Skocz do zawartości
  • 0

Najoptymalniejsze rozwiązanie.


KrejzolekPRO
 Udostępnij

Pytanie

Witam, zacząłem pisać plugin na wyspy (skyblock)  wszystko jest okej, gdyby nie jeden problem. Jak mogę optymalnie przechowywać wyspy? Albo inaczej, czy lepiej tworzyć każdą na osobnym czy wszystkie na jednym świecie, tylko z dużymi odległościami od siebie, np. każdą wyspę na koordynatach większych o 1000 od poprzedniej (czyli środki będą na wielokrotnościach liczby tysiąc)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Godzinę temu, KrejzolekPRO napisał:

Witam, zacząłem pisać plugin na wyspy (skyblock)  wszystko jest okej, gdyby nie jeden problem. Jak mogę optymalnie przechowywać wyspy? Albo inaczej, czy lepiej tworzyć każdą na osobnym czy wszystkie na jednym świecie, tylko z dużymi odległościami od siebie, np. każdą wyspę na koordynatach większych o 1000 od poprzedniej (czyli środki będą na wielokrotnościach liczby tysiąc)? 

Nie widziałem jeszcze w Polsce serwera, który posiadałby coś innego niż wyspy oddalone 50-100 więc zawsze można to spróbować :)

Edytowane przez Centurion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
10 godzin temu, Centurion napisał:

Nie widziałem jeszcze w Polsce serwera, który posiadałby coś innego niż wyspy oddalone 50-100 więc zawsze można to spróbować :)

Ja parę lat temu jak grałem na sb, to plugin IslandWorld tworzył w ten sposób wyspy, i każdy do siebie robił mosty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
W dniu 29.08.2018 o 11:29, Ixidi napisał:

Już widze serwer z 298282 światów.

Jeden świat i wyspy oddalone, jak nie chcesz żeby się budowali to zrób jakąś dodatkową przestrzeń między wyspami na której nie można budować.

Właśnie tak zrobiłem i działa bardzo sprawnie:) 

15 godzin temu, Rejszpat napisał:

Ja bym zrobił to na zasadzie world per player tylko z borderem, który wyznaczałby rozmiar wyspy. Dzięki ustawieniu bordera w teorii powinno mniej lagować.

Jeśli byłoby dużo światów to serwer by się długo wczytywał, dodatkowo wyobrażasz sobie jak wtedy wygląda folder z serwerem? :lulkappa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
13 minut temu, KrejzolekPRO napisał:

Właśnie tak zrobiłem i działa bardzo sprawnie:) 

Jeśli byłoby dużo światów to serwer by się długo wczytywał, dodatkowo wyobrażasz sobie jak wtedy wygląda folder z serwerem? :lulkappa:

Można zrobić żeby w głównym folderze był folder Wyspy i w folderze Wyspy światy o nazwie nicku gracza. Z resztą jest już coś takiego Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!

Edytowane przez Rejszpat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeżeli masz ograniczoną ilość ramu na serwerze to polecam jednak to zrobić w jednym świecie. Jak już inni użytkownicy wspomnieli powyżej tworzenie wielu światów (obojętnie gdzie ułożonych) będzie masakrycznie zjadało cały ram + w przyszłości mogłyby nadarzać się problemy z innymi pluginami/skryptami które by działały tylko na 1 lub kilku wybranych światach. Pamiętaj że każdy taki świat posiada domyślnie 4 chunki always active. Samo to już by powodowało spore obciążenia gdyż serwer musiałby rejestrować zdarzenia z tych chunków non-stop 24/7. Z moich obserwacji jak bawię się na komendach wiem że generowanie ponad 3 światów na raz już powoduje dodatkowe obciążenie zjadające nawet do 2GB ramu. Moim zdaniem utworzenie wszystkiego na jednym świecie będzie lepszym rozwiązaniem gdyż będzie to mniej wymagające od maszyny do podtrzymania + prościej będzie wprowadzać ewentualne edycje na 1 świecie niż skakać bo dziesiątkach jak nie setkach różnych. Co do odległości między wyspami to domyślnie w pluginach jest to około 1-10 bloków. Jak 2 wyspy obok siebie się mocno rozbudują do granic swojego wolnego terenu to będą co prawda bardzo blisko siebie i będą siebie idealnie widzieć ale nadal nie będą w stanie zbudować pomiędzy sobą mostu czy czegoś podobnego.

 

 

PS: Poza tym domyślnie dopóki byś tego jakoś nie spiął w jedno to każdy z takich światów chciałby jeszcze wygenerować dla siebie nether i end dlatego musiałbyś sobie policzyć

ilość wysp graczy * 3

 

To by również dawało możliwość posiadania wielu smoków na serwerze jednocześnie w tym samym czasie. Tak jak jednego smoka właściwie serwer nie odczuwa - tak już przy 10 czy 20 serwer powoli zacznie się krztusić.

Edytowane przez DeltaT
PS edit
Nieaktywny

Poprawiono ortografię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
2 godziny temu, Zeref napisał:

dla siebie nether i end dlatego musiałbyś sobie policzyć

ilość wysp graczy * 3

Przecież można zrobić jeden publiczny end i jeden publiczny nether :thonk: 

2 godziny temu, Zeref napisał:

powoli zacznie się krztusić.

kaszel palacza :kappa: 

Edytowane przez Rejszpat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
W dniu 29.08.2018 o 20:20, Rejszpat napisał:

Ja bym zrobił to na zasadzie world per player tylko z borderem, który wyznaczałby rozmiar wyspy. Dzięki ustawieniu bordera w teorii powinno mniej lagować.

tak, i ładowanie 100+ światów przy starcie serwera i przy save-all lub wyłączeniu =/

 przecież taki border można zrobić na jednym świecie, tylko wysyłać każdemu graczowi inny pakiet z wielkościa bordera itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...