Minecraft 18w05a to kolejny snapshot nadchodzącej wersji 1.13. Tym razem dodano nowość, która na pewno spodoba się wszystkim twórcom map (i nie tylko) - dodano komendę /bossbar, umożliwiającą znacznie prostsze niż dotychczas tworzenie bossbarów.
Lista zmian
- Dodano komendę /bossbar (więcej o niej w dalszej części artykułu).
- Dodano podstawowe podpowiedzi selektorów bytów w UI komend.
- Zaktualizowano tłumaczenia gry.
-
Poprawki błędów:
- Krzesiwo czasami nieprawidłowo umieszczało ogień na bloku.
- Jazda świnią lub koniem z pelerynką powodowała jej nieprawidłowe zachowanie.
- Krzesiwo traciło wytrzymałość nawet, jeśli ogień nie został postawiony.
- W argumencie members/target/targets nazwy graczy nie były TAB-kompletowane.
- Paczki danych zawodnie ładowały funkcje.
- Pełna lista błędów.
Komenda /bossbar
/bossbar create <przestrzeń nazw>:<tag> "<tekst wyświetlany na bossbarze>"
Tworzy nowy bossbar z podanym tekstem.
/bossbar set <przestrzeń nazw>:<tag> name "<tekst wyświetlany na bossbarze>"
Zmienia tekst wyświetlany na podanym bossbarze.
/bossbar set <przestrzeń nazw>:<tag> color <kolor (np. white)>
Zmienia kolor bossbaru.
/bossbar set <przestrzeń nazw>:<tag> style <styl (np. progress)>
Zmienia styl bossbaru.
/bossbar set <przestrzeń nazw>:<tag> value <wartość (np. 0)>
Ustawia wartość wyświetlaną na bossbarze.
/bossbar set <przestrzeń nazw>:<tag> max <maksymalna wartość (np. 0)>
Ustawia maksymalną wartość, możliwą do wyświetlenia na bossbarze.
/bossbar set <przestrzeń nazw>:<tag> visible <widoczność (np. true)>
Ustawia, czy bossbar ma być widoczny.
/bossbar set <przestrzeń nazw>:<tag> players <gracze (np. @a)>
Ustawia, dla których graczy bossbar ma być widoczny.
/bossbar remove <przestrzeń nazw>:<tag>
Usuwa podany bossbar.