Skocz do zawartości
  • 0

połączenie skryptu z mysql


hyhy123455

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
6 minut temu, hyhy123455 napisał:

dało by połączyć ten skrypt z mysql tak zeby co jakiś czas lub zmianę zmiennej tokeny sie zapisywało a gdy gracz wejdzie to wczytywały

Tak, da się.

Możesz to połączyć w pliku konfiguracyjnym Skripta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
8 minut temu, hyhy123455 napisał:

znalazłem ale nwm jak to sie zapisuje czy to samo sie zapisuje

 

Jeżeli mamy podobnego Skripta, od 221. linijki w configu masz przykład oraz opis jak należy skonfigurować MySQL w Skript'cie.

Jak nie masz, proszę.

Spoiler

# == MySQL configuration ==
        host: localhost# Where the database server is located at, e.g. 'example.com', 'localhost', or '192.168.1.100'
        port: 3306# 3306 is MySQL's default port, i.e. you likely won't need to change this value
        user: root
        password: pass
        database: skript# The database to use, the table will be created in this database.
        table: variables21# The name of the table to create. 'variables21' is the default name, if this was to be omitted.
        # (If the table exists but is defined differently that how Skript expects it to be you'll get errors and no variables will be saved and/or loaded)
        # == SQLite/CSV configuration ==
        file: ./plugins/Skript/variables.db
        # Where to save the variables to. For a CSV file, the file extension '.csv' is recommended, but not required, but SQLite database files must end in '.db' (SQLibrary forces this).
        # The file path can either be absolute (e.g. 'C:\whatever\...' [Windows] or '/usr/whatever/...' [Unix]), or relative to the server directory (e.g. './plugins/Skript/...').
        
        #table: variables21
        # The name of the table to create. 'variables21' is the default name, if this was to be omitted.
        # (If the table exists but is defined differently that how Skript expects it to be you'll get errors and no variables will be saved and/or loaded)
        # This is generally not required as the the .db file will only be used by Skript, unless you want to split different variables into different tables
        
        backup interval: 2 hours
        # Creates a backup of the file every so often. This can be useful if you ever want to revert variables to an older state.
        # Variables are saved constantly no matter what is set here, thus a server crash will never make you loose any variables.
        # Set this to 0 to disable this feature.

EDIT:

Jeszcze masz jedną, ważną informację na początku sekcji konfigurowania baz danych (o pluginie SQLibrary).

Edytowane przez Kormic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
12 minut temu, Kormic napisał:

Jeżeli mamy podobnego Skripta, od 221. linijki w configu masz przykład oraz opis jak należy skonfigurować MySQL w Skript'cie.

Jak nie masz, proszę.

  Pokaż ukrytą zawartość

# == MySQL configuration ==
        host: localhost# Where the database server is located at, e.g. 'example.com', 'localhost', or '192.168.1.100'
        port: 3306# 3306 is MySQL's default port, i.e. you likely won't need to change this value
        user: root
        password: pass
        database: skript# The database to use, the table will be created in this database.
        table: variables21# The name of the table to create. 'variables21' is the default name, if this was to be omitted.
        # (If the table exists but is defined differently that how Skript expects it to be you'll get errors and no variables will be saved and/or loaded)
        # == SQLite/CSV configuration ==
        file: ./plugins/Skript/variables.db
        # Where to save the variables to. For a CSV file, the file extension '.csv' is recommended, but not required, but SQLite database files must end in '.db' (SQLibrary forces this).
        # The file path can either be absolute (e.g. 'C:\whatever\...' [Windows] or '/usr/whatever/...' [Unix]), or relative to the server directory (e.g. './plugins/Skript/...').
        
        #table: variables21
        # The name of the table to create. 'variables21' is the default name, if this was to be omitted.
        # (If the table exists but is defined differently that how Skript expects it to be you'll get errors and no variables will be saved and/or loaded)
        # This is generally not required as the the .db file will only be used by Skript, unless you want to split different variables into different tables
        
        backup interval: 2 hours
        # Creates a backup of the file every so often. This can be useful if you ever want to revert variables to an older state.
        # Variables are saved constantly no matter what is set here, thus a server crash will never make you loose any variables.
        # Set this to 0 to disable this feature.

EDIT:

Jeszcze masz jedną, ważną informację na początku sekcji konfigurowania baz danych (o pluginie SQLibrary).

czyli musze mieć ten plugin SQLibrary aby działało?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
14 minut temu, hyhy123455 napisał:

plugin wgrany , config chyba dobrze zrobiony co teraz

No i masz napisane przy konfiguracji jaki jest wzór dla zmiennych zapisywanych w tej twojej bazie danych.

MySQL example:
		# A MySQL database example, with options unrelated to MySQL removed.
		
		type: disabled# change to line below to enable this database
		# type: MySQL
		
		pattern: synced_.*# this pattern will save all variables that start with 'synced_' in this MySQL database. <----------
		
		host: localhost
		port: 3306
		user: root
		password: pass
		database: skript
		table: variables21
		
		monitor changes: true
		monitor interval: 20 seconds

Dałem ci strzałkę, abyś wiedział o czym mówię.

Możesz sobie to oczywiście zmienić. Musi zostać jedynie ta kropka i gwiazdka na końcu nazwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
4 minuty temu, Kormic napisał:

No i masz napisane przy konfiguracji jaki jest wzór dla zmiennych zapisywanych w tej twojej bazie danych.


MySQL example:
		# A MySQL database example, with options unrelated to MySQL removed.
		
		type: disabled# change to line below to enable this database
		# type: MySQL
		
		pattern: synced_.*# this pattern will save all variables that start with 'synced_' in this MySQL database. <----------
		
		host: localhost
		port: 3306
		user: root
		password: pass
		database: skript
		table: variables21
		
		monitor changes: true
		monitor interval: 20 seconds

Dałem ci strzałkę, abyś wiedział o czym mówię.

Możesz sobie to oczywiście zmienić. Musi zostać jedynie ta kropka i gwiazdka na końcu nazwy.

np pattern: tokeny_.* ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
10 minut temu, Kormic napisał:

No i masz napisane przy konfiguracji jaki jest wzór dla zmiennych zapisywanych w tej twojej bazie danych.


MySQL example:
		# A MySQL database example, with options unrelated to MySQL removed.
		
		type: disabled# change to line below to enable this database
		# type: MySQL
		
		pattern: synced_.*# this pattern will save all variables that start with 'synced_' in this MySQL database. <----------
		
		host: localhost
		port: 3306
		user: root
		password: pass
		database: skript
		table: variables21
		
		monitor changes: true
		monitor interval: 20 seconds

Dałem ci strzałkę, abyś wiedział o czym mówię.

Możesz sobie to oczywiście zmienić. Musi zostać jedynie ta kropka i gwiazdka na końcu nazwy.

a gdy jest

monitor changes: true
monitor interval: 20 seconds

to co tyle bedzie sie zapisywać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
6 minut temu, hyhy123455 napisał:

a gdy jest


monitor changes: true
monitor interval: 20 seconds

to co tyle bedzie sie zapisywać

 

Nie, nie. To jest od monitorowania zmian w bazie danych.

W tym przypadku będzie to sprawdzane co 20 sekund.

Jak chcesz backupy sobie robić, możesz albo spróbować tam dopisać pod 'table' wartość 'backup interval: 2 hours', albo zrobić sobie to jakimś zewnętrznym programem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
2 minuty temu, Kormic napisał:

Nie, nie. To jest od monitorowania zmian w bazie danych.

W tym przypadku będzie to sprawdzane co 20 sekund.

Jak chcesz backupy sobie robić, możesz albo spróbować tam dopisać pod 'table' wartość 'backup interval: 2 hours', albo zrobić sobie to jakimś zewnętrznym programem.

no ok to jak teraz zmienną zapisać w MySQL i jak ją wczytać gdy gracz wejdzie na server

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
40 minut temu, hyhy123455 napisał:

no ok to jak teraz zmienną zapisać w MySQL i jak ją wczytać gdy gracz wejdzie na server

Masz napisane tam gdzie zaznaczyłem ci strzałką.

Czyli każda zmienna, która będzie się zaczynać w ten sposób, będzie zmienną zapisywaną w tej bazie MySQL.

EDIT:

Co do wczytywania coinów, robisz to w 'on join'.

# Przykład:
pattern: test_.*

on load:
	set {test_variable} to true

 

Edytowane przez Kormic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
9 minut temu, Kormic napisał:

No to źle coś zapisałeś. Spróbuj od nowa.

Podążaj za wskazówkami, które są zapisane w configu, a będziesz w stanie to zrobić.

	database 1:
		# An example database to describe all possible options.
		
		type: MySQL
		# The type of this database. Allowed values are 'CSV', 'SQLite', 'MySQL' and 'disabled'.
		# CSV uses a text file to store the variables, while SQLite and MySQL use databases, and 'disabled' makes Skript ignore the database as if it wasn't defined at all.
		
		pattern: tokeny_.*
		# Defines which variables to save in this database.
		# This pattern uses Regex syntax, e.g. use 'db_.*' (without the quotes) to store all variables prefixed with 'db_' in this database,
		# or use '.*' (the default value) to store all variables here (recommended for the last database in this list, as otherwise some variables might not be saved).
		# Please note that variables are only stored in one database, and databases are checked from top to bottom,
		# e.g. if a variable matches the topmost database's pattern it will be saved there and nowhere else.
		# BTW: Patterns are checked in a separate thread, i.e. your server likely won't run slower when using complicated patterns.
		
		monitor changes: true
		monitor interval: 15 seconds
		# If 'monitor changes' is set to true, variables will repeatedly be checked for updates in the database (in intervals set in 'monitor interval').
		# ! Please note that you should set 'pattern', 'monitor changes' and 'monitor interval' to the same values on all servers that access the same database!
		
		# == MySQL configuration ==
		host: mysql.titanaxe.com# Where the database server is located at, e.g. 'example.com', 'localhost', or '192.168.1.100'
		port: 3306 # 3306 is MySQL's default port, i.e. you likely won't need to change this value
		user: srv141303
		password: tutaj haslo
		database: skript # The database to use, the table will be created in this database.
		table: variables21# The name of the table to create. 'variables21' is the default name, if this was to be omitted.
		# (If the table exists but is defined differently that how Skript expects it to be you'll get errors and no variables will be saved and/or loaded)
		# == SQLite/CSV configuration ==
		file: ./plugins/Skript/variables.db
		# Where to save the variables to. For a CSV file, the file extension '.csv' is recommended, but not required, but SQLite database files must end in '.db' (SQLibrary forces this).
		# The file path can either be absolute (e.g. 'C:\whatever\...' [Windows] or '/usr/whatever/...' [Unix]), or relative to the server directory (e.g. './plugins/Skript/...').
		
		#table: variables21
		# The name of the table to create. 'variables21' is the default name, if this was to be omitted.
		# (If the table exists but is defined differently that how Skript expects it to be you'll get errors and no variables will be saved and/or loaded)
		# This is generally not required as the the .db file will only be used by Skript, unless you want to split different variables into different tables
		
		backup interval: 2 hours
		# Creates a backup of the file every so often. This can be useful if you ever want to revert variables to an older state.
		# Variables are saved constantly no matter what is set here, thus a server crash will never make you loose any variables.
		# Set this to 0 to disable this feature.
		
		

10 razy to robiłem i nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Nieaktywny
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...