artykułu.
  • fCraft.pl - Mniej administracji, więcej wolności!
    Miejsce na twoją reklamę Kontakt: [email protected]
    foxhard.pl pvpixel.pl prokoxy.pl
    Skorzystaj z kodu skript.pl 20% zniżki na serwery Minecraft, WWW, TS oraz VPS KVM