Pewnie wielu użytkowników zadaje sobie to pytanie. Skrypt można skrócić na wiele różnych sposobów, od argumentów w komendzie po mniejszą liczbę warunków.
Przykład odnośnie argumentów:
command /komenda: trigger: send "Aby sprawdzić komendy, wpisz /komenda1" to player command /komenda1: trigger: send "komenda 1" to player
Plugin Skript pozwala na skrócenie tego kodu.
command /komenda [<number>]: trigger: if number-argument isn't set: #Jeśli argument nie jest wpisany wykonuje się komenda /komenda send "Aby sprawdzić komendy, wpisz /komenda 1" to player send "Aby sprawdzić rangi dostępne na serwerze, wpisz /komenda 2" to player if number-argument = 1: #Jeśli argument wynosi 1 send "komenda 1" to player
Zamiast używać kilku tych samych warunków jak w tym przypadku:
on eat: if event-item is bread: #jeśli gracz zjadł chleb add 1 to {_var::bread::%player%} on eat: #powtórzenie warunku if event-item is apple: #jeśli gracz zjadl jabłko add 1 to {_var::apple::%player%}[/code]
Możemy to skrócić do ledwo pięciu linijek
on eat: if event-item is bread: #jeśli gracz zje chleb add 1 to {_var::bread::%player%} if event-item is apple: #jeśli gracz zje jabłko add 1 to {_var::apple::%player%}
Jeśli nadal Ci mało, możemy skrócić to do trzech linijek używając angielskiego spójnika "OR". Skrypt będzie wtedy wyglądał tak:
on eat: if event-item is apple or bread: add 1 to {var::%event-item%::%player%}
"Ludzie uczą się na błędach" ten cytat tu się przyda, w pluginie Skript możemy ciągle wymyślać sposoby na skrócenie kodu, z pomocą przychodzi nam dokumentacja (https://docs.skunity.com)
Na koniec tego wpisu przedstawię jeszcze jeden sposób skrócenia skryptu.
Wiele osób podczas odliczania czasu w skrypcie powtarza "Start za x sekund" zazwyczaj nie wiedzą, że można użyć pętli.
loop 10 times: # Wykonaj 10 razy. send "Start za %loop-number% sekund" to player # w tym przypadku %loop-number% to Liczba z pętli. if loop-number = 0: set {start::gry::*} to true