Skocz do zawartości
  • 0

Rodzaj serwera


Oskar1234
 Udostępnij

Pytanie

Co lepiej wybrać w dniu dzisiejszym?

Razem z ekipą posiadamy serwer SMP na którym graliśmy w moje autorskie tryby i dodatki do survivala na command blockach jednak takie coś po 2 latach się nam znudziło dlatego mamy zamiar zamienić nasz serwer w publiczny, niewielki serwerek.

Serwer posiada:

2 terabajty pamięci na dysku SSD

6 GB ramu (Na start można dołożyć do 8 GB)

Nasze zamiary:

1. Utworzyć czysty serwer survival. Chodzi mi o survival bez żadnych komend ani pluginów, tylko kilka skryptów do poprawy jakości zabawy (usuwanie cheaterów i logowanie się). Damy na serwer do 100 slotów aby się nie przegrzał.

(Na mapie możliwość grania z działkami albo bez nich.)

albo

2. Utworzyć serwer skyblock. Wiele modyfikacji z komend, 2-3 pluginy i z 4-5 skryptów. Dajmy na start 240 slotów, jak masywy komend wymuszą to na nas to zjedziemy nawet do 150.

 

Ponadto na serwerze w odpowiednim czasie będą pojawiać się eventy. Autorskie maszyny z bloków komend, to mniejsze, to większe.

Jeżeli serwer się przyjmie i zobaczymy że brakuje ramu albo miejsca dla graczy to ulepszymy pakiety albo totalnie zmienimy maszynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Teraz, NeXCraft napisał:

Sluchaj, ja mialem serwer i gdy gralo 50-60 osob to 6gb ramu, ktore wtedy mialem bylo niczym ;/

Trzeba bylo co 12h robic restarty.

Jesli chcesz zrobic jakis wiekszy serwer, to zainwestuj jeszcze troche.

Można zrobić automatyczny restart serwera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Teraz, NeXCraft napisał:

Sluchaj, ja mialem serwer i gdy gralo 50-60 osob to 6gb ramu, ktore wtedy mialem bylo niczym ;/

Trzeba bylo co 12h robic restarty.

Jesli chcesz zrobic jakis wiekszy serwer, to zainwestuj jeszcze troche.

6-8 GB ramu to absolutne minimum na sam start. Po za tym raczej wątpie aby przez pierwsze miesiące grało nagle więcej niż 20 osób jednocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
1 godzinę temu, KrejzolekPRO napisał:

Można zrobić automatyczny restart serwera.

Nie chodzi o to, ze byl to problem dla nas, aby wykonac restart, lecz dla graczy, gdyz nawet o 0:00 gralo te 25 osob...

 

1 godzinę temu, Oskar1234 napisał:

6-8 GB ramu to absolutne minimum na sam start. Po za tym raczej wątpie aby przez pierwsze miesiące grało nagle więcej niż 20 osób jednocześnie.

Jesli go dobrze wypromujesz i bedzie sie spoko na nim gralo, to beda tłumy.

(Moze tez zagram xd)

//łączę ~Myszak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Teraz, Oskar1234 napisał:

Jak na razie serwer pobiera nam koło 220zł na miesiąc. Sami damy rade go podbić maxymalnie do 800zł. Resztę muszą dofinansować gracze z rang itp.

6gb ram za 220zl?

Na hostingu za tyle kasy dostal bys ponad 15gb ramu + 5 procesorow 3.5ghz ;/

Pewnie sam dysk kosztuje z 100zl. xD

2 terabajty jednak ci serwery nie zajma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tylko jeszcze znajdź youtubera uczciwego, bo bez tego ani rusz. A my na razie na mamy zamiaru się bawić w montowanie i tak przez przynajmniej kilka miesięcy aby zyskać te 10K subskrypcji. Po za tym taka osoba łakoma jest tylko na pieniądze i to niemal zawsze wygórowane. Przykładowo masz ledwo 1K subskrypcji i za chociaż 2 minutową reklame chcesz z 50zł to obłęd jakiś jest.

 

1 godzinę temu, NeXCraft napisał:

6gb ram za 220zl?

Na hostingu za tyle kasy dostal bys ponad 15gb ramu + 5 procesorow 3.5ghz ;/

Pewnie sam dysk kosztuje z 100zl. xD

2 terabajty jednak ci serwery nie zajma.

Ale na tych 2 terabajtach podzielone są specjalne partycje. Sam serwer przydzielone ma 80 GB. A na reszcie są backupy, strona WWW, teamspeak itp.

//łączę ~Myszak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
2 minuty temu, Oskar1234 napisał:

Tylko jeszcze znajdź youtubera uczciwego, bo bez tego ani rusz. A my na razie na mamy zamiaru się bawić w montowanie i tak przez przynajmniej kilka miesięcy aby zyskać te 10K subskrypcji. Po za tym taka osoba łakoma jest tylko na pieniądze i to niemal zawsze wygórowane. Przykładowo masz ledwo 1K subskrypcji i za chociaż 2 minutową reklame chcesz z 50zł to obłęd jakiś jest.

Faktycznie, mnie tez paru oszukalo.

Jedynego, ktorego Ci polecam, to CzesiekPG, ale musialbys naszykowac te 500-600zl ;x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
1 godzinę temu, NeXCraft napisał:

Faktycznie, mnie tez paru oszukalo.

Jedynego, ktorego Ci polecam, to CzesiekPG, ale musialbys naszykowac te 500-600zl ;x

Najlepiej zmieniłbym nagrode aby zamiast tych (max 100zł bo więcej nie ma sensu) pieniędzy dawać bardzo wysoką range (wartą na serwerze koło 30zł miesięcznie) na zawsze oraz jakiś pomniejszy bonus typu jak będzie nagrywał z serwera to za darmo już wydropione itemy z eventów do pokazania na YT i zatrzymania sobie albo jakbyśmy kiedyś dołożyli coś na kształt skrzynek to jakiś pakiet kluczy za free (pewnie również to pokazania).

 

Dla mnie osoby które chcą tylko pieniądze mogą się bujać bo znaczy że zrobią swoje na odwal się, spróbują ciebie oszukać, a po odebraniu nagrody czem prędzej zniknął.

Nawet bez promowania jako takiego jak masz z 4-5 stałych graczy to oni sami rozpromują serwer po czasie z 2 powodów.

1. Chęć grania z resztą ludzi.

2. Jeżeli serwer uznają za poprawny postarają się utrzymać go przy życiu. (byle by był aktywny, nie musi się rozwijać dalej)

 

Po za tym ten twój CzesiekPG to bez obrazy ale on nawet nie miał pełnej mutacji głosu tylko modyfikuje głos programem. Wnioskuje to po dziwnych dzwiękach od jego mikrofonu, i to nie jest szum ani innego typu problem tylko nie zatuszowane błędy w edytorze głosu.

 

Już lepszy efekt osiągnąłby używając te boty które czytają na głos wiadomości. Te płatne są 1000x lepsze od tej darmowej Ivony która jak dla mnie ma bardzo nienaturalny głos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
7 minut temu, Oskar1234 napisał:

Najlepiej zmieniłbym nagrode aby zamiast tych (max 100zł bo więcej nie ma sensu) pieniędzy dawać bardzo wysoką range (wartą na serwerze koło 30zł miesięcznie) na zawsze oraz jakiś pomniejszy bonus typu jak będzie nagrywał z serwera to za darmo już wydropione itemy z eventów do pokazania na YT i zatrzymania sobie albo jakbyśmy kiedyś dołożyli coś na kształt skrzynek to jakiś pakiet kluczy za free (pewnie również to pokazania).

 

Dla mnie osoby które chcą tylko pieniądze mogą się bujać bo znaczy że zrobią swoje na odwal się, spróbują ciebie oszukać, a po odebraniu nagrody czem prędzej zniknął.

Nawet bez promowania jako takiego jak masz z 4-5 stałych graczy to oni sami rozpromują serwer po czasie z 2 powodów.

1. Chęć grania z resztą ludzi.

2. Jeżeli serwer uznają za poprawny postarają się utrzymać go przy życiu. (byle by był aktywny, nie musi się rozwijać dalej)

Racja. Widzę, że też już masz doświadczenie w tym. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Temat został przeniesiony z Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! > Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! do Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! > Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! > Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zależy od tego jak dużo wkładu w urozmaicanie rozgrywki chcecie wprowadzić. W wypadku takiego survivalu gra się szybko znudzi bowiem po zebraniu  wstacka diamentowych bloków, ubiciu smoka i 6 witherów to tak średnio jest co robić i taki serwer straci sporo uroku bardzo szybko :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
9 minut temu, bopke napisał:

Zależy od tego jak dużo wkładu w urozmaicanie rozgrywki chcecie wprowadzić. W wypadku takiego survivalu gra się szybko znudzi bowiem po zebraniu  wstacka diamentowych bloków, ubiciu smoka i 6 witherów to tak średnio jest co robić i taki serwer straci sporo uroku bardzo szybko :/

Zgadamy się z tobą, jednak co twoim zdaniem możemy dodać?

Jesteśmy mistrzami w command block'ach ale nie pluginach. Tworzyliśmy i nadal tworzymy świetne rzeczy które biją na głowę takiego Hypixel'a albo Mineplex'a tylko niestety są one na niewielką ilość graczy. Gdy wstawimy nowe biomy i z 200 nowych craftingów, jakieś magiczne nowe moby i dungeony to będzie świetnie chodziło tylko do 10 graczy. Potem zaczną się lagi a na lagach klonowanie itemów itp...

Nowe bossy zrobią za wielkie lagi kiedy odpalisz takich nagle z 20 + co silniejsze mocno zniszczą teren wokoło.

Nowy tryb gry?

Jakiś zaawansowany survival z:

- paskiem pragnienia, energi, choroby..

- możliwość kucania, lepszego wspinania się i pływania

- Złamanie nogi od skoku z góry, krwawienie w walce na siekiery (na przykład) i przy małej ilości zdrowia kręcenie się kamery gracza jakby postać miała co najmniej zwymiotować

- Łapanie i hodowanie nowych 15 zwierzątek

- Mistyczne dungeony kryjące unikatowe itemy i będące domem dla legendarnych bossów

- bogowie ze swoimi świątyniami

- unikatowy system licznie pkt HP

 

To wszystko już mieliśmy i graliśmy na tym sami. W paczce 8-osobowej gra jest świetna i znudziła się nam dopiero po prawie 3 latach ale to nie jest na publiczny serwer. Z klasycznych komend można zrobić chyba najwięcej ale jest tego w świecie tak niewiele bo mało kto to potrafi na większą skale a co dopiero to pokazać. W 98% projekty z takich komend są kopiowane od zagranicznych "programistów".

Edytowane przez Oskar1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
3 minuty temu, Oskar1234 napisał:

- małej ilości zdrowia kręcenie się kamery gracza jakby postać miała co najmniej zwymiotować

Efekt Nausea rozwiązuje raczej ten problem :P

Problemy z commandblockami wynikają z tego, że bardzo słabo wypadają w porównaniu z pluginami czy nawet zoptymalizowanymi skryptami. Cóż mogę poradzić - albo załatwienie jakiegoś programisty lub nawet skryptera który pomógłby to przepisywać albo jakoś zoptymalizować to co macie na commandblockach, wyrzucić mniej istotne rzeczy z commandblocków i sprawdzić, czy to ma prawo działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
5 minut temu, bopke napisał:

Efekt Nausea rozwiązuje raczej ten problem :P

Problemy z commandblockami wynikają z tego, że bardzo słabo wypadają w porównaniu z pluginami czy nawet zoptymalizowanymi skryptami. Cóż mogę poradzić - albo załatwienie jakiegoś programisty lub nawet skryptera który pomógłby to przepisywać albo jakoś zoptymalizować to co macie na commandblockach, wyrzucić mniej istotne rzeczy z commandblocków i sprawdzić, czy to ma prawo działać.

To co zacytowałaś to właśnie połączenie efektu nausea i slowness.

 

Co do wynajęcia nie potrzeba nam nikogo takiego, ponieważ 1 z naszych jest programistą C++, html i javaScript

Przepisywaliśmy kody ale nic nie można pominąć ponieważ nasze olbrzymie maszyny bazują na setkach zmiennych które tykają niekiedy 200x na sekundę.

Po za tym zostają jedynie pluginy bo skript posiadający 9.000 linijek niemal zawsze by się wysypał.

I tu pisze 9.000 linijek jako minimum. :o

(Niemal każda komenda liczy 400+ znaków)

Edytowane przez Oskar1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
1 minutę temu, Oskar1234 napisał:

Co do wynajęcia nie potrzeba nam nikogo takiego, ponieważ 1 z naszych jest programistą C++, html i javaScript

Nie ma czegoś takiego jak programista html :kappa:


tykają niekiedy 200x na sekundę.


A to nie jest przypadkiem tak, że Minecraft działa 20 ticków na sekundę i nic w commandblocku nie może dziać się szybciej ponieważ jego komenda jest tickowana 20 razy na sekundę, a jak są uzależniane od siebie to dalej można osiągnąć góra 20 wykonań?


Po za tym zostają jedynie pluginy bo skript posiadający 9.000 linijek niemal zawsze by się wysypał.


Wysypywałby się tak samo jak zwykły plugin - kwestia tego, czy byłby napisany prawidłowo, czy też nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

1 Komenda uruchomi się raz na tick. To prawda ale  istnieją sposoby aby dana komenda wykonywała się 1 tick 1,5 tick 2tick...... O połowe szybciej, czyli w sumie 40x na sekunde (o ile nie ma lagów na serwerze/mapie). Co do błędów skryptu a pluginu. Skrypt moim zdaniem jej o wiele bardziej podatny na wysypanie się nawet pomimo błędu. Dla testu raz zrobiłem pewien system z klasami i wedłóg naszego programisty + kilkunastu innych dobrych w tym ludzi nie było w nim błędu to skript ruszył i po 20 sekundach padł z zbyt wielkiej ilości danych (pewnie zmienne). A plugin chodził dobrze do czasu restartu serwera, wtedy się zapadł i nie dał rady już wstać.

 

Nie wiem dlaczego ale przy wielkich ilościach zmiennych zapisywanych w tym samym czasie to skript potrafi nagle stanąć i jakby zgubić wszystkie dane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...