
Już od wczoraj gracze z całego świata mogą raczyć się długo oczekiwaną aktualizacją 1.13, która to dotyka niemal nieruszany od zarania dziejów biom - ocean - dodając wiele powiązanych z nim nowości, takich jak nowe moby, bloki, przedmioty i struktury. Oprócz oceanów możemy znaleźć również pomniejsze zmiany w fizyce wody, a także zmiany w rzekach. Nie dziwi więc nazwa tej aktualizacji - Aquatic Update idealnie wpasowuje się w ten klimat. Poniżej lista zmian opatrzona gdzieniegdzie screenami bezpośrednio z gry.
Lista zmian:
Zmiany główne:
-
Wszystkie nieumarłe moby toną.
- Nie umierają one; jedynie lądują pod wodą i mogą chodzić po dnie
-
Zmieniono widoczność pod wodą.
- Będzie ona rosła stopniowo z czasem zanurzenia.
- Przebudowano generator świata
- Przebudowano parser komend
-
Dodano nowy typ świata "Bufet"
- Pozwala on na tworzenie światów z unikalnym biomem.
- Więcej dodatków pojawi się dla niego w późniejszych aktualizacjach.
- Dodano kilka nowych dźwięków
- Dodano trzy nowe ścieżki dźwiękowe
- Dodano dźwięki podwodnego otoczenia
- Dodano animację pływania dostępną pod przyciskiem sprintu
- Dodano pakiety danych pozwalające na zmianę przepisów, tagów, łupów, funkcji i postępów
- Dodano nowe postępy
-
Niektóre bloki można zanurzyć w wodzie
- Są to szyby, kraty, płotki, murki, klapy, tabliczki, statyw, drabinki, stojak na zbroje, półbloki i nowy blok - przewodnię
-
Aby otoczyć je wodą, należy użyć na nich wiaderka wody lub postawić je w niej
Spoiler
- Dodano przycisk zoptymalizuj świat (Tryb jednoosobowy -> edytuj-> zoptymalizuj świat), który aktualizuje cały świat ze starszych wersji do najnowszej od razu
Bloki:
-
Dodano niebieski lód
- Znajduje się w lodowcach
- Dodano blok koralowca
- Dodano koralowce
- Dodano wachlarze koralowców
- Dodano martwe wachlarze koralowców
-
Dodano przewodnię
-
Zbudowanie odpowiedniego ołtarza aktywuje ją dając ulepszenie przewodnia potęga.
Spoiler
-
Zbudowanie odpowiedniego ołtarza aktywuje ją dając ulepszenie przewodnia potęga.
- Blok suszonych wodorostów
- Normalne dynie nie mają już twarzy
-
Dodano wykrawaną dynię
- Użyj nożyc, aby ją wykrawać
- Dodano trawę morską
-
Dodano kolumny bąbelków
- Użyj bloku magmy lub piasku dusz, aby je stworzyć
- Dodano blok drewna
-
Dodano okorowane drewno
- Użyj PPM na pniu lub drewnie, aby je stworzyć
- Dodano schody i półbloki z pryzmarynu
- Dodano warianty płyt naciskowych, klap i przycisków dla wszystkich rodzajów drewna
- Dodano jaja żółwia
Moby:
- Dodano ryby tropikalne, dorsza, łososia i rozdymkę
- Dodano żółwie
-
Dodano delfiny
- Neutralny mob, który może zaprowadzić cię do skarbu, jeśli nakarmisz go rybą
- Atakują stadami
-
Dodano utopca
- Wrogi mob pojawiający się naturalnie pod wodą
- Może upuścić trójząb
- Zombie po 30s w wodzie, przez 15s zamienia się w utopca
- Posuch po 30s w wodzie, przez 15s zamienia się w zombie
-
Dodano fantoma
- Atakuje po trzech nieprzespanych przez gracza nocach
- Upuszcza błonę fantoma
- Zmieniono model konia, aby był zgodny z innymi mobami
- Usunięto Herobrine
Przedmioty:
-
Dodano trójząb
- Wypada z utopca
- Może służyć jako broń do walki w zwarciu lub dystansowa
-
Posiada kilka nowych ulepszeń
- Przebicie zwiększa obrażenia przeciwko morskim mobom
- Lojalność sprawia, że po wyrzuceniu trójząb wraca do właściciela; im wyższy poziom, tym szybciej to robi
- Odpływ ciągnie gracza za wyrzuconym trójzębem, jeśli jest w wodzie lub na deszczu
- Kanałowanie uderza w cel piorunem po krótkim czasie ładowania, jeśli trwa burza z piorunami
- Dodano możliwość łapania ryb w wiadra
-
Dodano znaczniki na mapach
- Kliknij PPM z mapą na baner, aby zaznaczyć lokację
-
Dodano muszlę łodzika
- Można ją złowić lub wypada z utopców
-
Dodano serce oceanu
- Znajduje się w zakopanych skarbach
-
Dodano błonę fantoma
- Służy do naprawiania elytry i tworzenia mikstury powolnego spadku
-
Dodano łuski
- Upuszczają je młode żółwie, gdy dorastają
-
Dodano miksturę żółwiego mistrza
- Daje spowolnienie IV i odporność III
- Dodano miksturę powolnego spadku
- Dodano wysuszone wodorosty
- Dodano jaja spawnujące dla nowych mobów
Biomy:
-
Dodano różne typy oceanów pojawiające się naturalnie
- m. in. ciepłe, zimne, głębokie, zamarznięte (przywrócone po usunięciu pięć lat temu)
- Dodano rafy koralowe
- Dodano podwodne jaskinie
- Dodano rowy oceaniczne
Struktury:
- Dodano wraki statków
- Dodano podwodne ruiny
- Dodano lodowce