Skocz do zawartości
  • 0

Skrypt na randomowy teleport graczy do minigierki.


Pixeel133
 Udostępnij

Pytanie

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
3 godziny temu, Pixeel133 napisał:

A więc robie minigierke i chcę aby ludzie teleportowali się do randomowych spawnów. To znaczy: zrobiłem 6 spawnów mam ich koordynaty i chce żeby gracze losowo tam trafili i zapełnili te 6 spawnów.

W takim wypadku zapętl wszystkich graczy, na samym początku pętli ustawiaj do zmiennej lokalnej losową liczbę całkowitą (integer) między 1 a 6. Następnie poprzez 6 warunków sprawdzasz czy ta zmienna lokalna wynosi 1, jeżeli nie 1, to 2, jeżeli nie 2 to 3... i tak dalej aż do 6. Jeżeli się zgadza, teleportujesz gracza do tych koordynatów poprzez efekt 'teleport'.

teleport player to location at (100, 100, 100) in world "world"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
4 godziny temu, Kormic napisał:

W takim wypadku zapętl wszystkich graczy, na samym początku pętli ustawiaj do zmiennej lokalnej losową liczbę całkowitą (integer) między 1 a 6. Następnie poprzez 6 warunków sprawdzasz czy ta zmienna lokalna wynosi 1, jeżeli nie 1, to 2, jeżeli nie 2 to 3... i tak dalej aż do 6. Jeżeli się zgadza, teleportujesz gracza do tych koordynatów poprzez efekt 'teleport'.


teleport player to location at (100, 100, 100) in world "world"

 

nie za bardzo rozumiem jak. jestem nowy w skripcie bardziej robiłem coś w javascript czy lua mógłbyś mi to napisać? byłbym bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Teraz, Pixeel133 napisał:

nie za bardzo rozumiem jak. jestem nowy w skripcie bardziej robiłem coś w javascript czy lua mógłbyś mi to napisać? byłbym bardzo wdzięczny

Podam ci prosty kod dla zrozumienia.

loop all players:
	set {_r} to random integer between 1 and 6
	if {_r} is 1:
		teleport loop-player to {spawn::numer1}
	else if {_r} is 2:
		teleport loop-player to {spawn::numer2}
	# I tak dalej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
1 minutę temu, Kormic napisał:

Podam ci prosty kod dla zrozumienia.


loop all players:
	set {_r} to random integer between 1 and 6
	if {_r} is 1:
		teleport loop-player to {spawn::numer1}
	else if {_r} is 2:
		teleport loop-player to {spawn::numer2}
	# I tak dalej...

 

okej ale z tego co widze to losuje tylko raz numerek od 1 do 6. czyli jak skonczy sie losowanie i wybierze powiedzmy 4 to robic losowanie od nowa tylko juz na 5 numerkow bez tego co jest zajety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
3 minuty temu, Pixeel133 napisał:

okej ale z tego co widze to losuje tylko raz numerek od 1 do 6. czyli jak skonczy sie losowanie i wybierze powiedzmy 4 to robic losowanie od nowa tylko juz na 5 numerkow bez tego co jest zajety?

a i jeszcze widze że jest to loop all players, nie chodzi mi o to aby wszystkich wzielo razem na 1 spawn tylko zeby kazdy gracz mial swoj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Teraz, Pixeel133 napisał:

okej ale z tego co widze to losuje tylko raz numerek od 1 do 6. czyli jak skonczy sie losowanie i wybierze powiedzmy 4 to robic losowanie od nowa tylko juz na 5 numerkow bez tego co jest zajety?

Nie, nie. Zapętlamy wszystkich graczy i przy każdym przejściu pętli losuje na nowo numerek. Już rozumiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Teraz, Kormic napisał:

Nie, nie. Zapętlamy wszystkich graczy i przy każdym przejściu pętli losuje na nowo numerek. Już rozumiesz?

już ostatnie pytanie sory wiem że pewnie cie wkurzam xd ale czy mogę zrobić żeby każdy miał swój spawn bo może mi wylosować dwóm graczom ten sam numer czego bym nie chciał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Teraz, Pixeel133 napisał:

już ostatnie pytanie sory wiem że pewnie cie wkurzam xd ale czy mogę zrobić żeby każdy miał swój spawn bo może mi wylosować dwóm graczom ten sam numer czego bym nie chciał

W takim wypadku wylosowany numerek należy dodawać do listy i dodatkowo użyć pętli 'while' losującej liczbę tak długo jak jest ona zawarta w liście.

set {_r} to random integer between 1 and 6
while {_liczby::*} contains {_r}:
	set {_r} to random integer between 1 and 6
add {_r} to {_liczby::*}

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...