Skocz do zawartości

Teleporty


sopher

Rekomendowane odpowiedzi

Jako iż świat jest ogromny bardzo ciężko dostać się w niektóre miejsca na świecie w jak najszybszym czasie, zazwyczaj tracimy na to kilkanaście dobrych minut, przykład: gracz osiedlił się ~5000 kratek od spawnu i chce się z kimś wymienić przedmiotami na spawnie.

Dlatego proponuję dodać teleporty, żeby nie było to takie proste trzeba na początku wybudować teleport (w miejscu docelowym oraz w którym się znajdujemy), przykład: budujemy teleport w naszym domku oraz na spawnie dzięki czemu mozemy łatwo się przemieszczać między tymi lokacjami.

Proponuję również dodać koszt korzystania z teleportu (np. 1 sztabka złota). Jeżeli chodzi o wygląd teleportu to nie musi być on jakoś zbyt skomplikowany, ale żeby połączyć dwa miejsca teleportem trzeba zrobić np. karteczkę, nazwać ją w kowadle i wsadzić do dispensera (chyba coś takiego byłu na klocuszku).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teleporty na pewno dodam.
Trzeba tylko ustalić jak będą miały działać. Ja wymyśliłem coś takiego:

Aby stworzyć teleport:
należy postawić dispenser skierowany ku górze
włożyć do niego:
rpr
pep
rpr

r - blok redstone
e - ender pearl
k - eye of ender z nazwą teleportu (nazwane w kowadle), inni gracze będą ją musieli znać aby się przenieść do tego teleportu

dispenser warto zabezpieczyć lwc, żeby nikt niepowołany nie rozmontował lub nie zmienił nazwy teleportu

Aby skorzystać z teleportu:
trzeba posiadać kartkę z nazwą teleportu docelowego (nazwa kartki zmieniona w kowadle) i sztabkę zlota
następnie stanąć na dispenserze i kliknąć ppm trzymając w ręce nazwaną kartkę
jeśli nazwa kartki odpowiada jakiemuś teleportowi i posiadamy sztabkę złota to zostaniemy do niego przeniesieni a sztabka zniknie

Może być, czy widzicie to jakoś inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, boleknowak napisał:

@piratjsk fajny pomysł, ale ja bym dodał opóźnienie, efekt portalu i dźwięk.

Efekty będą. Na razie mi chodzi o ogólny sposób działania, kosmetyką się zajmę jak już same portale będą działać.

Jeśli zostajemy przy moim pomyśle to trzeba jeszcze zdecydować:

  • co będzie w przypadku gdy ktoś spróbuje stworzyć portal z taką samą nazwą jak już jakiś istniejący
    - zabronić stworzenia
    - pozwolić stworzyć, a gdy jakiś gracz będzie się chciał do niego przenieść to losowo wybrać, do którego trafi
  • co się stanie w przypadku gdy ktoś spróbuje się przenieść do nieistniejącego teleportu (zła nazwa kartki albo teleport został usunięty)
    - nie przenieść gracza (i wyświetlić mu wiadomość albo jakimś efektem wizualnym/dźwiękowym dać do zrozumienia, że to nie zadziałało)
    - przenieść gracza w jakieś losowe miejsce
     
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, piratjsk napisał:

Efekty będą. Na razie mi chodzi o ogólny sposób działania, kosmetyką się zajmę jak już same portale będą działać.

Jeśli zostajemy przy moim pomyśle to trzeba jeszcze zdecydować:

  • co będzie w przypadku gdy ktoś spróbuje stworzyć portal z taką samą nazwą jak już jakiś istniejący
    - zabronić stworzenia
    - pozwolić stworzyć, a gdy jakiś gracz będzie się chciał do niego przenieść to losowo wybrać, do którego trafi
  • co się stanie w przypadku gdy ktoś spróbuje się przenieść do nieistniejącego teleportu (zła nazwa kartki albo teleport został usunięty)
    - nic przenieść gracza (i wyświetlić mu wiadomość albo jakimś efektem wizualnym/dźwiękowym dać do zrozumienia, że to nie zadziałało)
    - przenieść gracza w jakieś losowe miejsce
     

a) 1

b) 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku gdy ktoś spróbuje stworzyć portal z taką samą nazwą jak już jakiś istniejący - zabronić stworzenia

W przypadku gdy ktoś spróbuje się przenieść do nieistniejącego teleportu (zła nazwa kartki) - odmówić teleportu
W przypadku gdy ktoś spróbuje się przenieść do nieistniejącego teleportu (teleport został usunięty) - przenieść gracza w jakieś losowe miejsce w zasięgu 500-1000 kratek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępna wersja portali już działa na serwerze.
Jutro wprowadzę jeszcze kilka poprawek, dodam opóźnienie i dopracuję efekty wizualne/dźwiękowe.

5 godzin temu, Derpy Hooves napisał:

W przypadku gdy ktoś spróbuje się przenieść do nieistniejącego teleportu (zła nazwa kartki) - odmówić teleportu
W przypadku gdy ktoś spróbuje się przenieść do nieistniejącego teleportu (teleport został usunięty) - przenieść gracza w jakieś losowe miejsce w zasięgu 500-1000 kratek 

Albo w obydwu przypadkach losowe koordy albo w żadnym.

Aktualnie nie da się stworzyć następnego portalu z taką samą nazwą, a jeśli ktoś próbuje się przenieść do nieistniejącego teleportu to na razie nic się nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...