Skocz do zawartości

Cząsteczki w skript


maxcom1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!
W tym poradniku przedstawię ci jak korzystać z particlesów w skrypcie - bez żadnych dodatków.

Niestety w skrypcie działanie cząsteczek jest trochę ograniczone, ale za to jest dużo
szybsze niż te z SkQuery.

Składnia
(play|show) %number% %visualeffects% (on|%directions%) %locations% [(to %players%|in (radius|range) of %number%)]

A teraz kilka przykładów

play wolf hearts on the clicked wolf
Wyświetla nam efekt serduszek oswajania po np. kliknięciu wilka (w evencie)

show mob spawner flames at the targeted block to the player
Pokazuje efekt cząsteczek spawnera na blocku na który gracz się patrzy, ale tym razem efekt widzi tylko 1 gracz.

play 1 red coloured dust at location of player
Wyświetla nam 1 efekt czerwonego proszku w lokalizacji gracza

show resurrection by totem at location of player
Wyświetla nam efekt totemu w lokalizacji gracza.

Lista dostępnych cząsteczek

Spoiler

ender signal, mobspawner flames, potion break, smoke, hurt, wolf smoke, wolf hearts, wolf shaking, sheep eating, iron golem offering rose, villager hearts, angry villager entity, happy villager entity, witch magic, zombie turning to a villager, firework explosion, arrow particles, jumping rabbit, love hearts, squid rotation reset, entity poof, guardian target, block with shield, shield break, armor stand hit, hurt by thorns, iron golem sheathing rose, resurrection by totem, hurt by drowning, hurt by explosion, firework's spark, critical hit, magical critical hit, potion swirl, transparent potion swirl, spell, spell, witch spell, note, portal, flying glyph, flame, lava pop, footstep, water splash, smoke particle, huge explosion, large explosion, explosion, void fog, small smoke, cloud, coloured dust, snowball break, water drip, lava drip, snow shovel, slime, heart, angry villager, happy villager, large smoke, item crack, block break, block dust, end rod, barrier, damage indicator, dragon breath, mob appearance, suspended, sweep attack, water bubble, water wake, water drop, falling dust, totem, spit, squid ink, bubble pop, current down, bubble column up, nautilus, dolphin, sneeze, campfire cosy smoke, campfire signal smoke, composter, flash, falling lava, landing lava, falling water, dripping honey, falling honey, landing honey, falling nectar, ash, crimson spore, soul fire flame, warped spore, dripping obsidian tear, falling obsidian tear, landing obsidian tear, soul, reverse portal, white ash

Podsumowanie

Korzystanie z cząsteczek w skripcie jest bardzo proste.
Sam korzystam z nich kiedy nie jest potrzebne dokładniejsze określenie np.
kierunku w który mają lecieć cząsteczki itp., do tego przyda nam się już SkQuery.
Wadą użycia SkQuery jest długi czas ładowania skryptu.

Jeśli uważasz że w moim poradniku czegoś brakuje, napisz swoją opinię w komentarzu!

Inne moje poradniki
Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!

Edytowane przez maxcom1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż masz te magiczne '%directions%' w składni i możesz tam władować kierunek (tutaj wyrażenie 'direction' się przyda) lub jakiś wektor, co pozwala na ustawienie kierunku wysyłania tych particle.

Mimo wszystko preferuję tworzenie particle z pomocą odrobiny Javy w dodatku skript-reflect (lub skript-mirror).

(player's world).spawnParticle(Particle.BARRIER, 100, 100, 100, 1, 0.1, 0.1, 0.1, 0.01, null, true)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Nieaktywny
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...