Skocz do zawartości
  • 0

Zmiana wyglądu zombie


Iks

Pytanie

Siemka. 

Tworzę skrypt na zmodyfikowane standardowe zombie z nazwą oraz różnymi efektami dodatkowymi. Oto fragment mojego kodu.

on spawn of zombie:
    wait 2 tick
    chance of 100%:
        set name of entity to "Szybki Zombie"
        set max health of spawned entity to 10
        heal the spawned entity
        apply strength 1 to the entity for 15 minutes
        apply regeneration 1 to the entity for 15 minutes
        apply speed 3 to the entity for 15 minutes
    chance of 75%:
        set name of entity to "Powolny Zombie"
        set max health of spawned entity to 20
        heal the spawned entity
        apply strength 2 to the entity for 15 minutes
        apply regeneration 1 to the entity for 15 minutes
        apply speed 1 to the entity for 15 minutes
        stop

 

Mam kilka pytań. Liczę na zrozumienie i proszę o odpowiedzi na moje pytania.

1-Chciałbym ustawić różną prędkość dla każdego z rodzaju zombie. Ustawiając tak, jak wyżej każdy rodzaj zombie porusza się tak samo szybko

2-Czy jest możliwość zmiany skina spawnującego się zombie z pliku znajdującego się w folderze z serwerem lub z linku ulr?

3-Co zrobić aby jeden rodzaj zombie uciekał przed graczem?

4-Co zrobić aby zombie nie płonął w dzień? (nie chodzi o "fire resistance")

5-szukam inspiracji na efekty, które mógłbym nadać zombiakom- może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł?

6-Ostanie, najważniejsze pytanie- Czy sposób, w który napisałem skrypt jest prawidłowy? Może lepiej wykonać to w inny sposób?

Edytowane przez Iks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
9 minut temu, Iks napisał:

1-Chciałbym ustawić różną prędkość dla każdego z rodzaju zombie. Ustawiając tak, jak wyżej każdy rodzaj zombie porusza się tak samo szybko

To musisz sobie rozpisać w kodzie różne rodzaje zombie i możesz przywołać je przykładowo zależnie od argumentu w komendzie.

10 minut temu, Iks napisał:

2-Czy jest możliwość zmiany skina spawnującego się zombie z pliku znajdującego się w folderze z serwerem lub z linku ulr?

Teoretycznie tak. Możesz to zrobić z Lib's Disguises.

10 minut temu, Iks napisał:

3-Co zrobić aby jeden rodzaj zombie uciekał przed graczem?

Tutaj należałoby zapętlać graczy wokół tego zombie i tworzyć dla niego nową ścieżkę od gracza, aby się oddalał.

19 minut temu, Iks napisał:

4-Co zrobić aby zombie nie płonął w dzień? (nie chodzi o "fire resistance")

Anulujesz temu zombie event 'on combust'.

20 minut temu, Iks napisał:

5-szukam inspiracji na efekty, które mógłbym nadać zombiakom- może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł?

Nie wiem, może jakieś z większą siłą?

20 minut temu, Iks napisał:

6-Ostanie, najważniejsze pytanie- Czy sposób, w który napisałem skrypt jest prawidłowy? Może lepiej wykonać to w inny sposób?

Nie jest to najgorszy sposób, aczkolwiek brakuje 'stop' na końcu pierwszego 'chance of'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
14 minut temu, Iks napisał:

Chcę zamienić każdego zombie który spawnuje się na mapie na jakiegoś własnego, zmodyfikowanego. Mógłbyś zrobić dla mnie na przykładzie jeden taki typ zombie?

Możesz do tego użyć MythicMobs połączone z Lib's Disguises.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z większością rzeczy już sobie poradziłem. Teraz mój kod wygląda troszkę inaczej. 

on spawn of a zombie:
	wait 2 tick
	chance of 50%:
		set name of entity to "Szybki Z"
		set max health of spawned entity to 10
		heal the spawned entity
		apply strength 1 to the entity for 9999 minutes
		apply speed 1 to the entity for 9999 minutes
		stop

	chance of 50%:
		set name of entity to "Powolny Z"
		set max health of spawned entity to 20
		heal the spawned entity
		apply strength 1 to the entity for 9999 minutes
		stop

	chance of 50%:
		set name of entity to "Wybuchowy Z"
		set max health of spawned entity to 5
		heal the spawned entity
		stop

on item spawn of rotten flesh:
	cancel event

on damage:
	if victim is a zombie:
		if name of victim is "Wybuchowy Z":
			if attacker is a player:
				chance of 50%:
					wait 2 seconds
					create an explosion of force 1 at the victim zombie
					stop
		
on death of zombie:
	if attacker is a player:
		chance of 100%:
			drop 1 diamond at victim

Dlaczego spawnuje się bardzo dużo zombie "Szybki Z" (Prawie wszystkie),  a niektóre to zombie standardowe bez nazwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
11 minut temu, Iks napisał:

Dlaczego spawnuje się bardzo dużo zombie "Szybki Z" (Prawie wszystkie),  a niektóre to zombie standardowe bez nazwy?

Według mnie zamiast 'chance of' powinieneś użyć 'random integer'.

set {_x} to random integer between 1 and 3
if {_x} is 1:
	# Zombie nr 1
else if {_x} is 2:
	# Zombie nr 2
else if {_x} is 3:
	# Zombie nr 3

Wtedy będzie to o wiele lepiej działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Nieaktywny
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...