Witam
Może mi ktoś wytłumaczyć jak zrobić i jak używać listy?
Chodzi mi o to, że tworzę sobie skrypt na nowe mikstury i zapisuje dane w pliku.
Stworzyłem sobie plik testowy jak miałby wyglądać taki zapis w pliku yml.
Nie wiem jak odczytywać całe listy z pliku i ich ilości.
Mam zapisane w pliku efekty mikstur, ich siłę i czas trwania jako efekt 1 na liście.
Efekt drugi ma swoją oddzielną listę i tak samo z każdą miksturką.
Chciałbym sobie zrobić menu które będzie pokazywać wszystkie miksturki (to spokojnie mogę zrobić), ale nie mam pojęcia jak sprawdzać z czego składa się miksturka 1, jakie daje efekty i jak resztę z tego załadować by miało to sens.
Dodatkowo jeśli chodzi o efekty to potrzebuje zrobić dla pierwszego efektu inne wydarzenie (Robię to na tagach NBT i 1 efekt będzie tym zaczynającym, a reszta ""domykającym"). Oba pliki skrypt i plik yml.
Działanie: Czytam ilość miksturek (potrzebne nawet do menu by wiedzieć którą strone przegląda graczy gdy będzie ich więcej) -> tworzy się lista efektów -> tworzę tag NBT na podstawie tej listy (powiedzmy, że mam funkcję która automatycznie dodaje efekty do nbt i mam jej tylko określić czy jest to pierwszy efekt czy nie. To jest "dość proste") -> tworzę listę wymaganych przedmiotów -> dodaje je do lore innego przedmiotu (przedmiot dalej będzie powiązany z numerem/"id" miksturki) -> gdy kliknę na miksturkę w GUI to odpala się funkcja i otrzymuje ona ową listę lub funkcja otrzymuje każdy element z tej listy (nie wiem jak działać na listach i dlatego tego nie zrobię).
NIE chcę gotowca do tego co zrobiłem, ale może być jakiś prosty skrypt (z pliczkiem) który pokazuje jak to robić (chcę się tego nauczyć, a nie dostać i nie umieć ;D). Wszystkie sugestie mile widziane.
Dodatkowo zapytam czy lepiej ładować te wszystkie dane przy ładowaniu się skryptu i dodawanie tego do zmiennych np. {lpalchemy::numer/id miksturki::dane} czy zrobić je jako całkowicie osobne funkcje które w danym momencie ładują potrzebne dane?
Pytanie
uiuin 10
Witam
Może mi ktoś wytłumaczyć jak zrobić i jak używać listy?
Chodzi mi o to, że tworzę sobie skrypt na nowe mikstury i zapisuje dane w pliku.
Stworzyłem sobie plik testowy jak miałby wyglądać taki zapis w pliku yml.
Nie wiem jak odczytywać całe listy z pliku i ich ilości.
Mam zapisane w pliku efekty mikstur, ich siłę i czas trwania jako efekt 1 na liście.
Efekt drugi ma swoją oddzielną listę i tak samo z każdą miksturką.
Chciałbym sobie zrobić menu które będzie pokazywać wszystkie miksturki (to spokojnie mogę zrobić), ale nie mam pojęcia jak sprawdzać z czego składa się miksturka 1, jakie daje efekty i jak resztę z tego załadować by miało to sens.
Dodatkowo jeśli chodzi o efekty to potrzebuje zrobić dla pierwszego efektu inne wydarzenie (Robię to na tagach NBT i 1 efekt będzie tym zaczynającym, a reszta ""domykającym"). Oba pliki skrypt i plik yml.
Działanie: Czytam ilość miksturek (potrzebne nawet do menu by wiedzieć którą strone przegląda graczy gdy będzie ich więcej) -> tworzy się lista efektów -> tworzę tag NBT na podstawie tej listy (powiedzmy, że mam funkcję która automatycznie dodaje efekty do nbt i mam jej tylko określić czy jest to pierwszy efekt czy nie. To jest "dość proste") -> tworzę listę wymaganych przedmiotów -> dodaje je do lore innego przedmiotu (przedmiot dalej będzie powiązany z numerem/"id" miksturki) -> gdy kliknę na miksturkę w GUI to odpala się funkcja i otrzymuje ona ową listę lub funkcja otrzymuje każdy element z tej listy (nie wiem jak działać na listach i dlatego tego nie zrobię).
NIE chcę gotowca do tego co zrobiłem, ale może być jakiś prosty skrypt (z pliczkiem) który pokazuje jak to robić (chcę się tego nauczyć, a nie dostać i nie umieć ;D). Wszystkie sugestie mile widziane.
Dodatkowo zapytam czy lepiej ładować te wszystkie dane przy ładowaniu się skryptu i dodawanie tego do zmiennych np. {lpalchemy::numer/id miksturki::dane} czy zrobić je jako całkowicie osobne funkcje które w danym momencie ładują potrzebne dane?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi