Mam problem z można powiedzieć "bazą danych zmiennych", moja zagwozdka polega na tym że napisałem skrypt który jest najważniejszym skryptem na serwerze i zawiera ważne informacje które mogą zmienić całkowicie rozgrywkę, co za tym idzie posiadam tam kilka zmiennych które są "pakowane do worka z wszystkimi zmiennymi", i teraz pytanie... Czy da się zrobić oddzielny plik 'variables' gdzie zmienne przypisywane do niego nie będą takie: "{zmienna1}", tylko np. "{*zmienna1}" i ta gwiazdka z automatu oznacza że zmienna idzie do oddzielnego pliku ze zmiennymi (inny niż variables). Jeżeli tak się da to bardzo proszę o odpowiedź.
ps. Wiem że jest możliwość zabawy z plikami *.yml, ale próbuję np przypisać tam kordy x y z a następnie pobrać te trzy wartości z tego pliku i odwołać się do nich w funkcji teleportu, ale niestety to nie działa, dlatego szukam bardziej praktycznego i alternatywnego rozwiązania.
Kod z tego mojego kombinowania z plikiem *.yml:
Ustawienie kordów w skrypcie:
set {_wiezienie.spawn.x} to player's x-coordinate
set {_wiezienie.spawn.y} to player's y-coordinate
set {_wiezienie.spawn.z} to player's z-coordinate
wf "wiezienie.spawn.x: '%{_wiezienie.spawn.x}%'" to "plugins/Skript/scripts/Konfiguracje/Wiezienielista.yml"
wf "wiezienie.spawn.y: '%{_wiezienie.spawn.y}%'" to "plugins/Skript/scripts/Konfiguracje/Wiezienielista.yml"
wf "wiezienie.spawn.z: '%{_wiezienie.spawn.z}%'" to "plugins/Skript/scripts/Konfiguracje/Wiezienielista.yml"
Po wykonaniu komendy która wykonuje powyższy kod w pliku *.yml tworzy się takie coś:
set {_x} to single value "wiezienie.spawn.x" get of "plugins/Skript/scripts/Konfiguracje/Wiezienielista.yml"
set {_y} to single value "wiezienie.spawn.y" get of "plugins/Skript/scripts/Konfiguracje/Wiezienielista.yml"
set {_z} to single value "wiezienie.spawn.z" get of "plugins/Skript/scripts/Konfiguracje/Wiezienielista.yml"
set {_locxyz} to location {_x}, {_y}, {_z}
teleport loop-player to {_locxyz}
Podzielę się tym z Wami abyście mogli do swoich projektów dodać oddzielne bazy zmiennych.
A więc...
W pliku ".../plugins/Skript/config.sk" na ok. linii 140 jest sekcja "Variables" i tam są dostępne "databases" zmiennych, możecie tam deklarować czym są one rozróżniane (np. przed zmienną może być "j_" aby Skript wrzucił ją do worka któremu także przypiszecie ścieżkę). Są tam dostępne też połączenie z bazą MySQL lub SQLite, co mnie zaskoczyło pozytywnie (kolejne tysiąc pomysłów w głowie ). Jeżeli będziecie chcieli mogę zrobić poradnik jak to skonfigurować, dodać nowe bazy, połączyć się z MySQL itd.
Pytanie
Komar 4
Witam,
Mam problem z można powiedzieć "bazą danych zmiennych", moja zagwozdka polega na tym że napisałem skrypt który jest najważniejszym skryptem na serwerze i zawiera ważne informacje które mogą zmienić całkowicie rozgrywkę, co za tym idzie posiadam tam kilka zmiennych które są "pakowane do worka z wszystkimi zmiennymi", i teraz pytanie... Czy da się zrobić oddzielny plik 'variables' gdzie zmienne przypisywane do niego nie będą takie: "{zmienna1}", tylko np. "{*zmienna1}" i ta gwiazdka z automatu oznacza że zmienna idzie do oddzielnego pliku ze zmiennymi (inny niż variables). Jeżeli tak się da to bardzo proszę o odpowiedź.
ps. Wiem że jest możliwość zabawy z plikami *.yml, ale próbuję np przypisać tam kordy x y z a następnie pobrać te trzy wartości z tego pliku i odwołać się do nich w funkcji teleportu, ale niestety to nie działa, dlatego szukam bardziej praktycznego i alternatywnego rozwiązania.
Kod z tego mojego kombinowania z plikiem *.yml:
Ustawienie kordów w skrypcie:
Po wykonaniu komendy która wykonuje powyższy kod w pliku *.yml tworzy się takie coś:
A tak próbuję się potem do tego odwołać:
Z góry dziękuję
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Witam ponownie ,
Poradziłem sobie z tym w bardzo praktyczny sposób
Podzielę się tym z Wami abyście mogli do swoich projektów dodać oddzielne bazy zmiennych.
A więc...
W pliku ".../plugins/Skript/config.sk" na ok. linii 140 jest sekcja "Variables" i tam są dostępne "databases" zmiennych, możecie tam deklarować czym są one rozróżniane (np. przed zmienną może być "j_" aby Skript wrzucił ją do worka któremu także przypiszecie ścieżkę). Są tam dostępne też połączenie z bazą MySQL lub SQLite, co mnie zaskoczyło pozytywnie (kolejne tysiąc pomysłów w głowie ). Jeżeli będziecie chcieli mogę zrobić poradnik jak to skonfigurować, dodać nowe bazy, połączyć się z MySQL itd.
Pozdrawiam
Edytowane przez KomarOdnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 odpowiedź na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi