• 1.12 - Pre-Release #3, #4, #5
    Nowości:
    System osiągnięć i receptur: Dodano efekt odporność do ukrytego zadania "how did we get here?". Ukryte osiągnięcie "how did we get here?" będzie dawało dużo punktów doświadczenia Dodano więcej typów pożywienia do zakładki "a balanced diet". Menu osiągnięć otworzy ostatnio zamkniętą zakładkę. Nowy skrót klawiszowy ("L"), który otwiera menu z osiągnięciami. Papugi mogą się teraz pojawić w wygenerowanych już dżunglach. Nowe argumenty w funkcjach: /function: if <selektor> oraz unless <selektor>. Nowe bugi. Zmiany:
    Papugi teraz karmi się nasionami, nie ciastkami. Mini poradniki będą bardziej pomocne przy pomocy, czy teraz jest dobra pora na kopanie drewna. Optymalizacja opcji wyszukiwania w menu kreatywnym oraz menu receptur. Funkcje: Będą teraz zapisanywane w plikach z rozszerzeniem .mcfunction. Komendy nie powinny być poprzedzane ukośnikiem. Aby wstawić komentarz, trzeba użyć hashtag (#) zamiast podwójnego ukośnika (//). Łóżka mają własny kolor na mapie papierowej. Wszystkie odblokowania osiągnięć mają swojego rodzica minecraft:recipes/root. Poprawki bugów. Film prezentujący ten prelease: https://www.youtube.com/watch?v=9G14Jolztm8
     

    1.12 - Pre-Release #1, #2
    Nowości:
    System postępów i receptur: Nowe postępy: "A furious cocktail", "Postmortal", "Subspace Bubble", "Uneasy Alliance", "How Did We Get Here?". Dodano "function" do nagród za odblokowanie postępu. Byty mają teraz pole na wpisanie efektów i lokalizacji. Przedmioty i byty mają teraz specjalne pole "nbt". Dodano "effects_changed", "used_totem", "nether_travel" do wyzwalaczy. Dodano pole "hidden", które określa widoczność postępu. Nowa komenda: /function namespace:file Nowy gamerule: "gameLoopFunction". Zmiany:
    System postępów i receptur: Zoptymalizowano książkę z recepturami Usunięto "commands" z nagród. Usunięto "arbitrary_player_tick" z wyzwalaczy. Postępy są teraz wyświetlane na środku okienka. Książka z recepturami pokazywała się źle podczas wyświetlania. Narrator nie przestawał mówić, gdy wyszliśmy ze świata. W konsoli wyświetlały się wyłączone powiadomienia. Film przedstawiający ten pre-release: https://www.youtube.com/watch?v=gZYnwXrAebk

    17w18a/b - nowości w systemie osiągnięć!
    Nowości:
    System osiągnięć i receptur: Nowe osiągnięcia do oswajania i rozmnażania zwierząt. Nowa zakładka: "gospodarstwo". Nowy gamerule: "announceAdvancements". Dodano "tick" i "tame_animal", "consume_item", "placed_block", "arbitrary_player_tick" do wyzwalaczy. Dodano sprawdzanie koordynatów x, y, z, ułożenia ciała do sprawdzenia w komendach. Dodano wartości "announce_to_chat" i "show_toast", które mogą wyświetlać większą ilość informacji. Zmiany:
    System osiągnięć i receptur: Zmieniono osiągnięcie sniper duel, aby sprawdzana była pozioma odległość. Zmieniono osiągnięcie levitate, aby zdobywało się je od 50 bloków w pionie. Informacje o zdobytych osiągnięciach wyświetlają się na czacie. Osiągnięcia ładowane są w pełni z JSONa. Zmieniono niektóre kolory na mapie papierowej. Dodano komendę /reload, która przeładowuje osiągnięcia i tablice dropów z dysku. Narrator działa teraz na większej ilości urządzeń. Optymalizacja command blocków i osiągnięć.

    17w17a - nowe dźwięki instrumentów
    Nowości:
    Dodano nowe dźwięki oraz nowe nuty do bloku dźwiękowego. Dodano dużo nowych postępów do systemu postępów. Terakota otrzymała własne kolory na mapach papierowych.  Zmiany:
    Poprawki do zachowania Iluzjonistów. Przywrócono kolor fioletowej skrzyni shulkerowej. Etykiety w systemie postępów nachodzą na ekran. Przedmioty w systemie osiągnięć mogą mieć teraz data value. Poprawki komend i wielu mniejszych błędów. Film przedstawiający ten snapshot: https://www.youtube.com/watch?v=F6hZcRuPq44

    Nowości:
    Nowy mob: Illusioner Illager (Iluzjonista) Mob ten pojawia się w leśnym dworze. Umiejętności specjalne: strzelanie z łuku, oślepianie przeciwnika na 20 sekund, wyświetlanie w okół siebie takich samych postaci jak on, lecz jest to tylko efekt wizualny. Podpowiedzi do poradników, które wyświetlają się tylko jednorazowo w trybie survival. Ukrywanie informacji pod F1 (ukrywanie interfejsu) o odblokowaniu nowych receptur. Zmiana nazwy bloków "hartowana glina" na "terakota". Informacja o tym, czy możliwość włączenia narratora jest dostępna. Możliwość przypisania klawiszy do zapisywania pasku na trybie kreatywnym. Zmiany:
    Ulepszono tagi NBT. Poprawiono łączenie się płotków z innymi blokami. Poprawiono kolejne powstałe błędy z papugami, systemem osiągnięć i recepturami. Poprawki innych mniejszych błędów. Usprawniono łańcuchowe bloki poleceń. Wersja wideo prezentująca snapshot (po angielsku): film użytkownika xisumavoid.

    17w15a - kolorowe łóżka i więcej!
    Nowości:
    System postępów i receptur: Dodano opisy do systemu receptur Dodano informację o odblokowywaniu receptur przedmiotów. Łóżka: Dodano kolorowe łóżka tworzone z drewna i trzech bloków wełny w tym samym kolorze! Spadając na łóżko odbijemy się od niego (podobnie jak na bloku szlamu, tylko niżej). Narrator: Dodano informację o włączeniu/wyłączeniu narratora. Dodano zmianę opcji narratora pomiędzy: wyłączony, czat i system, tylko czat, tylko wiadomości systemowe. Nowe bugi! Zmiany:
    System postępów i receptur: Zmiana kilku tytułów. Gracze nie będą już losowo wyrzucani z serwera. Książka z recepturami została poprawiona oraz nie powinno być możliwości duplikacji przedmiotów. Bardziej solidne schody - będą łączyły się poprawnie z pochodniami, płotkami, kamiennymi płotami, szybami, kratami i śniegiem. Naprawienie parudziesięciu błędów.

    Teamspeak 3 pozostaje na liście najlepszych komunikatorów głosowych. Nic dziwnego - daje on olbrzymie pole do popisu i swobodę działania. Jednakże świeżo upieczonym administratorom może sprawić problem, dlatego dzisiaj powiemy sobie co nieco o wgrywaniu ikonek dla rang czy kanałów!
    Na początek - do wgrania ikonek przydadzą się ikonki. Ich sporą ilość znajdziesz tutaj:
    Ale co dalej? Zaczniemy od dodawania ikonek do grup.
    Wejdź w zakładkę Settings -> Options (ALT+P) W zakładce Applications upewnij się, iż zaznaczyłeś Advanced Permission System Otwórz zakładkę Permissions -> Server Groups(CTRL+F1) Po lewej wyświetli nam się lista istniejących grup. Klikamy PPM na tą listę i klikamy jedyną opcję - Add Wpisujemy nazwę grupy i wybieramy jej typ, po czym zatwierdzamy akcję. Zaznaczamy utworzoną grupę i w lewym dolnym rogu (tuż na prawo od listy) wciskamy strzałeczkę. Teraz w prawym górnym rogu (tuż na lewo od listy po prawej) rozwijamy "listę" obok dopisku Icon, po czym wciskamy przycisk upload i wybieramy ikonę z paczki! Cieszymy się ikonką dla utworzonej grupy! Analogicznie dla istniejącej grupy postępujemy jak od punktu 6.
     
    Nadawanie ikonek kanału jest równie proste!
    Klikamy PPM na listę kanałów Klikamy Create Channel i wypełniamy wszystkie dane W prawym górnym rogu okienka klikamy w okienko obok Icon i wgrywamy naszą ikonkę  
    Dla istniejących kanałów z kolei:
    Klikamy PPM na kanał Klikamy Edit Channel W prawym górnym rogu okienka klikamy w okienko obok Icon i wgrywamy naszą ikonkę Wszystko gotowe! Ciesz się ikonkami na swoim serwerze!

    17w14a - poprawki i małe dodatki
    Kolejny snapshot do wersji 1.12
    Nowości System postępów i receptur: Nowa zakładka: "przygoda". Powiadomienie po zdobyciu postępu lub odblokowaniu nowej receptury. Możliwość używania shift + kliknięcie w książce z recepturami. Kliknięcie prawym przyciskiem myszy na papugę spowoduje, że usiądzie. Zmiany Zaktualizowanie wielu bibliotek. Poprawki bugów z systemem postępów i papugami oraz wielu innych.

     
    Wiele osób chciałoby budować różne ciekawe mechanizmy, nie znając podstaw. W krótkiej serii Redstone od podstaw zaprezentuję Wam jak korzystać z czerwonego proszku. 
    Czym jest redstone i jak go zdobyć?
    Czerwony proszek służy do tworzenia mechanizmów, może przydać się w alchemii oraz stworzenia innych przedmiotów takich jak tłok. Czerwony proszek można znaleźć od y 19 do y 1, często występuje obok innych rud (diamentu, złota, żelaza, węgla). Rudę czerwonego kamienia () można wykopać tylko kilofem żelaznym i diamentowym. Po wykopaniu możemy otrzymać od 4 do 5 sztuk (oczywiście, jeśli kilof nie ma na sobie enchantu szczęścia). 
     
    Elementy zasilające
    Elementy zasilające to przedmioty, którymi możemy zasilić czerwony proszek (włączyć mechanizm).
     Elementami zasilającymi są:
    - Dźwignia
    - Przycisk (kamienny lub drewniany)
    - Tory z czujnikiem
    - Skrzynia pułapka
    - Komprator
    - Detektor światła dziennego
    - Zaczep na linkę
     
    Tłoki - podstawa
    Podstawą w nauce tworzenia mechanizmów są tłoki. Służą do popychania sąsiednich bloków. Tłok należy ustawić stojąc tam, gdzie chcemy by był skierowany. Do uruchomienia potrzebny jest element zasilający. Po zasileniu go tłok się rozsunie, a po odcięciu zasilania - zsunie.
                                                                            
    Tworzenie i zastosowanie tłoków
    Tłok możesz zrobić z desek, bruku, sztabki żelaza i pyłu czerwonego kamienia. Jeden tłok może przepchnąć jednocześnie 12 bloków Lepkie tłoki są często bardziej przydatne od zwykłych. Mogą przesuwać bloki w przód i w tył. Gdy lepki tłok otrzyma zasilanie, popchnie blok do przodu, a gdy zasilanie zostanie odcięte, pociągnie go w tył. Lepki tłok otrzymasz, łącząc zwykły tłok z kulą szlamu. Przesyłanie sygnału czerwonego kamienia w konkretnym kierunku
    Źródło zasilania przesyła sygnał we wszystkich kierunkach z wyjątkiem tych po przekątnej. Jeśli jednak sąsiaduje z czerwonym pyłem lub przekaźnikiem możesz wykorzystać te obiekty do przekierowania zasilania w dowolne miejsce.
    Wykorzystywanie źródeł zasilania - tłoki
    Z wyjątkiem czerwonego kamienia, skrzyni pułapki i detektora światła dziennego, źródło zasilania należy podłączyć do zwykłych bloków, wówczas prześle sygnał z każdej strony (oprócz tych po przekątnej). 
    Najłatwiej wykorzystać źródło zasilania umieszczając je obok obiektu, który chcesz zasilić, bo każde ze źródeł zasila sąsiednie bloki. Przyciski, dźwignie, płyty naciskowe, zaczepy na linkę i tory z czujnikiem także zasilają przylegające do nich bloki oraz wszystko, co z nimi sąsiaduje. 
                                                                 
     
    Włączanie i odcinanie źródła zasilania
    Dźwignię można włączać i wyłączać, dzięki czemu uzyskujesz lepszą kontrolę nad swoimi obwodami i maszynami. Jedynym źródłem zasilania, którego nie można wyłączyć, jest blok czerwonego kamienia.

     
    Przekaźniki i kompratory
    Przekaźnik służy do przekazywania zasięgu czerwonego kamienia. Znalazł także różne zastosowania w mechanizmach.

    Dzięki komparatorowi możemy porównać napięcie czerwonego kamienia. Można je rozpoznać, patrząc na niego. Jeśli barwa proszku jest coraz ciemniejsza, oznacza to, że traci zasięg. Można go przedłużyć dodając przekaźnik, jednak lepiej tego nie robić jeśli chcemy wykorzystać ten moduł. Klikając PPM na komparator można zmienić jego tryb pracy. Zmianę tą można rozpoznać przez pochodnię, która będzie wyjściem komparatora. Jeżeli jest ona zapalona, jesteśmy w trybie odejmowania. 
    Oczywiście jest to tylko wprowadzenie, w kolejnym blogu będzie opis i sposób tworzenia mechanizmów.

    17w13b - bugfixy
    Znaczące poprawki do nowej wersji
    1. Dodano
    Nowy kolor papugi: szaro-żółta 2. Poprawiono
    Niektóre modele bytów bloków nie renderują się. Receptury nie odblokowują się na serwerze. Okno postępów jest puste, jeżeli nie odblokowaliśmy żadnego. Papugi znikają gdy jest ich zbyt wiele. Poziom oczu papug nie pokrywa się z modelem. Papugi nie naśladują pająków. Gra zawiesza się, jeśli próbuje się użyć przedmiotów z drugiej ręki lub slotów zbroi przy użyciu książki przepisów. Papugi "pokazują" serce, jeśli kliknie się na nie prawym przyciskiem. Postęp "Przyzwij Withera" zostało zaliczane podczas wezwania smoka. Na czacie pojawiały się wiadomości "Nowa receptura...", podczas odkrywania nowych przepisów. Zbyt duża ilość pojawiających się papug powoduje crash z powodu ilości potworów na mapie. 3. Podsumowanie
    Dzisiejszy patch poprawia znaczące błędy, które pojawiły się w wczorajszym patchu(17w13a).
  • fCraft.pl - Mniej administracji, więcej wolności!
    Miejsce na twoją reklamę Kontakt: [email protected]
    enderworld.pl prokoxy.pl
    Skorzystaj z kodu skript.pl 20% zniżki na serwery Minecraft, WWW, TS oraz VPS KVM