Skocz do zawartości
  • 0

Jak skrypty obciążają serwer?


JaszczurrPl
 Udostępnij

Pytanie

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

To jeszcze nie wszystko ;

Pamiętajmy, że pluginy bardziej obciążają serwer, ponieważ mają większy rozmiar, gdyż mają więcej kodu w sobie. A co do skryptów - nie chodzi tu o ilość skryptów, lecz o ilość ich linijek (nie pomyśl sobie, że stworzenie 50 skryptów dwu linijkowych mniej obciąży serwer. Nic bardziej mylego. Obciąża to jeszcze bardziej, ponieważ Skript musi wczytać te wszystkie 50 skryptów, sprawdzić jakie posiadają eventy, a potem je zastosować)

Co najbardziej laguje?

1. Zbieranie informacji o graczach w sposób:

on any move/movement: (WildSkript)

<tworzy się log/wysyła się wiadomość>

Jak temu zapobiec?

Użyć innego eventu np.

on walk:

on move:

2. Loop'owanie:

loop'owanie wszystkich graczy, którzy posiadają coś w ekwipunku (bardziej lagujące)/posiadających permisję (mniej lagujące)

Jak temu zapobiec?

Lepiej loopować graczy, którzy posiadają jakąś permisję

3. Czekanie:

bezsensowne jest wykonanie eventu z opóźnieniem wynoszącym 1 tick, ponieważ to również laguje.

Jak temu zapobiec?

Zwiększyć odstęp czasowy, czyli użyć przykładowo:

on join:

wait 1 second

broadcast "Witaj na serwerze"

4. Duża ilość zmiennych:

Przykład (nie działający chyba ;d)

(...) set {cebula} to 1

set {dyrt} to dirt

set {perm} to lol.perm

set {user} to Arturro43

command /komenda

permission {perm}

trigger:

give {cebula} {dyrt} to {user}

Jak temu zapobiec?

Używać mniej zmiennych. Czyli:

command /komenda

permission lol.perm

trigger:

give 1 dirt to the player

No i to chyba wszystko*. Mam nadzieję, że w miarę dobrze to wytłumaczyłem.

*Wszystko co ja sam zauważyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...