Skocz do zawartości
ivall

Ramball - moja gra zrobiona w unity :) [DOWNLOAD]

Rekomendowane odpowiedzi

Użytkownik

Witam wszystkich, dzisiaj chciałbym wam zaprezentować prototyp mojej gierki, Ramball, robię ją od tygodnia, jest jeszcze dużo do poprawy i dodania, ale całość idzie w dobrym kierunku. Jest to tak właściwie jedna z moich pierwszych gier w unity. Gra nie jest robiona z żadnego poradnika. Filmik z gry znajduje się pod tym linkiem: 

Na filmie znajduje się na najnowsza wersja gry, changelog macie w postach niżej :)

Spora zmiana: gry już nie trzeba pobierać, można w nią grac na przeglądarce, polecam tryb pełnoekranowy :)  Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!

Discord: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!

 

 

Edytowane przez ivall
formatowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik
1 minutę temu, VaporeonPL napisał:

Ale jest jakakolwiek optymalizacja

Gra nie jest wymagająca (co widać), starałem się zoptymalizować grę, ale nie mam za bardzo jak testować, czy to coś dało.

2 minuty temu, VaporeonPL napisał:

i nie ma tony ifów jak w pewnej grze o zabijaniu i dziewczynce z anime?

Wydaje mi się, że typowego gracza nie interesuje kod, a wydajność i gameplay, ale nie, nie ma tony ifów, nie ma żadnych "ifów w ifach".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik

Dobry motyw, oparta na ciekawej i grywalnej mechanice.

Myślę, że w prosty sposób możesz połączyć ruchy w dwóch kierunkach na raz, bo na razie masz tylko w jednym, wystarczy dodać do siebie wektory.
Gdy już to ogarniesz, skup się na skończeniu gierki i będzie gitówa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik
7 minut temu, PanNiedzwiadek napisał:

Myślę, że w prosty sposób możesz połączyć ruchy w dwóch kierunkach na raz, bo na razie masz tylko w jednym, wystarczy dodać do siebie wektory.

Można obracać w dwóch kierunkach na raz, na początku filmu to chyba widać, dzięki :)

Edytowane przez ivall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Senior administrator

Ja jestem chętny do testowania pod względem optymalizacji, mój komputer to złom i idealnie do tego pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik

Będą jakieś płatności w gierce? Jeśli bardziej się rozbuduje? Jak będzie drogo i duży p2w to ja all wykupię

 

Gra zapowiada się świetnie, spoko motyw i mechanika samej gry. Napewno będę grywał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik
45 minut temu, neQYT napisał:

Będą jakieś płatności w gierce? Jeśli bardziej się rozbuduje? Jak będzie drogo i duży p2w to ja all wykupię

Na pewno nie będzie, gra będzie dostępna za darmo na stronie itch.io (taki steam dla mniejszych twórców).

45 minut temu, neQYT napisał:

Gra zapowiada się świetnie, spoko motyw i mechanika samej gry. Napewno będę grywał. 

Dzięki, co do mechaniki to jeszcze właśnie pracuję nad fizyką, bo jak na razie jest słaba - piłka przy ścianach zwalnia, dziwne błędy itd. :)

Godzinę temu, BrixNW napisał:

Ja jestem chętny do testowania pod względem optymalizacji, mój komputer to złom i idealnie do tego pasuje.

Już mam kilku testerów, ale czemu nie, wysłałem wiadomość na discordzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik

UPDATE

zmiany:

- poprawienie fizyki (w znacznym stopniu)

- po kliknięciu klawisza "r" poziom się resetuje

- dodano system zapisywania i wczytywania 

- dodano menu (sklepu jeszcze nie ma), na razie nie jest ładne, ale funkcjonalne, jest możliwość kontynuacji gry od ostatniego poziomu i możliwość rozpoczęcia nowej gry

- po kliknięciu klawisza m przechodzimy do menu

- poprawiono kilka błędów

Mam też informacje dot. płynności na słabszym komputerze (nie do końca szczegółowe, po prostu na takim sprzęcie gra chodziła płynnie):

6GB ramu 800mhz, Nvidia geforce gt 430 1GB, AMD Athlon 64 X2 5400+ (2*2.8GHz), directx 11

Na aktualną chwilę waga gry to 52MB, gra będzie za darmo (z możliwością wsparcia twórcy), bez reklam i mikropłatności.

Nagranie z aktualnej wersji gry: 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik

Moim zdaniem ta kulka nadal zbyt opornie się porusza:

  • start jest zbyt wolny
  • zbyt gwałtownie przyspiesza po czasie
  • odbicia od ścian są trochę drętwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik
Teraz, PanMaruda napisał:
  • odbicia od ścian są trochę drętwe

Czyli powinna się bardziej odbijać?

1 minutę temu, PanMaruda napisał:
  • start jest zbyt wolny
  • zbyt gwałtownie przyspiesza po czasie

To akurat zależy trochę od kątu nachylenia platformy, ale mogę jeszcze poprawić start i gwałtowne przyśpieszenie, poczekam jeszcze na opinie innych, dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik

Kolejny update :)

 

Zmiany:

- zmieniono jeszcze trochę fizykę

- poprawiono sporo błędów

- optymalizacja gry

- dodanie ustawień, a w nich możliwość ustawienia vsyncu (off, 60fps, 120fps) oraz grafiki (high, medium, low)

- dodano do menu nazwę gry, czyli Ramball

- przepisano dużą część kodu na nowo

Dodatkowe informacje dot. wydajności na komputerze o następujących specyfikacjach, 6GB ramu 400mhz, Nvidia geforce gt 430 1GB, AMD Athlon 64 X2 5400+ (2*2.8GHz):

HIGH: ok. 42FPS

MEDIUM: ok. 47FPS

LOW: ok. 70FPS

Gra jest grywalna w 42FPS, to nie jest gra akcji. Z moich obserwacji wynika, że usunięcie 1 efektu dało ok. 33FPSy, więc w najnowszym update zmienię trochę system ustawień grafiki, przez co będzie płynniej i ładniej :)

Chciałbym jeszcze podziękować @BrixNW za testy :)

 

Edytowane przez ivall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik

Teraz czas na juice. Przy odbiciu od ścian mógłbyś zmieniać kolor piłki, oraz drastycznie zwiekszyc motion blur, ew. dodac intensywne swiatło z bloomem.
Zaaplikuj to do wszystkiego i będzie git! Aaa, i mini-trampolinki odbijajace pilke tez by sie przydaly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik
1 godzinę temu, PanNiedzwiadek napisał:

drastycznie zwiekszyc motion blur, ew. dodac intensywne swiatło z bloomem

Wydaje mi się, że to będzie źle wyglądało, piłka prawie cały czas będzie się od czegoś odbijała, co oznacza, że cały czas będzie bardzo mocny motion blur/bloom, przez co całość będzie niegrywalna. 

1 godzinę temu, PanNiedzwiadek napisał:

Aaa, i mini-trampolinki odbijajace pilke tez by sie przydaly.

Ooo, to na pewno będzie, dzięki :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik
53 minuty temu, ivall napisał:

Wydaje mi się, że to będzie źle wyglądało, piłka prawie cały czas będzie się od czegoś odbijała, co oznacza, że cały czas będzie bardzo mocny motion blur/bloom, przez co całość będzie niegrywalna. 

właśnie to ma sens, jak dobrze to zrobisz. dodałbym do tego jeszcze jakiś slowmotion w różnych przypadkach.

PS. nie usuwaj pierwszego filmiku, bo nie będzie potem fajnej historii: tak gra wyglądała na początku; tak wygląda teraz - EPICKIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Użytkownik
20 minut temu, boleknowak napisał:

właśnie to ma sens, jak dobrze to zrobisz. dodałbym do tego jeszcze jakiś slowmotion w różnych przypadkach.

slowmotion akurat ma większy sens, chociaż nie do końca wiem jak się za to zabrać, trzeba będzie zrobić chyba nowy obiekt, który przy kolizji z graczem ulega zniszczeniu (dzięki czemu nie będzie zbugowane slowmotion) i wykonuje się slowmo, obiekt byłby umieszczany w ścianach, dzięki, popróbuję :)

21 minut temu, boleknowak napisał:

PS. nie usuwaj pierwszego filmiku, bo nie będzie potem fajnej historii: tak gra wyglądała na początku; tak wygląda teraz - EPICKIE

Nie zamierzam, ale teraz raczej będę tylko dodawał nowe poziomy (z czego każdy będzie inny) i oczywiście jakieś nowości do tych poziomów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Losowy awatar
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×