Skocz do zawartości

Redstone od podstaw #1 [Wprowadzenie]


Impression
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3789ae312e4e.png

Wiele osób chciałoby budować różne ciekawe mechanizmy nie znając podstaw. W krótkiej serii Redstone od podstaw zaprezentuję Wam, jak korzystać z czerwonego kamienia. 

Czym jest redstone i jak go zdobyć?
Czerwony proszek służy do tworzenia mechanizmów, może przydać się również w alchemii. Istnieją też przedmioty do stworzenia z czerwonym proszkiem. Czerwony proszek można znaleźć poniżej 19 warstwy, często występuje obok innych ród (diamentu, złota, żelaza, węgla). Rudę czerwonego kamienia (b4af1edaac85.png) można wykopać tylko kilofem żelaznym i diamentowym. Po wykopaniu możemy otrzymać od 4 do 5 sztuk (oczywiście, jeśli kilof nie ma na sobie enchantu ze szczęściem, jeżeli ma, ilość kamienia, który otrzymujemy wzrośnie). 

 

Elementy zasilające
Elementy zasilające, to przedmioty, którymi możemy zasilić czerwony proszek (włączyć mechanizm).

  Znalezione obrazy dla zapytania dzwignia minecraft       Znalezione obrazy dla zapytania skrzynia pułapka minecraft  

 

Tłoki - podstawa
Podstawą w nauce tworzenia mechanizmów są tłoki. Służą do popychania sąsiednich bloków. Tłok należy ustawić stojąc tam, gdzie chcemy by był skierowany. Aby go uruchomić, potrzebny jest element zasilający Po zasileniu go tłok się rozsunie, a po odcięciu zasilania - zsunie.

                                                                        Piston.gifSticky Piston.gif

Zastosowanie tłoków
 - Tłok możesz zrobić z desek, bruku, sztabki żelaza i pyłu czerwonego kamienia.

 

 Czy wiedziałeś, że 1 tłok może przepchnąć jednocześnie 12 bloków w dowolnym kierunku?

Lepkie tłoki są często bardziej przydatne od zwykłych. Mogą przesuwać bloki do przodu i w tył. Gdy lepki tłok otrzyma zasilanie, popchnie blok do przodu, a gdy zasilanie zostanie odcięte, pociągnie go w tył.

    - Lepki tłok otrzymasz, łącząc zwykły tłok z kulą szlamu.

Przesyłanie sygnału czerwonego kamienia w konkretnym kierunku
Źródło zasilania przesyła sygnał we wszystkich kierunkach z wyjątkiem tych po przekątnej. Jeśli jednak sąsiaduje z czerwonym pyłem lub przekaźnikiem (o którym napiszę w następnym rozdziale), możesz wykorzystać te obiekty do przekierowania zasilania w dowolne miejsce 

Wykorzystywanie źródeł zasilania - tłoki
Z wyjątkiem bloków czerwonego kamienia, skrzyni pułapki i detektora światła dziennego, źródło zasilania należy podłączyć do zwykłych bloków, aby zadziałało. Wówczas źródło zasilania prześle sygnał do każdego sąsiedniego bloku, z wyjątkiem tych umieszczonych po przekątnej. 
Najłatwiej wykorzystać źródło zasilania, umieszczając je obok obiektu, który chcesz zasilić, bo każde ze źródeł zasila sąsiednie bloki. Przyciski, dźwignie, płyty naciskowe, zaczepy na linkę i tory z czujnikiem także zasilają przylegające do nich bloki oraz wszystko, co z nimi sąsiaduje. 

                                                             f9c8c8b55bab.png

 

Włączanie i odcinanie źródła zasilania
Dźwignię można włączać i wyłączać, dzięki czemu uzyskujesz lepszą kontrolę nad swoimi obwodami i maszynami. Jedynym źródłem zasilania, którego nie można wyłączyć, jest blok czerwonego kamienia.

1b0ceff10c5e.png

 

Przekaźniki i kompratory

Przekaźnik stworzony został w celu przedłużenia sygnału czerwonego obwodu. Oprócz zastosowania w przedłużaniu energii znalazł zastosowanie w zegarach.

                                                                                                                 [Obrazek: image.php?di=2378]

Pierwszym zastosowaniem komparatora jest porównywanie napięcia Redstone. Napięcie Redstone można rozpoznać zwyczajnie na niego patrząc. Przemierzając drogę, proszek zmienia swoją barwę na coraz ciemniejszą, oznacza to, że traci napięcie. Można je odnowić dodając przekaźnik, ale jeśli chcemy wykorzystać potencjał komparatora, to lepiej tego nie róbmy.  Klikając Prawym Przyciskiem Myszy na komparator, zmieniamy jego tryb pracy. Zmianę trybu pracy można rozpoznać poprzez pojedynczą pochodnię będącą wyjściem komparatora. Jeśli jest zapalona, to jesteśmy w trybie odejmowania sygnału Redstone. Odejmowanie to bardzo skomplikowane działanie arytmetyczne, z którym wiele osób ma problemy. Jeśli nie wiemy, jak się to robi, to wykorzystanie do tego komparatora może być jeszcze bardziej problematyczne.

                                                                                                                [Obrazek: image.php?di=A92U]

 

Oczywiście jest to tylko wprowadzenie, w kolejnym blogu będzie opis i sposób tworzenia mechanizmów.

Edytowane przez Myszak
Zmiana obrazka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Libter zablokował(a) ten temat
Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...