Gooldzik 8 Opublikowano 25 grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 grudnia 2020 (edytowane) Witajcie, słowem wstępu chciałbym powiedzieć, że ten poradnik, jak i każdy mój inny poradnik znajdzie się na dwóch innych forach. Na jednym jestem pod nickiem AlexsanderARG, a na drugim Krulik. A więc zaczynajmy. Najważniejsze informacje ProtectionStones jest zaawansowanym pluginem na cuboidy, potocznie nazywane działkami. Aby wgrać go na serwer, musicie spełnić kilka warunków, niektóre są obowiązkowe, a niektóre tylko opcjonalne - więc tych drugich nie musicie spełniać. Aby wgrać plugin na swój serwer, musicie posiadać WorldEdit i WorldGuard w wersji 7+, oraz musicie posiadać serwer co najmniej na wersji Spigot 1.13 Opcjonalnymi dodatkami są Vault, który jest wymagany, aby działało połączenie ekonomii z działkami, czyli po prostu, żeby można było działki kupować (Pluginem na ekonomie jest plugin Essentials), oraz drugim opcjonalnym pluginem jest PlaceholderAPI, który umożliwia pełno rzeczy, o których nie będę pisać, ponieważ byłoby to po prostu za dużo. To na co pozwala PlaceholderAPI, znajdziecie tutaj, w zakładce About Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! oraz tutaj Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! Instalacja pluginu Plugin ProtectionStones instalujemy tak samo jak wszystkie inne pluginy, czyli logujemy się do serwera przy pomocy FTP lub SFTP, oraz wrzucamy plik z rozszerzeniem .jar, a następnie restartujemy serwer. Plugin pobierzecie stąd Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! Konfiguracja pluginu Przejdźmy teraz do najważniejszej rzeczy - konfiguracji pluginu. Aby to zrobić, należy połączyć się z FTP lub SFTP, oraz wejść w folder plugins, a następnie w folder ProtectionStones. Otwieramy plik config.toml https://code.skript.pl/8aNS0fYv I mamy tutaj do opisania kilka rzeczy. Zacznijmy po kolei.. placing_cooldown - Tutaj definiujemy czas, który użytkownik musi odczekać między postawieniem działek - wyrażamy go w sekundach. Jest typem int, czyli podajemy tylko liczbę. async_load_uuid_cache - Definiujemy tutaj, czy chcemy, aby plugin blokował uruchamiania serwera, w celu ładowania pamięci podręcznej (cache) UUID. Jest typem boolean, czyli wpisujemy true albo false allow_duplicate_region_names - Tutaj definiujemy, czy regiony mogą mieć tę samą nazwę. Jest również typem boolean. ps_view_cooldown - Krótko i na temat, czas, który trzeba odczekać między używaniem komendy /ps view base_command - Definiujemy tutaj bazową komendę, na jaką będzie reagować plugin. Domyślnie jest to ps, ale możemy zmienić to np. na działka. Jest to typ string, czyli ciąg znaków - określamy go w cudzysłowie. aliases - Czyli aliasy komendy bazowej, na które również będzie reagować plugin. drop_item_when_inventory_full - Określamy tutaj, czy blok działki ma wypadać na ziemie po zniszczeniu, gdy gracz ma pełne inventory. Jest typem boolean. regions_must_be_adjacent - Dziwna rzecz. Określamy tutaj, czy cuboidy tego samego gracza, które są obok siebie, muszą na siebie nachodzić, albo stykać się granicami. Jest typem boolean allow_merging_regions - Definiujemy zgodę na to, czy regiony graczy mogą na siebie nachodzić, czy też nie. Jest również typem boolean. allow_merging_holes - Definiujemy, czy gracze mogą stawiać regiony w kółko, aby w środku był niezabezpieczony teren. Jest typem boolean. Dalej jest sekcja ekonomii. Aby działało to poprawnie, wymagany jest plugin Essentials (dodaje ekonomie), oraz Vault (jest to API). max_rent_price - Ustawia maksymalną cenę za wynajem działki. Jest typem float, czyli liczbą z przecinkiem - w tym przypadku z kropką. Na przykład 10.50 min_rent_price - Ustawia minimalną cenę za wynajem działki. Również jest typem float. max_rent_period - Tego nie rozumiem, może ktoś w komentarzu mi wyjaśni. min_rent_period - Tego tak samo nie rozumiem. tax_enabled - Podatki, podatki i jeszcze raz podatki. Definiujemy, czy wymagamy od gracza podatku od działki. Jest typem boolean. tax_message_on_join - Definiuje, czy gracze mają dostawać wiadomości o zaległych opłatach za wynajem, przy wejściu na serwer. Również jest typem boolean. Przejdźmy teraz do konfiguracji bloków działek. W tym przypadku block1.toml https://code.skript.pl/gbA6WwB8 Tutaj najważniejsze co zainteresuje przeciętnego administratora, jest type - Określamy jaki blok ma być działką. Jest typem string. alias - Definiujemy alias działki, czyli słowo, którym będzie określana działka w komendzie /ps get. Musi być to jedno słowo - bez spacji. Również jest typem string. description - Czyli po prostu opis działki. Jest typem string. x_radius - Wymiary działki w kierunku x. Jest typem int, czyli wpisujemy samą liczbę. y_radius - Wymiary działku w pionie. Aby ustawić maksymalną wysokość, wpisujemy -1. Również jest typem int. x_radius - Wymiary działki w kierunku z. Jest również integerem. Dla zaawansowanych użytkowników przydadzą się jeszcze flagi flags - Tutaj określamy, jakie flagi mają być ustawione na stałe na działce. allowed_flags - Określamy, jakie flagi użytkownik można nałożyć, zdjąć oraz edytować samemu. hidden_flags_from_info - Określamy, jakie flagi mają zostać ukryte, po wpisaniu komendy /ps info Listę wszystkich flag znajdziecie tutaj Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! Reszta kiedyś Uprawnienia działki Jak każdy plugin, tak i ten ma swoje uprawnienia. Aby je nadać, oraz aby gracze mogli korzystać z działek, trzeba posiadać plugin LuckPerms (PEX jest niewpierany od dawna, oraz zawiera masę błędów, przez głupotę autorów). Listę uprawnień znajdziecie tutaj Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!, a dodajecie ją w sposób następujący /lp group default permission set UPRAWNIENIE true Informacje mniejsze i te większe Wszystko wziąłem stąd Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! oraz z configu pluginu. Edytowane 25 grudnia 2020 przez Gooldzik Helios1993 i Usunięty#19006 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.