
Jest to rozszerzony opis snapshota 16w32a, podstawowe informacje i lista naprawionych błędów znajdują się w artykule:
Szczegółowy opis zmian:
- Dodano splash "Javalicious edition".
- Ostrzeżenia jak np. "możesz spać tylko w nocy" i "limit wysokości budowania wynosi 256 bloków" pojawiają się nad hotbarem.
- Jajka spawnujące w ekwipunku na trybie kreatywnym są posortowane po nazwie.
- Po wybuchu creepera z nałożonym efektem mikstury powstaje chmura tej mikstury.
- Posuchy (husk) próbują unikać wody.
- Usuwanie dyni z bałwana jest zapisywane w plikach gry (wcześniej był to tylko chwilowy efekt wizualny).
-
Stany bloków mogą być używane w komendach /execute, /fill, /setblock i /testforblock, przykłady:
- /setblock ~ ~ ~ minecraft:stone variant=diorite instead zamiast /setblock ~ ~ ~ minecraft:stone 3
- /setblock ~ ~ ~ wool color=red zamiast /setblock ~ ~ ~ minecraft:wool 14
- /setblock ~ ~ ~ minecraft:planks variant=birch instead of /setblock ~ ~ ~ minecraft:planks 2
- /setblock ~ ~ ~ minecraft:birch_fence_gate facing=east,open=true
-
Przywrócono usunięte w wersji 1.10 jajka spawnujące:
- czarnego szkieleta,
- muła,
- osła
- szkieletowego konia,
- konia zombie,
- starszego strażnika (elder guardian),
- ciemnoszarego tułacza (stray) z jasnoszarymi kropkami,
- brązowego posucha (husk) z kremowymi kropkami.
-
Nowe napisy w grze mogą zostać przetłumaczone:
- informacje o błędach przy zaznaczaniu świata,
- nazwy szablonów płaskiego świata,
- opcje i wiadomości dla trybu obserwatora,
- słowa "chunks" i "fps" w ustawieniach,
- słowa "Color: ", "NBT: " i "Durability: ", w informacjach o przedmiotach,
- teksty związane z akcjami wywoływanymi przez naciśnięcie F3,
- teksty związane z zaznaczaniem paczek zasobów.
-
Tagi NBT:
-
Dodano:
- dla osła i muła: tagi ChestedHorse i Items,
- dla szkieletowych koni: tagi SkeletonTrap i SkeletonTrapTime,
- dla wieśniaków zombie: tagi ConversionTime i Profession,
- dla bałwanów: tag Pumpkin.
-
Usunięto:
- dla koni: tagi HasReproduced, Type i Saddle,
- dla wszystkich typów zombie: tag ZombieType,
- dla wszystkich typów szkieletów: tag SkeletonType,
- dla strażnika (guardian) i starszego strażnika (elder guardian): tag Elder.
-
Dodano:
-
ID bytów:
- mogą używać wyłącznie małych liter,
- używają podkreślników do oddzielania słów,
- może być użyty opcjonalny prefiks "minecraft:",
-
nazwy zostały zmienione:
- AreaEffectCloud na area_effect_cloud,
- ArmorStand na armor_stand,
- CaveSpider na cave_spider,
- MinecartCommandBlock na commandblock_minecart,
- DragonFireball na dragon_fireball,
- ThrownEgg na egg,
- EnderCrystal na ender_crystal,
- EnderDragon na ender_dragon,
- ThrownEnderpearl na ender_pearl,
- EyeOfEnderSignal na eye_of_ender_signal,
- FallingSand na falling_block,
- FireworksRocketEntity na fireworks_rocket,
- MinecartFurnace na furnace_minecart,
- MinecartHopper na hopper_minecart,
- EntityHorse na horse,
- ItemFrame na item_frame,
- LeashKnot na leash_knot,
- LightningBolt na lightning_bolt,
- LavaSlime na magma_cube,
- MinecartRideable na minecart,
- MushroomCow na mooshroom,
- Ozelot na ocelot,
- PolarBear na polar_bear,
- ShulkerBullet na shulker_bullet,
- SmallFireball na small_fireball,
- SpectralArrow na spectral_arrow,
- ThrownPotion na potion,
- MinecartSpawner na spawner_minecart,
- PrimedTnt na tnt,
- MinecartTNT na tnt_minecart,
- VillagerGolem na villager_golem,
- WitherBoss na wither,
- WitherSkull na wither_skull,
- ThrownExpBottle na xp_bottle,
- PigZombie na zombie_pigman.
-
niektóre nazwy zostały podzielone:
- Horse na horse, donkey, mule, skeleton_horse i zombie_horse,
- Skeleton na skeleton, stray i wither_skeleton,
- Zombie na zombie, zombie_villager i husk,
- Guardian na guardian i elder_guardian.
- Shooterowy, Norbi, xBG i 3 innych
-
6