Skocz do zawartości

  • MaRPG - wschodzący kwiat z niedostatkiem słońca
    MaRPG to innowacyjny serwer, który, mam nadzieję, zrewolucjonizuje, a przynajmniej ciut odmieni (miejmy nadzieję, że na lepsze!) polską scenę serwerów oferujących rozgrywkę w dobrze nam znanym świecie zbudowanym z sześcianów”. Tak o swoim projekcie wypowiedział się sam jego główny organizator i pomysłodawca w wywiadzie przeprowadzonym na potrzebę tego artykułu. Jak najbardziej się z nim zgadzam i jestem MaRPG zafascynowany. Podziwiam wkład pracy, który Studenciak włożył, i będzie musiał jeszcze włożyć w MaRPG.
    Czym jest MaRPG?
    Na MaRPG możemy wcielić się w jedną z czterech postaci - Wojownika, Barbarzyńcę, Maga oraz Zabójcę. Każdą z nich różnicuje m.in. historia, którą poznajemy wraz z rozwojem naszej rozgrywki. W MaRPG stawiam na interakcję między graczami - każda z postaci może korzystać głównie z dedykowanych dla niej elementów ekwipunku, przez co gracze nierzadko zmuszeni będą, do wymieniania ich między sobą. Na MaRPG na uwagę zasługują w szczególności:
    Dbałość o każdy szczegół (poważnie, pod tym względem jestem strasznym pedantem) Innowacyjna koncepcja i świeże spojrzenie na każdy aspekt rozgrywki (o czym świadczy np. całkowite zastąpienie komend przez interaktywne elementy graficznego interfejsu  nawet wiadomości prywatne! Impossibru?)” I tu znowu posłużyłem się cytatem. Nic dodać, nic ująć, idealnym dowodem na stopień dopracowania projektu jest poniższy zrzut ekranu.

    Ekwipunek z menu chatu, jak widać, wszystko jest wykonane bardzo starannie.
    Studenciak, autor projektu na swój projekt poświęca bardzo dużo czasu,  podczas wywiadu, który z nim przeprowadziłem, stwierdził, że na pracę nad projektem spędza nawet kilka godzin dziennie. Na pytanie, „Czy czujesz się zmęczony?”, odpowiedział on następująco: „Nie ukrywam, że tak mordercza praca, choć przynosi ogromną satysfakcję, na dłuższą metę naprawdę męczy. Gdybym miał zacząć tworzyć MaRPG od samego początku, szczerze mówiąc, nie zdecydowałbym się na to”. Ja widzę w nim zapał i energię do pracy nad projektem, pozostaje tylko pogratulować takich wyników.
    MaRPG za darmo i bez p2w!
    Możliwość gry na MaRPG jest bezpłatna. Co więcej, naszym celem jest umożliwienie gry jak największej liczbie osób - stąd też odejście od koncepcji serwera tzw. premium, czy też konieczności pobierania jakichkolwiek modyfikacji. Nie ma nic przyjemniejszego, jak „wklepać” prosty adres „marpg.pl” i po prostu grać! Tak duża (miejmy nadzieję!) liczba graczy musi być obsługiwana przez naprawdę wydajną maszynę. Zapewnienie takiej nie byłoby możliwe bez hostingu lvlup.pro, któremu wiele zawdzięczam i bez którego najprawdopodobniej nie czytałbyś teraz tego tekstu. Z tego względu na MaRPG dostępne będą mikropłatności. Hej, też jestem graczem i wiem, jak takie mikropłatności są kojarzone! Nie chcę faworyzować żadnych graczy, dlatego dostępny do zakupienia content będzie w pełni zgodny z Minecraftową EULĄ - wydanie polskich złotówek pozwoli zyskać naszej postaci unikatowy wygląd - skin postaci budzący respekt? Załatwione! Towarzysz - papuga, który razem ze mną będzie przemierzał przez Krainę Karhan? Nie ma sprawy! Możliwe będzie również zwiększenie ilości zdobywanego doświadczenia... dla całego serwera! W ten sposób łatwo wkupić można się w łaski innych graczy”.
    Kiedy wielka premiera? Czy serwer będzie aktualizowany?
    Hucznie zapowiadana już spory czas temu „wielka premiera” stale odsuwa się w czasie, siejąc zwątpienie, panikę i strach w sercach naszych zagorzałych fanów. Z tego powodu także i teraz boję się deklarować konkretny termin - jesteśmy blisko wydania pierwszej, testowej wersji, która w historii zapisze się pod nazwą „MaRPG - Vapor Edition” - pierwotnie jej celem było jedynie sprawdzenie wydajności głównego, napisanego przeze mnie na MaRPG pluginu, MaCoreCommodore, jednak funkcjonalność wzrosła do tego stopnia, że możliwa będzie już rozgrywka z przyzwoitymi, jak na tak wczesną fazę, możliwościami - bo PRAWDZIWE MaRPG dopiero „kiedyś” nadejdzie. Jest to również odpowiedź na drugie z pytań. MaRPG to nie zwykły serwer, lecz mój zwariowany styl życia!” 
    Pomóż w pracy nad MaRPG!
    Jeżeli uważasz, że możesz pomóc przy projekcie zajrzyj na stronę projektu - marpg.pl, gdzie znajdziesz miejsce poświęcone rekrutacji do MaTeam - ekipy pracującej nad MaRPG. Możesz wejść też na discorda MaRPG.
    Na koniec chciałbym pokazać wam kilka zrzutów ekranu, które nie były jeszcze pokazane jak, i te, które już zostały opublikowane. Zapraszam, też do obejrzenia filmu z przedstawieniem umiejętności teleportacji.

    Różne warianty skinów jednej z postaci, barbarzyńcy, uzależnione od rangi i płci.

    Menu ulepszania przedmiotu

    Wszystkie cytaty pochodzą z rozmowy ze studenciakiem, dziękuję za udzielenie wywiadu ,'D
    Podziękowania dla Forfex za wykonanie grafiki serii - zajrzyjcie na jego facebook`a!

    goBrush
    Cześć. W internecie nie ma za wiele poradników dot. pluginu "goBrush", przynajmniej po polsku, więc postanowiłem napisać własny. Tym razem postaram się pokazać wam większość aspektów tego wspaniałego pluginu.
    Download: https://www.spigotmc.org/resources/gobrush.23118/
    1.1 WSTĘP
    1.2 INSTALACJA PLUGIN I INSTRUKCJE
    2.2 KOMENDY I POZWOLENIA
    2.3 ZASTOSOWANIE
    Poradnik, by TheRed1337 "CraftedByRed" zakazuje kopiowana na inne fora bez mojej zgody.

    Witaj.
    Jeśli to czytasz, to z dużym prawdopodobieństwem jesteś graczem lub członkiem ekipy serwera na wersji 1.7.x-1.10.x. To właśnie do takich ludzi kieruję tę poradniko-apelo-prośbę o wydźwięku krytycznym i zachęcającym do refleksji.

    Administratorzy serwerów na wersje niższe niż 1.12.x bzdurnie wmawiają sobie, iż są one lepsze, bo stary system walki, bo nie ma struktur, nie ma tego i tamtego. Warto jednak wziąć na to przymiarkę, ponieważ 1.7.x-1.10.x nie oferuje niczego, czego nie ma system 1.12.x.
    Jeżeli zakładasz serwer na 1.7, to zapewne wmawiasz sobie, że więcej graczy będzie grało na serwerze, co jest totalną bzdurą.
    Zgodnie z obserwacjami tego, do gry dziennie wpływa średnio 8000 graczy z całego świata. Oczywistym jest, że domyślnie klient zaproponuje im wersję najnowszą. Zgodnie z tym serwery na 1.12.x ilościowo nokautują 1.7.x czy 1.8.x będące na kolejnych pozycjach Biorąc powyższe pod uwagę, możemy łatwo wywnioskować, że minecraft jest znacznie popularniejszy na 1.12.x, niż na którekolwiek inne wersje (w sumie jakieś 5 tys. serwerów przy czym drugie miejsce to jakieś 4-5 razy mniej). Czymże zasłużyło sobie, na Wasze uznanie, 1.7.x?
    Nowy system walki można wyłączyć - są na to komendy, są na to pluginy, jednym słowem - sposoby, które można wykorzystać. Jeśli już tak bardzo zależy na starym no-skillowym i killaurowym systemie, to nie ma problemu - można go włączyć nawet na 1.12.x! Nowych bloków na 1.12.x nie trzeba używać, chociaż na serwerach freebuild czy creative wypadałoby! Nowe przedmioty z 1.12.x wcale nie muszą zostać użyte, można je zablokować Wartości obrażeń, przedmiotów czy receptury zawsze można zmienić! Można wyłączyć respienie się nowych mobów! Można pozbyć się generowanych struktur czy nawet biomów. Są pluginy pozwalające na manipulację generowania świata! 1.12.x oferuje masę bloków do wykorzystania, masę użytecznych przedmiotów (głównie względem 1.7 i 1.8). Dla poszczególnych gatunków serwera można znaleźć inne ciekawe dodatki! Większość starych błędów gameplayu znika w 1.12.x na rzecz błędów wizualnych, które można poprawić chociażby modyfikacjami graficznymi, które są powszechnie dostępne i nie obciążają gry... I taka czysto-forumowa zaleta, która często sprawia problemy:
    Większość skrypto- i plugino- pisarzy (ci drudzy aka programiści) nastawiona jest na najnowszą wersję, która ma więcej do zaoferowania No dobra, ale piszę o 1.12.x jak o wersji bez wad. Może teraz zalety 1.7.x nad 1.12.x:
    Więcej luk bezpieczeństwa w pluginach, dzięki którym łatwiej rozwalić serwer Mniej działających i więcej zbugowanych pluginów Bardziej dziurawy silnik serwera Więcej błędów gameplayu (gdzie w 1.12.x przeważają poprawialne wizualki, jak już wspomniałem) Badziewna stosunkowo optymalizacja Łatwiejszy do skonstruowania system hacków i łatwiejszy do obejścia system zabezpieczeń Na czym polega całość? Akcja ma na celu nauczenie was usuwania silnika < 1.12.x oraz pluginów na tę wersję w celu instalacji najnowszego serwera wraz z pluginami! Na prawdę nie macie żadnych sensownych argumentów nie do pobicia, jeśli chodzi o trwanie przy wersji 1.7.x. Narzekacie na kierunek rozwoju gry, który w ogóle was nie dotyka; nawet przy zmianie wersji, jeśli zechcecie!
    INNE STATYSTYKI

    Trochę odleżałe niusy, ale pewnie niewiele osób wie o tym, co umieszczę w tym temacie. Dzisiaj skupimy się na dokumentacji, a dokładniej na jednej rzeczy związanej z tą obecną, i jednej z Docs 2; zaczynajmy!

    Czerwony to stara dokumentacja
    Zielony to nowa dokumentacja
    Pomarańczowy to Skript, dodatki, etc.
    → Użytkownicy Chrome przed 07.07.2017 mogli mieć pewne problemy z połączeniem się. Wynikało to z błędnego przetwarzania certyfikatu i nie pozwalało to na włączenie dokumentacji; teraz wszystko powinno śmigać i nie sprawiać większych problemów.
    → Pozwolę sobie przetłumaczyć wiadomość BaeFell nt. Docs 2 z dnia 04.07.2017
    Wspólnie próbowaliśmy dodać jej otuchy. Musimy trochę poczekać na dokumentację, ale nie będziemy przecież kopać leżącego. Nie na tym to polega!
    → W świecie dodatków i samego Skripta niewiele ruszyło. Mieliśmy styczność z utworzonym przez naszego forumowicza mTwitchApi. Poza tym, raczej głucha cisza i oczekiwanie na rozwój takich dodatków i narzędzi jak Skript Mirror, Skellet czy SkUtilities.

    Czerwony to sam plugin
    Pomarańczowy dodatki
    Zielony kolor to dokumentacja

    → Skript na 1.12 już wyszedł. Oprócz tego przeszedł szereg zmian (pozwolę sobie pominąć wszelkie dodane polecenia na rzecz bugfixów). Usunięto całkowicie wsparcie dla starego systemu Bukkit Ban API (1.8 i niżej), który kolidował z nowszym systemem i powodował błędy; wprowadzono mniejsze lub większe poprawki w wektorach i ponadto poprawiono błędy i zoptymalizowano czat. Niestety, wersja ta blokuje poniekąd dostęp do baz danych, które póki co niechętnie współpracują z 1.12

    → Autorzy dodatków nie próźnują. Na bieżąco obserwujemy zmiany naczelnych Skelletu, MundoSk czy SkRayFall. Jakby tego było mało, niedawno wydany został Skript Mirror - nieszablonowe rozwiązanie, o którym długo by się rozpisywać. Dosłownie jest to lustro Skripta, tylko w Javie (można tym pisać skrypty zdolne do wyłączenia komuś komputera ). Możemy też znaleźć dodatek o nazwie AdvancementsAddon odpowiedzialny za dodawanie, usuwanie, przyznawanie, odbieranie i edytowanie postępów. Z pewnością przyda się na bardziej rozwiniętych serwerach! No i oczywiście Skript-Votifier-Hook dodający system znanego wszystkim z listowanych serwerów systemu głosowania.

    → BaeFell napisała, iż ze względów rodzinnych wydanie Docs 2 się przedłuży, dlatego będziemy musieli jeszcze trochę poczekać (ale chyba warto, co nie?). Community oferowało pomoc, nie zgodziła się jednak, mając na to racjonalne wytłumaczenie - nie potrafiła by odpowiednio zabezpieczyć kodu przed ewentualnymi zniszczeniami (a raczej zajęło by jej  to więcej czasu, niż dokończenie docs 2 samotnie)
    → Sztabu tłumaczeniowego dokumentacji jeszcze nie ma, ale jestem w ciagłym kontakcie z Bae - zaproponowałem się na tłumacza i dostałem wstępną zgodę, jak również jako członek ekipy dodającej i poprawiającej przykłady i, poniekąd, moderator dokumentacji.
     

        Postanowiłem zrobić taką mini serię, dla niewiedzących tego i owego, o tym, co jest planowane do dodania w Skripcie i jego dodatkach; zmianach z nimi czy z dokumentacją. Zapraszam!

        Pewnie część z Was wie, że dokumentacja, którą obecnie znamy jest dość oporna. Długo się wczytuje, nie ma "płynności" przejść czy często nie działają listy wykluczeń (przy wyszukiwaniu tylko wśród wybranych dodatków). Z tych względów (i kilku innych) BaeFell wraz ze sztabem SkUnity zdecydowała o utworzeniu tzw. Docs 2 - Dokumentacji, która ma być znacznie lepsza i przyjaźniejsza dla userów. Co się w niej znajdzie?
    Zielone dodatki dotyczą przykładów i poleceń
    Niebieskie funkcjonalności dokumentacji
    Pomarańczowe to wsparcie dla programistów

    → Użytkownicy mogą dodawać swoje przykłady do poleceń
    → Dostęp do oceniania przykładów - lepsze przykłady będą widoczne na górze, gorsze na dole (a nawet usuwane)
    → Data/wersja od której dane polecenie działa
    → Możliwe, że pojawi się system dodawania przykładów zdjęciowych - w jaki sposób działa polecenie, itd. [propozycja, prawdopodobnie do realizacji]
    → Możliwe, że będzie sztab ludzi do uzupełniania brakujących (co w obecnej dokumentacji jest dość częste) przykładów [jw.]
    → Prawdopodobnie możliwość zgłaszania błędów czy nieprawidłowości dokumentacji, dzięki czemu szybko się je poprawi [jw.]
    → Lista wspieranych poleceń (np. wyrażenia takie jak victim, attacker, damage cause, itd. przy on death i on damage, future/former state przy on teleport i inne) przy danym poleceniu [jw.]

    → Będzie chodziła płynniej i lepiej
    → Będzie obsługiwała wiele wersji językowych
    → Poprawiona lista poleceń po lewej (teraz poprawnie będzie przekierowywać do wybranego)
    → Lepsze filtrowanie przy wyszukiwaniu
    → Moderacja dbająca o brak błędów i szczegółowość

    → Przyjemniejszy interfejs dla autorów dodatków
    → Dokumentacja API do Skripta i dodatków, co ułatwi pracę programistom
     
    Z resztą? Co ja się będę rozpisywał.
    ↓                             ↓                            ↓
    →Sami zobaczcie jak to wygląda! Cudownie! ←
    ↑                             ↑                            ↑

    Minecraft 1.12 oficjalnie wydany! Nowości Główne Postępy Zastępują osiągnięcia. Mogą być tworzone przy użyciu JSONa Interfejs bazowany na zakładkach. 5 zakładek: Minecraft: Życie i przygoda grze. Przygoda: Przygoda, odkrywanie i walka. Nether: Odkrywanie Netheru. The End: Odkrywanie Endu. Gospodarstwo: pożywienie i inne... Opcje interfejsu są zapisywane w pamięci. Wspiera nagrody z receptur, tablic generowania przedmiotów, doświadczenia i funkcji. Tylko podstawowy postęp z nagrodą jest podstawowym "zadaniem", które daje doświadczenie. Wyskakujące powiadomienie po zdobyciu postępu. Smukły efekt pojawiana się. Dwa różne kolory - żółty do normalnych postępów i różowy do "zadań". Klawisze Dodano możliwość zapisu paska w trybie kreatywnym. Dodano skrót klawiaturowy do otworzenia menu postępów (podstawowo "L"). Tryb kreatywny Dodano zakładkę "zapisane paski" Można zapisać pasek szybkiego dostępu skrótem klawiaturowym C + 1-9 i możliwość załadowania ich skrótem X + 1-9. Można zapisać maksymalnie 9 pasków. Po zapisaniu pustego paska, pasek w zakładkach zostanie wyczyszczony i zwrócony w formie "informacyjnej kartki". Funkcje Dodano funkcje, które są plikami tekstowymi z rozszerzeniem .mcfunction w nazwa:ścieżka/do/pliku Dla przykładu, użycie /function custom:example/test wywoła komendy z pliku <NAZWA ŚWIATA>/data/functions/custom/example/test.mcfunction. Funkcje to lista komend, jedna pod drugą (jedna komenda na linijkę). Wspierane są #komentarze. Menu Dodano możliwość zobaczenia twórców gry poprzez kliknięcie w tytuł gry. Narrator CTRL + B włącza funkcję czytania tekstu na czacie przez narratora. Opcje czytania narratora: wyłączone, czat i system tylko czat tylko system Wyświetlane są informacje o włączeniu/wyłączeniu narratora. Narrator nie będzie czytał tekstów komend oprócz komendy /me Wyświetlana jest wiadomośc gdy narrator nie może odczytać tekstu. Książka receptur Katalog przepisów jest odblokowywany po osiągnięciu danych kryteriów. Po kliknięciu na recepturę, przedmioty do stworzenia przedmiotu zostaną umieszczone w polu craftingu. Kliknięcie z shiftem umieći maksymalną ilość przedmiotów. Powiadomienia będą wyświetlane po odblokowaniu receptur. Wyświetlane przedmioty pokazują, jakie receptury odblokowaliśmy. Wyszukanie frazy excitedze w Książce receptur spowoduje zmianę języka gry na piracki. Dźwięki Nowe dźwięki dla bloków dźwiękowych Blok kości = cymbałki Blok złota = dzwonek Glina = flet Utwardzony lód = inny dzwonek Wełna = gitara Nowe efekty dźwiękowe papugi iluzjoniści zarzucanie wędki zwijanie wędki rzucanie oka kresu pękające oko kresu (znikające lub spadające w postaci przedmiotu) Pwkładanie oczu kresu do ramki portalu endu utworzenie portalu do endu wiosła wędki tonący gracz płonący gracz Wskazówki Wyświetlane jednorazowo na urządzeniu Ustawienia są zapisywane w pliku options.txt Nazwa: tutorialStep Kryteria: movement, find_tree, punch_tree, open_inventory, craft_planks, i none. Gra Reguły gry announceAdvancements Podstawowo: true (tak) Czy wyświetlać informacje o zdobyciu postępu przez gracza. doLimitedCrafting Podstawowo: false (nie) Włączenie pozwoli craftować tylko odblokowane receptury. gameLoopFunction Funkcja, która ma być wykonywana co jeden tick. maxCommandChainLength Podstawowo: 65536 Maksymalna długość łańcuchowego bloku komend Bloki Beton 16 tradycyjnych kolorów Tworzony poprzez kontakt proszku betonu z blokiem wody. Proszek betonu Oddziałuje na niego grawitacja. Crafting: 4 bloki żwiru, 4 bloki piasku i dany barwnik. Glazurowana terakota 16 tradycyjnych kolorów Przepalenie kolorowej terakoty utworzy glazurowaną terakotę odpowiadającego koloru. Może być położona w 4 podstawowych kierunkach świata. Nie przyklei się do bloków szlamu od góry lub dołu, a jedynie od przodu lub tyłu. Przedmioty Książka wiedzy Zielona książka Jedyny sposób otrzymania komendą: /give @p knowledge_book . Jedynie przydatne, gdy reguła /gamerule doLimitedCrafting jest ustawiona na true. Jajka spawnujące Papugi, kolor jajka: zielone z czerwonymi kropkami. Moby Iluzjonista Zaatakowany gracz otrzymaje efekt oślepienie na 20 sekund, a potem ostrzeliwany jest z łuku. Efekt działa tylko, gdy poziom trudności gry jest ustawionyn a przynajmniej 2. Przywołuje swoje duplikaty. Wszystkie duplikaty są wizualne - nie będą zadawać obrażeń i nie będą mogły być bite. Prawdziwy iluzjonista znika. Sposób przywołania: /summon illusion_illager Atakują graczy i NPC. Papugi Można je oswoić za pomocą nasion. Potrafią latać Po nakarmieniu ciasteczkami umierają. Nie mogą być zabite przez truciznę. Wyświetlana jest informacja Papuga została zabita przez <gracz> Wydają dźwięki innych mobów. Chodzą za innymi mobami. Tańczą, gdy w pobliżu gra szafa grająca. Prawe kliknięcie na papugę spowoduje, że usiądzie. Przechodzenie przy papudze podczas kucania spowoduje, że na nas siądzie. Papuga zejdzie, gdy gracz podskoczy. Może latać z graczami, gdy gracz lata na elytrze. Mają 6 punktów życia (3 serca). Możliwe kolory: czerwony, niebieski, zielony, morski i szary. Zmiany Główne Osiągnięcia Zostały usunięte i zastąpione postępami. Sterowanie Kliknięcie F1 schowa toast. Crafting Zamknięcie okna craftingu z przedmiotami w nim da przedmioty do ekwipunku, zamiast wyrzucać na ziemię. Tryb kreatywny Przeorganizowanie zakładek. Java Wymagana Java 8.</ref> Język Wiele rzeczy nie mogło być przetłumaczonych. Ruch Idąc do tyłu, gracz będzie skierowany do przodu.</ref> Optymalizacja Zoptymalizowano wyszukiwanie w trybie kreatywnym. Zoptymalizowano ładowanie chunków. Bloki Banery Nowa paleta kolorów. Banery "Chief fess" i "base fess" są teraz nazwane "chief" and "base". Łóżka Można spać w pobliżu Zombie Pigmanów. Można odbijać się na łóżku (gorzej niż na slime blockach). Maksymalny dystans, z jakiego można przeżyć to 41 bloków. Spadnięcie na łóżko zamortyzuje upadek. Umożliwiono kolorowanie łóżek. Łóżko jako przedmiot ma model 3D. Płotki, szyby i kraty Łączą się z tyłem bądź dołem schodów. Utwardzona glina Zmieniono nazwę na terakota Blok magmy Może się teraz palić na zawsze, tak jak Netherrack. Obrazy Będą próbowały wypełnić największą możliwą przestrzeń. Skrzynie shulkerowe Nowa paleta kolorów oprócz fioletowej skrzyni. Schody Dół i tył schodów jest teraz uznawany jako pełny blok, umożliwiając stawianie lub łączenie pochodni, płotków, szyb, krat i śniegu z nimi. Wełna Nowa paleta kolorów. Przedmioty Mapa Kolorowane bloki mają własny kolor na mapie. Moby Owce Nowa paleta kolorów. Shulker Nowa paleta kolorów oprócz fioletowego shulkera. Wither Nie może już niszczyć portalu do endu i ramion pistonów. Źródło: Minecraft Wiki

    1.12 - Pre-Release #3, #4, #5
    Nowości:
    System osiągnięć i receptur: Dodano efekt odporność do ukrytego zadania "how did we get here?". Ukryte osiągnięcie "how did we get here?" będzie dawało dużo punktów doświadczenia Dodano więcej typów pożywienia do zakładki "a balanced diet". Menu osiągnięć otworzy ostatnio zamkniętą zakładkę. Nowy skrót klawiszowy ("L"), który otwiera menu z osiągnięciami. Papugi mogą się teraz pojawić w wygenerowanych już dżunglach. Nowe argumenty w funkcjach: /function: if <selektor> oraz unless <selektor>. Nowe bugi. Zmiany:
    Papugi teraz karmi się nasionami, nie ciastkami. Mini poradniki będą bardziej pomocne przy pomocy, czy teraz jest dobra pora na kopanie drewna. Optymalizacja opcji wyszukiwania w menu kreatywnym oraz menu receptur. Funkcje: Będą teraz zapisanywane w plikach z rozszerzeniem .mcfunction. Komendy nie powinny być poprzedzane ukośnikiem. Aby wstawić komentarz, trzeba użyć hashtag (#) zamiast podwójnego ukośnika (//). Łóżka mają własny kolor na mapie papierowej. Wszystkie odblokowania osiągnięć mają swojego rodzica minecraft:recipes/root. Poprawki bugów. Film prezentujący ten prelease: https://www.youtube.com/watch?v=9G14Jolztm8
     

    1.12 - Pre-Release #1, #2
    Nowości:
    System postępów i receptur: Nowe postępy: "A furious cocktail", "Postmortal", "Subspace Bubble", "Uneasy Alliance", "How Did We Get Here?". Dodano "function" do nagród za odblokowanie postępu. Byty mają teraz pole na wpisanie efektów i lokalizacji. Przedmioty i byty mają teraz specjalne pole "nbt". Dodano "effects_changed", "used_totem", "nether_travel" do wyzwalaczy. Dodano pole "hidden", które określa widoczność postępu. Nowa komenda: /function namespace:file Nowy gamerule: "gameLoopFunction". Zmiany:
    System postępów i receptur: Zoptymalizowano książkę z recepturami Usunięto "commands" z nagród. Usunięto "arbitrary_player_tick" z wyzwalaczy. Postępy są teraz wyświetlane na środku okienka. Książka z recepturami pokazywała się źle podczas wyświetlania. Narrator nie przestawał mówić, gdy wyszliśmy ze świata. W konsoli wyświetlały się wyłączone powiadomienia. Film przedstawiający ten pre-release: https://www.youtube.com/watch?v=gZYnwXrAebk

    17w18a/b - nowości w systemie osiągnięć!
    Nowości:
    System osiągnięć i receptur: Nowe osiągnięcia do oswajania i rozmnażania zwierząt. Nowa zakładka: "gospodarstwo". Nowy gamerule: "announceAdvancements". Dodano "tick" i "tame_animal", "consume_item", "placed_block", "arbitrary_player_tick" do wyzwalaczy. Dodano sprawdzanie koordynatów x, y, z, ułożenia ciała do sprawdzenia w komendach. Dodano wartości "announce_to_chat" i "show_toast", które mogą wyświetlać większą ilość informacji. Zmiany:
    System osiągnięć i receptur: Zmieniono osiągnięcie sniper duel, aby sprawdzana była pozioma odległość. Zmieniono osiągnięcie levitate, aby zdobywało się je od 50 bloków w pionie. Informacje o zdobytych osiągnięciach wyświetlają się na czacie. Osiągnięcia ładowane są w pełni z JSONa. Zmieniono niektóre kolory na mapie papierowej. Dodano komendę /reload, która przeładowuje osiągnięcia i tablice dropów z dysku. Narrator działa teraz na większej ilości urządzeń. Optymalizacja command blocków i osiągnięć.
×