Skocz do zawartości
  • 0

Hej jestem nowym programistą proszę bardziej doświadczonych o pomoc.


Zibi

Pytanie

Więc tak nie jestem zbyt dobrym programistą nawet się do takiego nie umywam ale do sedna. Stworzyłem skrypt na visual studio do Unity który powinien powodować że postać się ruszy kiedy nacisnę W, D albo A  lecz tak się nie dzieje a skrypt ma błędy których nie widzę, dodałem grawitacje itd. lecz kiedy jest dodany taki skrypt to postać stoi na bloku i nic nie robi kiedy co kolwiek nacisnę proszę o pomoc o to ten skrypt:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Player : MonoBehaviour {
    Rigidbody2D rb;

    public int jumpForse;
    public int moventspeed;

    //use this for initialization 
    void start() {
        rb - GetComponent<Rigidbody2D>();
    }

    //update is called once per frame 
    void update()
    {
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.W))
        {
            rb.AddForce(Vector2.up * jumpForse);
        }
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.A))
        {
            rb.AddForce(Vector2.left * moventspeed);
        }
        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.D))
        {
            rb.AddForce(Vector2.right * moventspeed);
        }
    }
}

 

Glicz

Wstawiam kod w code.

Notatka dodana przez Glicz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Nie znam C# i tego jak Unity handluje takie skrypty, ale myślę, że

public int moventspeed

Prawdopodobnie powinno zostać ustawione na 1 bądź wartość inną niż 0 (bo domyślnie jest to chyba 0, tak jak w Javie). Zobacz, że niżej mnożysz jakiś atrybut Vectora razy tę wartość, a jak wiadomo nawet 100 razy 0 daje 0. Dodatkowo polecam używać Ci metody Debug.Log, która printuje informacje. Wtedy możesz też sprawdzić czy całość w ogóle działa.

Edytowane przez LeviBoyPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...