FLUDER 24 Opublikowano 20 listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 listopada 2017 Witam Jaka jest różnica serwera opartego na skryptach (np cały tryb gry na skryptach) a na pluginach (bądź na jednym "corze") Chciałbym usłyszeć jakieś wady vs zalety obu opcji Zapraszam do dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bopke 359 Opublikowano 20 listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 listopada 2017 Skrypty są w całości wykonywane w głównym wątku serwera, do tego przez dodatkową warstwę softwareową, co sprawia że bardzo szybko zabijają wydajność serwera i potrzeba znacznie mocniejszej maszyny do działania takiego samego serwera napisanego w skripcie w porównaniu do maszyny potrzebnej na taki sam serwer na pluginach. Do tego pluginy dają Ci znacznie więcej możliwości. LloydPL, Bielecki i FLUDER 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 FLUDER 24 Opublikowano 20 listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 listopada 2017 Teraz, bopke napisał: Skrypty są w całości wykonywane w głównym wątku serwera, do tego przez dodatkową warstwę softwareową, co sprawia że bardzo szybko zabijają wydajność serwera i potrzeba znacznie mocniejszej maszyny do działania takiego samego serwera napisanego w skripcie w porównaniu do maszyny potrzebnej na taki sam serwer na pluginach. Do tego pluginy dają Ci znacznie więcej możliwości. Myślę że wyjaśniłeś wszystko haha Zawsze pomocny! PanNiedzwiadek i bopke 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Peridot 507 Opublikowano 20 listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 listopada 2017 (edytowane) Powiem tak, pluginy only autorskie, cory i toolsy są dla idiotów. Dziękuje i do widzenia Edytowane 20 listopada 2017 przez McKoxu FLUDER, PanNiedzwiadek i bopke 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jaku49 690 Opublikowano 20 listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 listopada 2017 Skrypty: - możesz wszystko edytować pod siebie, - opierają się na angielskim, - nieco mniej możliwości, - łatwość pisania. - kompatybilność z 1.7 działają na 1.12 bez błędnie. Pluginy: - to pisze się w javie, - mniej obciążają serwer, - mniejsza kompatybilność, - pisze się o wiele dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 FLUDER 24 Opublikowano 20 listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 listopada 2017 1 minutę temu, jaku49 napisał: Skrypty: - możesz wszystko edytować pod siebie, - opierają się na angielskim, - nieco mniej możliwości, - łatwość pisania. - kompatybilność z 1.7 działają na 1.12 bez błędnie. Pluginy: - to pisze się w javie, - mniej obciążają serwer, - mniejsza kompatybilność, - pisze się o wiele dłużej. Dzięki za opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 HakunekPL 2 Opublikowano 22 listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 listopada 2017 [Uwaga podane tutaj rzeczy sprawdzałem na serwerze z obecnoscią 60 graczy i 5GB ramu i według tego będe opisywał] Skrypty + : 1. Łatwe do napisania i zmodyfikowania 2. Praktycznie wszystko mozna w nich napisać 3. pisze się je głównie po angielsku i niemiecku (chyba że doda się do folderu Skript tłumaczenie tak jak jest w podstawowej wersji do podanych już przeze mnie) 4. Nie Powodują lagów serwera (przy wykonywaniu jeśli są rozważnie napisane i jest odpowiednia ilość pamięci operacyjnej do wykonania Skrypty - : 1. Bugowanie (np. przy otwieraniu gui i patrzeniu na skrzynke itemy zostaja umieszczone w skrzynce) 2. Może być kłopot z dodatkami (brak odpowiedniego dodatku na daną wersje) i errorami ( których samemu lub też na forach nikt nie potrafi rozwiązać ) 3. Lagi/Crash serwera gdy skryptów jest za dużo lub są za długie/wymagają dużej ilości dodatków Pluginy + : 1. Często łatwe do znalezienia choć nie zawsze 2. Różnorodność pl 3. Prostota konfiguracji Pluginy - : 1. Od groma porzuconych projektów 2. Możliwe backdoor'y 3. Możliwe crashe/lagi/utrata danych z serwera gdy są błędy (głównie w core się to zdarza) 4. Choć prosta to jednak ograniczona konfiguracja 5. Brak pluginów na wiele praktycznie podstawowych rzeczy takich jak np. /pomoc czy coś w tym rodzaju (tu podaje taki najprostszy przykład choć jak ktoś się uprze to jakiś napewno znajdzie ) Wiem że pewnie jacyś AMATORZY będą pisać "co tam idiota tam wypisuje" lub "wracaj do przedszkola" i inne tego typu wypowiedzi. Sprawdzałem to jakiś rok temu na silniku paperspigot 1.7-1.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1 FLUDER 24 Opublikowano 22 listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 listopada 2017 3 minuty temu, HakunekPL napisał: [Uwaga podane tutaj rzeczy sprawdzałem na serwerze z obecnoscią 60 graczy i 5GB ramu i według tego będe opisywał] Skrypty + : 1. Łatwe do napisania i zmodyfikowania 2. Praktycznie wszystko mozna w nich napisać 3. pisze się je głównie po angielsku i niemiecku (chyba że doda się do folderu Skript tłumaczenie tak jak jest w podstawowej wersji do podanych już przeze mnie) 4. Nie Powodują lagów serwera (przy wykonywaniu jeśli są rozważnie napisane i jest odpowiednia ilość pamięci operacyjnej do wykonania Skrypty - : 1. Bugowanie (np. przy otwieraniu gui i patrzeniu na skrzynke itemy zostaja umieszczone w skrzynce) 2. Może być kłopot z dodatkami (brak odpowiedniego dodatku na daną wersje) i errorami ( których samemu lub też na forach nikt nie potrafi rozwiązać ) 3. Lagi/Crash serwera gdy skryptów jest za dużo lub są za długie/wymagają dużej ilości dodatków Pluginy + : 1. Często łatwe do znalezienia choć nie zawsze 2. Różnorodność pl 3. Prostota konfiguracji Pluginy - : 1. Od groma porzuconych projektów 2. Możliwe backdoor'y 3. Możliwe crashe/lagi/utrata danych z serwera gdy są błędy (głównie w core się to zdarza) 4. Choć prosta to jednak ograniczona konfiguracja 5. Brak pluginów na wiele praktycznie podstawowych rzeczy takich jak np. /pomoc czy coś w tym rodzaju (tu podaje taki najprostszy przykład choć jak ktoś się uprze to jakiś napewno znajdzie ) Wiem że pewnie jacyś AMATORZY będą pisać "co tam idiota tam wypisuje" lub "wracaj do przedszkola" i inne tego typu wypowiedzi. Sprawdzałem to jakiś rok temu na silniku paperspigot 1.7-1.8 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bopke 359 Opublikowano 22 listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 listopada 2017 (edytowane) 50 minut temu, HakunekPL napisał: Skrypty + : 2. Praktycznie wszystko mozna w nich napisać Jeżeli nie wychodzimy poza standardowe, niezłożone obliczeniowo rzeczy - tak. 50 minut temu, HakunekPL napisał: Skrypty - : 1. Bugowanie (np. przy otwieraniu gui i patrzeniu na skrzynke itemy zostaja umieszczone w skrzynce) Metoda na zabezpieczenie tego błędu była na forum nie raz. 50 minut temu, HakunekPL napisał: Pluginy - : 2. Możliwe backdoor'y Jeżeli pobierasz pluginy z oficjalnych stron bukkita/spigota to istnienie backdoora w nich jest bardzo nieprawdopodobne, ponieważ dosyć szybko ktoś zauważyłby ich niepożądane działanie i zgłosił do administracji, a plugin zostałby zdjęty. 50 minut temu, HakunekPL napisał: Pluginy + : 5. Brak pluginów na wiele praktycznie podstawowych rzeczy takich jak np. /pomoc czy coś w tym rodzaju (tu podaje taki najprostszy przykład choć jak ktoś się uprze to jakiś napewno znajdzie ) Do tego nawet nie potrzeba pluginu, gdyż takie rzeczy są oferowane bezpośrednio w silniku. //Edit zapomniałem o najważniejszym. 50 minut temu, HakunekPL napisał: Skrypty + : 4. Nie Powodują lagów serwera (przy wykonywaniu jeśli są rozważnie napisane i jest odpowiednia ilość pamięci operacyjnej do wykonania Wykonywanie wszystkich obliczeń w głównym wątku serwera to masochizm i nigdy nie będzie to wydajne. Edytowane 22 listopada 2017 przez bopke kuvuś i FLUDER 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 HakunekPL 2 Opublikowano 22 listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 listopada 2017 3 godziny temu, bopke napisał: Jeżeli pobierasz pluginy z oficjalnych stron bukkita/spigota to istnienie backdoora w nich jest bardzo nieprawdopodobne, ponieważ dosyć szybko ktoś zauważyłby ich niepożądane działanie i zgłosił do administracji, a plugin zostałby zdjęty. Do tego nawet nie potrzeba pluginu, gdyż takie rzeczy są oferowane bezpośrednio w silniku. Co do tych dóch to chodzi nie o standardową pomoc jaką mozna znaleźć w silniku ale z dodatkowymi opcjami a to z backdoorem jest jak się plugin kupuje a nie pobiera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bopke 359 Opublikowano 23 listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 listopada 2017 13 godzin temu, HakunekPL napisał: a to z backdoorem jest jak się plugin kupuje a nie pobiera Jeżeli kupujesz plugin bez źródeł, to jest to wyłącznie Twój problem. Każdy normalny programista sprzeda razem z kodem źródłowym, wtedy możesz go skontrolować, czy nie ma w nim nic niepożądanego. 13 godzin temu, HakunekPL napisał: Co do tych dóch to chodzi nie o standardową pomoc jaką mozna znaleźć w silniku ale z dodatkowymi opcjami O tym mówię, dowolne komendy które mają za zadanie wyświetlać formatowany tekst możesz tworzyć w samym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 STEINER 60 Opublikowano 15 grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 grudnia 2017 (edytowane) Wkońcu temat poruszający to... @bopke tu dobrze wytłumaczył. Ja się nie znam na wydajnośći itp. tak jak @bopke ale wiem, że skypt dużo bardziej laguje serwer niż zwykły plugin ;3 Edytowane 15 grudnia 2017 przez Ixidi Format Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
FLUDER 24
Witam
Jaka jest różnica serwera opartego na skryptach (np cały tryb gry na skryptach) a na pluginach (bądź na jednym "corze")
Chciałbym usłyszeć jakieś wady vs zalety obu opcji
Zapraszam do dyskusji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi