JaszczurrPl 0 Opublikowano 1 stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 stycznia 2015 Witam. Czy skrypty w jakiś znaczny sposób obciążają serwer? Mam aktualnie 10 skryptów (z czego 2 w miarę duże) i się boję o wydajność mojego serwera. Ktoś kiedyś powiedział, że za dużo skryptów bardzo zamuli serwer. Jak to z tym jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Jan kk 42 Opublikowano 1 stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 stycznia 2015 Ilość skryptów jest nieważna. Raczej liczy się linijki kodu. Skrypty bez zmiennych działają tak, jak pluginy. JaszczurrPl 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 #Aperture 278 Opublikowano 1 stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 stycznia 2015 Im więcej zmiennych używasz, tym więcej będzie mulić. JaszczurrPl 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 JaszczurrPl 0 Opublikowano 1 stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 stycznia 2015 Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 herhor67 916 Opublikowano 1 stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 stycznia 2015 Zależy też czy zmienne masz zapisane jako flat (plik) czy np. w mysql. Na pewno dowolne sql będzie szybsze niż plik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Arturro43 146 Opublikowano 1 stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 stycznia 2015 To jeszcze nie wszystko ; Pamiętajmy, że pluginy bardziej obciążają serwer, ponieważ mają większy rozmiar, gdyż mają więcej kodu w sobie. A co do skryptów - nie chodzi tu o ilość skryptów, lecz o ilość ich linijek (nie pomyśl sobie, że stworzenie 50 skryptów dwu linijkowych mniej obciąży serwer. Nic bardziej mylego. Obciąża to jeszcze bardziej, ponieważ Skript musi wczytać te wszystkie 50 skryptów, sprawdzić jakie posiadają eventy, a potem je zastosować) Co najbardziej laguje? 1. Zbieranie informacji o graczach w sposób: on any move/movement: (WildSkript) <tworzy się log/wysyła się wiadomość> Jak temu zapobiec?Użyć innego eventu np. on walk: on move: 2. Loop'owanie: loop'owanie wszystkich graczy, którzy posiadają coś w ekwipunku (bardziej lagujące)/posiadających permisję (mniej lagujące) Jak temu zapobiec?Lepiej loopować graczy, którzy posiadają jakąś permisję 3. Czekanie: bezsensowne jest wykonanie eventu z opóźnieniem wynoszącym 1 tick, ponieważ to również laguje. Jak temu zapobiec?Zwiększyć odstęp czasowy, czyli użyć przykładowo: on join: wait 1 second broadcast "Witaj na serwerze" 4. Duża ilość zmiennych: Przykład (nie działający chyba ;d) (...) set {cebula} to 1 set {dyrt} to dirt set {perm} to lol.perm set {user} to Arturro43 command /komenda permission {perm} trigger: give {cebula} {dyrt} to {user} Jak temu zapobiec?Używać mniej zmiennych. Czyli: command /komenda permission lol.perm trigger: give 1 dirt to the player No i to chyba wszystko*. Mam nadzieję, że w miarę dobrze to wytłumaczyłem. *Wszystko co ja sam zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 JaszczurrPl 0 Opublikowano 1 stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 stycznia 2015 @upTego szukałem! Spełniam wszystkie rygory oprócz loopowania :) Mam 2 skrypty, które loopują wszystkich graczy. A reszta skryptów to jakieś małe skrypty komenda - wiadomość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Kamil0002 2 Opublikowano 5 stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 stycznia 2015 Ilość skryptów jest nieważna. Raczej liczy się linijki kodu. Skrypty bez zmiennych działają tak, jak pluginy.AHAHAH Skript nigdy nie bedzie dzialac jak plugin. @topic Zrob sobie timingi jak masz spigota /timings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
JaszczurrPl 0
Witam. Czy skrypty w jakiś znaczny sposób obciążają serwer? Mam aktualnie 10 skryptów (z czego 2 w miarę duże) i się boję o wydajność mojego serwera. Ktoś kiedyś powiedział, że za dużo skryptów bardzo zamuli serwer. Jak to z tym jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi