Skocz do zawartości
  • 0

[ Pytanie ] na temat Zmiennych


MaTrIS
 Udostępnij

Pytanie

Dobry, otóż mam pyt:

     Czy gdy tworzę w skrypcie zmienną...

  przykładowy skrypt na scoreboard:

function scoreboard_mb(p: player):
	add "&a", "&b", "&c", "&d", "&e", "&1", "&2", "&3", "&4", "&5", "&6", "&7", "&8", "&9" and "&f" to {_d::*}
	if stylish scoreboard "MM-%{_p}%" does not exist:
		create new stylish scoreboard named "MM-%{_p}%"
		loop 15 times:
			create a new id based score "%{_p}%Slot%loop-number%" with text "%{_d::%loop-number%}%" slot loop-number for stylish scoreboard "MM-%{_p}%"
		wait a tick
	set stylish scoreboard of {_p} to "MM-%{_p}%"
	set title of stylish scoreboard "MM-%{_p}%" to "&1TEST"
	while {_p}'s world is "world":
		if stylish scoreboard "MM-%{_p}%" exists:	
			setSlot({_p}, "MM", 1, "&7%now%")
			setSlot({_p}, "MM", 2, "&7")
			setSlot({_p}, "MM", 3, "&7 Poziom: &3%{_%{_p}%.poziom}%")	
		wait a second

podałem w:

setSlot({_p}, "MM", 3, "&7 Poziom: &3%{_%{_p}%.poziom}%")

i czy trzeba do zmiennej dodawać

%{_p}% 

w sensie, czy potrzeba nicku danego gracza? żeby jego statystyki dodać do zmiennej?

czy nie trzeba

bo nie jestem pewny co do tego, czy w zmiennych zapisuje nicki graczy i nie potrzeba tego...?

 

Jeżeli pytanie źle napisałem, to pisać

Edytowane przez xNightPower_
Nieaktywny

Nie nadużywaj formatowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Godzinę temu, MaTrIS napisał:

w sensie, czy potrzeba nicku danego gracza? żeby jego statystyki dodać do zmiennej?

czy nie trzeba

bo nie jestem pewny co do tego, czy w zmiennych zapisuje nicki graczy i nie potrzeba tego...?

Nie wiem czy zrozumiałem pytanie, ale procenty dodajemy jedynie w tekście i nazwach zmiennych jeżeli chcemy zawrzeć wartość tej zmiennej.

{_p} zawiera już gracza i jego nick, więc nie ma potrzeby czegokolwiek z tym robić.

Tak jak napisałem wyżej, nie wiem czy rozumiem dobrze twoje pytanie, dobrze byłoby abyś wyjaśnił twój problem.

Edytowane przez xNightPower_
Nieaktywny

Naprawiam cytat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • -3
18 godzin temu, MaTrIS napisał:

%{_p}%

bez procentów, procenty w cudzysłowach dajesz

 

17 godzin temu, jhgggg napisał:

a dokładnie przy wysyłaniu jakiejś wiadomości lub jej wyświetlaniu w jakimś miejscu

nie tylko przy wyświetlaniu, np.

if "%region at player%" contains "test":

 

 

17 godzin temu, jhgggg napisał:

mam na myśli zmienne :D

nikt nie zabrania zrobic identycznie zamiast %region at player% dać %{test]%

CountingDogs

Łączę posty.

Notatka dodana przez CountingDogs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • -2
17 godzin temu, CoFFeIN04 napisał:

bez procentów, procenty w cudzysłowach dajesz

a dokładnie przy wysyłaniu jakiejś wiadomości lub jej wyświetlaniu w jakimś miejscu

 

mam na myśli zmienne :D

CountingDogs

Łączę posty.

Notatka dodana przez CountingDogs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
17 godzin temu, CoFFeIN04 napisał:

nikt nie zabrania zrobic identycznie zamiast %region at player% dać %{test]%

czyli mam rozumieć, iż można to i to...?

i będzie działać skrypt?  nie będzie wywalać żadnych błędów?

 

17 godzin temu, Kormic napisał:

Nie wiem czy zrozumiałem pytanie, ale procenty dodajemy jedynie w tekście i nazwach zmiennych jeżeli chcemy zawrzeć wartość tej zmiennej.

{_p} zawiera już gracza i jego nick, więc nie ma potrzeby czegokolwiek z tym robić.

Tak jak napisałem wyżej, nie wiem czy rozumiem dobrze twoje pytanie, dobrze byłoby abyś wyjaśnił twój problem.

w sensie, czy jak stworzę skrypt

i tworzę zmienną:

on reload:
	if {_monety} is not set:
		set {_monety} to 0
    wait 2 real seconds:
		broadcast "	 &3Twój stan konta wynosi: &7%{_monety}%" to all players
on reload:
	if {_{_p}.monety} is not set:
		set {_{_p}.monety} to 0
    wait 2 real seconds:
		broadcast "		 &3Twój stan konta wynosi: &7{_%{_p}%.monety}" to all players

w sensie, 

gdy tworzę zmienną, ona się zapisuje dla każdego gracza z inną wartością, bez {_p} ( skrót od %player% itp... to wiem... )

a więc nie potrzeba tego...?

CountingDogs

Łączę posty.

Notatka dodana przez CountingDogs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
4 minuty temu, MaTrIS napisał:

w sensie, 

gdy tworzę zmienną, ona się zapisuje dla każdego gracza z inną wartością, bez {_p} ( skrót od %player% itp... to wiem... )

a więc nie potrzeba tego...?

Nadal nie rozumiem twojego problemu, postaraj się to jakoś zrozumiale opisać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
11 godzin temu, Kormic napisał:

Nadal nie rozumiem twojego problemu, postaraj się to jakoś zrozumiale opisać...

ok,

gdy tworzę zmienną...

ona się zapisuje z variables....

ale czy się zapisuje każda zmienna dla innego gracza? czy trzeba w nazwie zmiennej dodać nick danego gracza...?

już zrozumiale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1
Teraz, MaTrIS napisał:

ok,

gdy tworzę zmienną...

ona się zapisuje z variables....

ale czy się zapisuje każda zmienna dla innego gracza? czy trzeba w nazwie zmiennej dodać nick danego gracza...?

już zrozumiale?

Dobrze, to już jest znacznie bardziej zrozumiałe. Aby zapisać zmienną danemu graczowi, w nazwie zmiennej używamy albo jego UUID (rozwiązanie jedynie w przypadku serwerów w trybie online), albo jego nicku (rozwiązanie dla serwerów w trybie offline oraz online).

# Przykład ze zmienną "ogólną"

on arm swing:
	add 1 to {armSwing}
	
command /ilosc:
	trigger:
		set {armSwing} to 0 if {armSwing} is not set
		send "&aWszyscy gracze zrobili &6%{armSwing}% &awymachów łapką!" to player

# Przykład ze zmienną dla każdego gracza przy pomocy zapisu jego nicku

on arm swing:
	add 1 to {armSwing::%player%}
	
command /ilosc:
	trigger:
		set {armSwing::%player%} to 0 if {armSwing::%player%} is not set
		send "&aZrobiłeś wymach łapką &6%{armSwing::%player%}% &arazy!" to player
		
# Przykład ze zmienną dla każdego gracza przy pomocy zapisu jego UUID

on arm swing:
	add 1 to {armSwing::%player's uuid%}
	
command /ilosc:
	trigger:
		set {armSwing::%player's uuid%} to 0 if {armSwing::%player's uuid%} is not set
		send "&aZrobiłeś wymach łapką &6%{armSwing::%player's uuid%}% &arazy!" to player

Mam nadzieję, że wyjaśniłem co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
18 minut temu, Kormic napisał:

Dobrze, to już jest znacznie bardziej zrozumiałe. Aby zapisać zmienną danemu graczowi, w nazwie zmiennej używamy albo jego UUID (rozwiązanie jedynie w przypadku serwerów w trybie online), albo jego nicku (rozwiązanie dla serwerów w trybie offline oraz online).


# Przykład ze zmienną "ogólną"

on arm swing:
	add 1 to {armSwing}
	
command /ilosc:
	trigger:
		set {armSwing} to 0 if {armSwing} is not set
		send "&aWszyscy gracze zrobili &6%{armSwing}% &awymachów łapką!" to player

# Przykład ze zmienną dla każdego gracza przy pomocy zapisu jego nicku

on arm swing:
	add 1 to {armSwing::%player%}
	
command /ilosc:
	trigger:
		set {armSwing::%player%} to 0 if {armSwing::%player%} is not set
		send "&aZrobiłeś wymach łapką &6%{armSwing::%player%}% &arazy!" to player
		
# Przykład ze zmienną dla każdego gracza przy pomocy zapisu jego UUID

on arm swing:
	add 1 to {armSwing::%player's uuid%}
	
command /ilosc:
	trigger:
		set {armSwing::%player's uuid%} to 0 if {armSwing::%player's uuid%} is not set
		send "&aZrobiłeś wymach łapką &6%{armSwing::%player's uuid%}% &arazy!" to player

Mam nadzieję, że wyjaśniłem co i jak.

k, dzk

już znam odp.

temat może być już do zamknięcia

chyba, że ktoś ma coś do dodania jeszcze na temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...