Skocz do zawartości
  • Eliminacja powtarzalności kodu w skript

       (6 opinii)

    Nieaktywny

    Pewnie wielu użytkowników zadaje sobie to pytanie. Skrypt można skrócić na wiele różnych sposobów, od argumentów w komendzie po mniejszą liczbę warunków.
    Przykład odnośnie argumentów:

    command /komenda:
        trigger:
            send "Aby sprawdzić komendy, wpisz /komenda1" to player
    command /komenda1:
        trigger:
            send "komenda 1" to player

    Plugin Skript pozwala na skrócenie tego kodu.

    command /komenda [<number>]:
        trigger:
            if number-argument isn't set: #Jeśli argument nie jest wpisany wykonuje się komenda /komenda
                send "Aby sprawdzić komendy, wpisz /komenda 1" to player
                send "Aby sprawdzić rangi dostępne na serwerze, wpisz /komenda 2" to player
            if number-argument = 1: #Jeśli argument wynosi 1
                send "komenda 1" to player

    Zamiast używać kilku tych samych warunków jak w tym przypadku:

    on eat:
        if event-item is bread: #jeśli gracz zjadł chleb
            add 1 to {_var::bread::%player%}
    on eat: #powtórzenie warunku
        if event-item is apple: #jeśli gracz zjadl jabłko
            add 1 to {_var::apple::%player%}[/code]

    Możemy to skrócić do ledwo pięciu linijek

    on eat:
        if event-item is bread: #jeśli gracz zje chleb
            add 1 to {_var::bread::%player%}
        if event-item is apple: #jeśli gracz zje jabłko
            add 1 to {_var::apple::%player%}

    Jeśli nadal Ci mało, możemy skrócić to do trzech linijek używając angielskiego spójnika "OR". Skrypt będzie wtedy wyglądał tak:

    on eat:
        if event-item is apple or bread:
            add 1 to {var::%event-item%::%player%}

    "Ludzie uczą się na błędach" ten cytat tu się przyda, w pluginie Skript możemy ciągle wymyślać sposoby na skrócenie kodu, z pomocą przychodzi nam dokumentacja (https://docs.skunity.com)
    Na koniec tego wpisu przedstawię jeszcze jeden sposób skrócenia skryptu. 
    Wiele osób podczas odliczania czasu w skrypcie powtarza "Start za x sekund" zazwyczaj nie wiedzą, że można użyć pętli.

    loop 10 times: # Wykonaj 10 razy.
        send "Start za %loop-number% sekund" to player # w tym przypadku %loop-number% to Liczba z pętli.
        if loop-number = 0:
            set {start::gry::*} to true

     




    Opinie użytkowników

    Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

    Nieaktywny

    Bielecki

    · Edytowane przez Bielecki

       3 z 4 użytkowników uznało tę opinię za pomocną 3 / 4 użytkowników

    W pierwszym przykładzie wcale nie skracasz :) 162 znaków w pierwszym wypadku, 368 w drugim (tab mógł być przeze mnie liczony jako 4 spacje, ale wiadomo o co chodzi).

    No i przyczepię się ostatniego, loop wykona się od razu, wypluwając 10x na raz, bo nie ma wait. Dodatkowo wydaje mi się, że nic Ci po tym, bo będzie wyświetlać 1, 2, 3..., a nie 10, 9, 8... (nie mam pewności, ale raczej tak będzie).

    Odnośnik do opinii
    Udostępnij na innych stronach

    Ixidi

       4 z 6 użytkowników uznało tę opinię za pomocną 4 / 6 użytkowników

    Wybacz, ale to jest fatalne :( Nie pokazałeś nic ciekawego i nowego, i do tego to formatowanie :(

    Odnośnik do opinii
    Udostępnij na innych stronach

    PanNiedzwiadek

       2 z 4 użytkowników uznało tę opinię za pomocną 2 / 4 użytkowników

    Lippa. Bardzo podstawowe porady. 4 gwiazdki za chęć szerzenia wiedzy pośród niedoświadczonych "skripterów"

    Odnośnik do opinii
    Udostępnij na innych stronach

    kapi.

       2 z 4 użytkowników uznało tę opinię za pomocną 2 / 4 użytkowników

    Poprawiłeś mój wpis ;-;

    Odnośnik do opinii
    Udostępnij na innych stronach

    Gość Jqmey

       1 z 2 użytkowników uznało tę opinię za pomocną 1 / 2 użytkowników

    Wpis nie najlepszy, dosyć krótki i nie wyczerpuje w pełni tematu. W dodatku fragmenty kody nie są odpowiednio sformatowane.

    Odnośnik do opinii
    Udostępnij na innych stronach

    _AvaX_

       2 z 7 użytkowników uznało tę opinię za pomocną 2 / 7 użytkowników

    Nie ma praktycznie Nic, tylko podstawy każdego poradnika.

    Odnośnik do opinii
    Udostępnij na innych stronach


×
×
  • Dodaj nową pozycję...