Skocz do zawartości
  • 0

Dodawanie i mnozenie w funkcjach


Cinu2421
 Udostępnij

Pytanie

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
46 minut temu, Cinu2421 napisał:

Witam.

W funkcjach nie dziala dodawanie i mnozenie?

set {_a} to {_a2}+{_a2}+{_a2}

set {_a} to {a}*2

zwraca none

W drugim działaniu zapomniałeś podłogi w zmiennej.

Powinno to wyglądać np. tak:

function prostaFunkcja(n: number) :: number:
	set {_n} to ({_n} * 2)
	return {_n}

command /test [<number=5>]:
	trigger:
		set {_a} to arg 1
		set {_a} to prostaFunkcja({_a})
		send "%{_a} / 2% * 2 = %{_a}%!" to sender

 

Edytowane przez Kormic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
44 minuty temu, Cinu2421 napisał:

W funkcjach nie dziala dodawanie i mnozenie?

zacznijmy od tego że to są zmienne, a nie funkcje :v 

 

set {_dodawanie} to 10
set {_suma} to {_dodawanie} + {_dodawanie} + {_dodawanie}
send "%{_suma}%"

set {_mnożenie} to 5
set {_iloczyn} to {_mnożenie} * {_mnożenie}
send "%{_iloczyn}%"

jeżeli to ci nie działa to znaczy że masz upośledzoną wersję skripta, serwera lub upośledzony silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Teraz, Cinu2421 napisał:

(MAM TO W FUNKCJI) 

set {_a} to random integer between {_int1} and {_int2}

Mam tez 5 warunkow w kazdym jest inne mnozenie ale kod jest taki:

set {_a} to {_a}*2

Po mnozeniu zwraca wartosc none

Pokaż cały skrypt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
on break of emerald ore:
    #set {_test} to {ExpPoziom.%player%}+10
    chance of ({ExpPoziom.%player%}+10)%:
        #send "Szansa: %{_test}%"
        RodzajKasy(player, event-block, 55, 85)
function RodzajKasy(gracz: player, block: block, int1: integer, int2: integer):
    set {_a} to random integer between {_int1} and {_int2}
    chance of 5%:
        set {_a} to {_a2}*2
        DropKasy({_gracz}, {_block}, 5, {_a})
        stop
function DropKasy(gracz: player, block: block, wielkosc: integer, int1: integer):
    if {_wielkosc} is 1:
        drop 1 of shiny crimson fungus named "&l☂ %{Kolor}%%{_int1}%" at location of {_block}

Wersja skrocona

 

Edytowane przez Cinu2421
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
1 minutę temu, Cinu2421 napisał:
on break of emerald ore:
    #set {_test} to {ExpPoziom.%player%}+10
    chance of ({ExpPoziom.%player%}+10)%:
        #send "Szansa: %{_test}%"
        RodzajKasy(player, event-block, 55, 85)
function RodzajKasy(gracz: player, block: block, int1: integer, int2: integer):
    set {_a} to random integer between {_int1} and {_int2}
    chance of 5%:
        set {_a} to {_a2}*2
        DropKasy({_gracz}, {_block}, 5, {_a})
        stop
function DropKasy(gracz: player, block: block, wielkosc: integer, int1: integer):
    if {_wielkosc} is 1:
        drop 1 of shiny crimson fungus named "&l☂ %{Kolor}%%{_int1}%" at location of {_block}

Wersja skrocona

 

Nie masz w funkcji rodzajKasy() zmiennej {_a2}. W tej linijce jest błąd:

set {_a} to {_a2}*2

Właściwie to można "przetłumaczyć" na:

set {_a} to <none>*2

Zrobiłbym to w ten sposób:

on break of emerald ore:
	chance of ({ExpPoziom.%player%}+10)%:
		RodzajKasy(player, location of event-block, 55, 85)
		
function RodzajKasy(gracz: player, loc: location, int1: integer, int2: integer):
	set {_a} to random integer between {_int1} and {_int2}
	chance of 5%:
		set {_a} to {_a2}*2
		DropKasy({_gracz}, {_loc}, 5, {_a})
		
function DropKasy(gracz: player, loc: location, wielkosc: integer, int1: integer):
	if {_wielkosc} is 1:
		drop 1 of shiny crimson fungus named "&l☂ %{Kolor}%%{_int1}%" at {_loc}

Przy okazji, czym jest zmienna {Kolor}? Zawiera po prostu kolor, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Cytat

Nie masz w funkcji rodzajKasy() zmiennej {_a2}. W tej linijce jest błąd:

set {_a} to {_a2}*2

To pozostalosci po sprawdzaniu roznych mozliwosci

 

Nie, nie zawiera koloru.

Psuje sie po prostu po mnozeniu

 

To dziala:

function RodzajKasy(gracz: player, block: block, int1: integer, int2: integer):
    set {_a} to random integer between {_int1} and {_int2}
    chance of 5%:
        set {_a} to {_a}
        DropKasy({_gracz}, {_block}, 5, {_a})

To nie:

function RodzajKasy(gracz: player, block: block, int1: integer, int2: integer):
    set {_a} to random integer between {_int1} and {_int2}
    chance of 5%:
        set {_a} to {_a}*2
        DropKasy({_gracz}, {_block}, 5, {_a})

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
3 minuty temu, Cinu2421 napisał:

To pozostalosci po sprawdzaniu roznych mozliwosci

 

Nie, nie zawiera koloru.

Psuje sie po prostu po mnozeniu

 

To dziala:

function RodzajKasy(gracz: player, block: block, int1: integer, int2: integer):
    set {_a} to random integer between {_int1} and {_int2}
    chance of 5%:
        set {_a} to {_a}
        DropKasy({_gracz}, {_block}, 5, {_a})

To nie:

function RodzajKasy(gracz: player, block: block, int1: integer, int2: integer):
    set {_a} to random integer between {_int1} and {_int2}
    chance of 5%:
        set {_a} to {_a}*2
        DropKasy({_gracz}, {_block}, 5, {_a})

 

Mógłbym wiedzieć którą wersję Skripta posiadasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Nieaktywny
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...