if(socialspyPlayers.contains(p)) { //tu jest blad po komendzie
Prawdopodobnie kolekcja jest nullem. Nie wiadomo o jakim błędzie mówisz, wyślij najlepiej cały stacktrace
Najlepiej sobie stworzyć pod zmienne dla danego gracza osobną klasę z jego encją. Na przykład - tworzysz sobie klasę "User", w której tworzysz odpowiednie konstruktory, ustawiając na przykład finalne UUID. W tej klasie umieszczasz wszelkie zmienne, które Ciebie interesują. Warto, abyś stworzył sobie jakiś manager od graczy, który przetrzymywałby mapę. W takim managerze możesz stworzyć odpowiadające metody pod pobieranie, dodawanie, usuwanie, zbieranie wszystkich graczy. Wszystko zależy czego potrzebujesz.
Nie obędzie się bez zapisu do pliku. W Skript masz od tego plik variables.csv. Tutaj musisz serializować dane - albo do pliku (typu YML, JSON na przykład), albo do bazy danych. Zapis również zależy od Ciebie