Skocz do zawartości
  • 0

Proste pytanie o if contains


DirtyHeroine
 Udostępnij

Pytanie

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Teraz, DirtyHeroine napisał:

Witam, rozumiem, że to mi sprawdza INDEXY i czy istnieje któryś z podanym VALUE. BO POTRZEBUJE ODNIEŚĆ SIĘ DO WARTOŚCI

if {lista::*} contains {_zmienna}:
	#usuwanie

Jeśli tak jest, to jak usunąć całą zmienną w sensie index ?

1. To nie sprawdza w żaden sposób indeksów, a jedynie wartości listy.

2. Masz na myśli 'clear {lista::%loop-index%}'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
2 minuty temu, Kormic napisał:

1. To nie sprawdza w żaden sposób indeksów, a jedynie wartości listy.

2. Masz na myśli 'clear {lista::%loop-index%}'?

1. No tak napisałem. Tylko odwrotnie. W skrócie sprawdzam "value" zmiennych, gdy znajdzie.. jak odnieść się / wyciągnąć nazwę zmiennej "index"

2. używam delete, ale chodzi o to że nie mogę użyć loop-index ponieważ nie używam pętli do tego. Stąd moje pytanie czy da się to na pisać bez opinania tego w pętlę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
1 minutę temu, DirtyHeroine napisał:

1. No tak napisałem. Tylko odwrotnie. W skrócie sprawdzam "value" zmiennych, gdy znajdzie.. jak odnieść się / wyciągnąć nazwę zmiennej "index"

2. używam delete, ale chodzi o to że nie mogę użyć loop-index ponieważ nie używam pętli do tego. Stąd moje pytanie czy da się to na pisać bez opinania tego w pętlę.

Czyli chcesz przechwytywać wszystkie zmienne z tej listy, które posiadają daną wartość, tak?

To nie da się bez zapętlania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
4 godziny temu, Kormic napisał:

Czyli chcesz przechwytywać wszystkie zmienne z tej listy, które posiadają daną wartość, tak?

zmienne są tak stworzone, aby się nie powtarzały, dlatego chcę obejść przelatywanie przez całą pętlę :/  w celach optymalizacyjnych.

 

Dobra pętlę jakoś ogarnąłem, ale dlaczego mi skrypt nie rozumie jak porównuję zmienne
 

if {_zmienna1} == {_zmienna2} // albo // if {_zmienna1} equals to {_zmienna2}

obie to gracz z loop-value-1 i loop-index-2...

Nieaktywny

Łączę posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
12 minut temu, DirtyHeroine napisał:

Dobra pętlę jakoś ogarnąłem, ale dlaczego mi skrypt nie rozumie jak porównuję zmienne
 

if {_zmienna1} == {_zmienna2} // albo // if {_zmienna1} equals to {_zmienna2}

obie to gracz z loop-value-1 i loop-index-2...

Powiem ci, że w Skript dziwnie to działa. Otóż porównujemy poprzez znak =, nie ==.

Najlepiej po prostu użyć 'is'. Upewnij się również, że posiadają taki sam typ (przykładowo nie porównuj liczby do stringa, bo to nie zadziała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Nieaktywny
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...