Skocz do zawartości

Włączenie dynmapy


Cesarstwo_Utopii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Użytkownik @MikiCreator dodał nowy wniosek:
Włączenie dynmapy

Ze względu na to że niedługo, bo 4.12 w piątek o godzinie 19 minie miesiąc od startu serwera, sugeruję aby włączyć dynmapę, jednak nie jakoś dużą, taką np 2k x 2k kratek żeby nie odkryła nam terenów do których może i jeszcze nikt nie dotarł (teren 1k x 1k od 0 0 na pewno już się widziało więc dynmapa nie pokazałaby raczej nieodkrytych przez nikogo terenów) .
Zalety:
- Z dynmapy fajnie widać budynki
- Szmaragdowe abo i wyżej mogłyby po tygodniu w końcu wykorzystać swój przywilej i stworzyć na mapie jakieś znaczniki
Wady:
- Tutaj nie widzę wad poza chwilą renderu dynmapy, ponieważ tak jak wcześniej pisałem obszar 1k x 1k od 0 0 już raczej każdy odkrył sobie sam.
Poza tym można by zasięg takowej mapki zwiększać np po pierwszym miesiącu (od startu dynmapy) do 3k x 3k lub 4k x 4k, po drugim 6k x 6k lub 7k x 7k a po 3 miesiącach 10k x 10k (oczywiście są to wartości umowne więc można to zmienić)

Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
Poniżej znajduje się dyskusja wniosku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proponuję odkrycie / odkrywanie na bieżąco terenu zwiedzanego przez graczy. Dynmapa może okazać się problemem, kiedy znajdziemy rzadki biom i będziemy chcieli wykorzystać jego surowce nie mówiąc innym gdzie on jest i brałbym to pod uwagę przy projektowaniu rozwiązania - powiedzmy komenda /dynmapa off wyłączająca odkrywanie terenu na dynmapie przez danego gracza <- to wolnościowe rozwiązanie i całkowicie je popieram!

Edytowane przez krzmaciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, krzmaciek napisał:

Proponuję odkrycie / odkrywanie na bieżąco terenu zwiedzanego przez graczy. Dynmapa może okazać się problemem, kiedy znajdziemy rzadki biom i będziemy chcieli wykorzystać jego surowce nie mówiąc innym gdzie on jest i brałbym to pod uwagę przy projektowaniu rozwiązania - powiedzmy komenda /dynmapa off wyłączająca odkrywanie terenu na dynmapie przez danego gracza <- to wolnościowe rozwiązanie i całkowicie je popieram!

Uważam jednak, że na sam początek niepotrzebne nam takie rozwiązania, chociażby patrząc na to że pierwsza dynmapa będzie miała raczej wymiary 1k x 1k, a taki obszar większość graczy już zapewne zwiedziła. Nie uważam jednak tego za zły pomysł, można by go praktykować przy powiększaniu. Jest to jakaś myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MikiCreator napisał:

Uważam jednak, że na sam początek niepotrzebne nam takie rozwiązania, chociażby patrząc na to że pierwsza dynmapa będzie miała raczej wymiary 1k x 1k, a taki obszar większość graczy już zapewne zwiedziła. Nie uważam jednak tego za zły pomysł, można by go praktykować przy powiększaniu. Jest to jakaś myśl.

Może źle zrozumiałeś moją myśl, ja proponuję zupełnie nowy sposób odkrywania dynmapy czyli odkrywanie jej przez graczy również poza tym środkowym kwadratem 1kx1k (no i można od razu odkryć to 1kx1k na start) + komendę która wyłączyłaby odkrywanie, jeśli ktoś ma taką preferencję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, krzmaciek napisał:

Może źle zrozumiałeś moją myśl, ja proponuję zupełnie nowy sposób odkrywania dynmapy czyli odkrywanie jej przez graczy również poza tym środkowym kwadratem 1kx1k (no i można od razu odkryć to 1kx1k na start) + komendę która wyłączyłaby odkrywanie, jeśli ktoś ma taką preferencję :)

Jak najbardziej jestem za, myślę że można zamienić powiększanie dynmapy na przedstawiony wyżej pomysł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne rozwiązania z odkrywaniem terenu zwiedzanego przez graczy nie mają sensu - po pierwsze mapa jest wtedy pofragmentowana co daje słabe efekty wizualne, po drugie dynmapa ma tendencje do zajmowania wielokrotnie więcej pamięci niż te same chunki w MC - czyli im mniejsza tym lepsza. A biorąc pod uwagę, że większość graczy osiedla się w promieniu tysiąca, może maksymalnie dwóch tysięcy kratek od centrum - łatwo jest wybrać rozmiar z najlepszym stosunkiem ilości miejsca na dysku do ilości budowli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Libter napisał:

Żadne rozwiązania z odkrywaniem terenu zwiedzanego przez graczy nie mają sensu - po pierwsze mapa jest wtedy pofragmentowana co daje słabe efekty wizualne, po drugie dynmapa ma tendencje do zajmowania wielokrotnie więcej pamięci niż te same chunki w MC - czyli im mniejsza tym lepsza. A biorąc pod uwagę, że większość graczy osiedla się w promieniu tysiąca, może maksymalnie dwóch tysięcy kratek od centrum - łatwo jest wybrać rozmiar z najlepszym stosunkiem ilości miejsca na dysku do ilości budowli.

Chyba trochę źle zrozumiałeś. Chodzi o to żeby wpierw mapa miała rozmiar 1k x 1k i co miesiąc o jakiś tam obszar się powiększała, natomiast pomysł @krzmaciek polegał na poszerzaniu dynmapy do terenów które odkryją gracze. Ja jednak wysuwam teraz propozycję aby każdy zabudowany teren rozmiarów większych niż 10 x 10 był wyświetlany na mapie (poza tym 1k x 1k) jeśli nie minie miesiąc od powiększenia.

Np.

dynmapa dd.mm.rrrr ma rozmiary 1k x 1k

2 dni później ktoś osiedli się np na 1500 -1100 i zrobi tam dom który jest większy niż 10 x 10. Do następnego powiększenia dynmapy jeszcze 28 dni, ale teren który został zabudowany jest dość spory. W takiej sytuacji można by taki zabudowany teren wyświetlać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, MikiCreator napisał:

Chodzi o to żeby wpierw mapa miała rozmiar 1k x 1k i co miesiąc o jakiś tam obszar się powiększała, natomiast pomysł @krzmaciek polegał na poszerzaniu dynmapy do terenów które odkryją gracze. Ja jednak wysuwam teraz propozycję aby każdy zabudowany teren rozmiarów większych niż 10 x 10 był wyświetlany na mapie (poza tym 1k x 1k) jeśli nie minie miesiąc od powiększenia.

I tak za bardzo komplikujecie. Dynmapa jest pluginem zewnętrznym i nie ma możliwości (ani sensu) realizacji wszystkiego co sobie wymyślicie w tej kwestii. System oparty na stopniowym powiększaniu jest najprostszy i raczej nie ulegnie zmianie. 

"Teren zabudowany" - serio? Już pomijając samą kwestię liczenia tych rozmiarów 10x10 to rozkopywanie rzadkich biomów też można uznać za zabudowę, a było to często przytaczanym przykładem czego na dynmapie pokazywać nie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Libter No to jeśli taki wariant jest za bardzo czasochłonny / upierdliwy administracyjnie to proponuję po prostu okresowe głosowania o powiększenie dynmapy do x na x kratek i tyle <- to taki wariant najłatwiejszy.
Łatwe to nuda, więc jakby potrzeba było chociaż małego wyzwania to proponuję drugi pomysł: osoba z włączonym statusem odkrywania mapy (powiedzmy komendy /dynmapa [on|off]) wchodząca na dany chunk zapisuje jego pozycje w pliku czy bazie ze zwiedzonymi chunkami i wówczas powiększamy dynmapę do danego kwadratu tylko jeśli wszystkie chunki (lub jakiś ich duży procent, to do ustalenia) w danym kwadracie X na X kratek są zwiedzone, takie rozwiązanie nie jest jakieś specjalnie trudne do zrobienia moim zdaniem, a omija problemy o których wspomniałeś.
P.S. Jestem za pomysłem drugim :) tym trudniejszym

Edytowane przez krzmaciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, rozumiem, dlatego proponuję inne rozwiązania (jeśli konfiguracja / API pozwala to można uznać za łatwiejsze, a jeśli nie to musiało by się wiązać z modyfikowaniem kodu źródłowego zewnętrznego pluginu -> trudniejsze :), ale osobiście to bym się w to nie bawił).

Edytowane przez krzmaciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...