Skocz do zawartości
  • 0

SQL - Licznik

Nieaktywny

Pytanie

No witam witam. Pytanie kieruje głównie do @jahumen @boleknowak @sopher @Libter @Ixidi.

Mam sieć serwerów. Chcę zrobić sidebar z graczami online.

Zatem wymyśliłem, że będę na każdym trybie robił

on join i on quit (quit -1 ,a join +1) do tabeli w SQL i potem bym przesyłał dane do lobby i bym zamienił to na sidebar (do każdego trybu osobny wynik w kolumnie)

Nie znam się zbytnio na SQL tyle co mam sklepik www. Nie mogę też nigdzie znaleźć ogarniętej dokumentacji o SQL w SkQuery.

Ktoś by napisał mi skrypt na podstawie powyższych instrukcji ? W takim sensie, że mam kolumnę a w niej Tabele Serwer1 Serwer2 Serwer3 i w każdym by pisało ilość graczy

w przypadku wyłączenia serwera by się setowało do zera.

Napisałem trochę chaotycznie, ale myślę, że zrozumiale.

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

• 0

To można zrobić na dwa sposoby.

Jeden to taki, że każdy z serwerów aktualizuje swój stan w bazie danych co jakiś czas. Powiedzmy co 5 sekund serwer robi nowy rekord w bazie z obecnym czasem, graczami online, graczami online bez ukrytych (vanish), slotami, itd. Wtedy serwer lobby co 5 sekund robi zapytanie do SQL pobierając nowsze rekordy, niż ten który został podany w zapytaniu (a ten masz na podstawie ostatniego rekordu sprzed 5 sekund, gdy robiłeś to samo zapytanie). Wtedy aktualizujesz dane na serwerze.

Inny sposób, używany bodajże w pluginie ServerSigns jest po prostu pingowaniem danego serwera co ileś tam czasu. Na podstawie pingu pobierasz dane jakie odpowiada serwer. Ma to jednak swoje ograniczenia, bo nie wyślesz swoich własnych informacji.