Po paru miesiącach oczekiwania został wydany pierwszy snapshot nadchodzącej wersji 1.11! Zawiera on wiele zmian, ulepszeń i poprawek, a nawet kilka nowych błędów.
Aby użyć snapshota należy otworzyć launcher i nacisnąć przycisk "New Profile", a następnie zaznaczyć "Enable experimental development snapshots" i nacisnąć "Save". Na koniec wystarczy wybrać nowo utworzoną wersję w lewym dolnym rogu launchera.
Przed uruchomieniem snapshota należy wykonać kopię zapasową światów.
Zmiany:
- Niektóre moby bardziej boją się wejść do wody.
- Jeszcze więcej jajek spawnujących różne moby.
-
Typy mobów są podzielone w następujący sposób:
- strażnik (guardian) i starszy strażnik (elder guardian)
- szkielet, tułacz (stray) i czarny szkielet (wither skeleton)
- zombie, wieśniak zombie i posuch (husk)
- koń, koń szkielet (skeleton horse), koń zombie (zombie horse), muł i osioł
- Zmieniono czas trwania efektu głodu i nasycenia.
-
Format paczek zasobów nieco się zmienił i będzie oznaczony numerem 3:
- Paczki w wersji 3 muszą używać wyłącznie małych liter w nazwach plików.
- Większość komend może już używać definicji blockstate zamiast numerycznych wartości metadanych.
- Bałwany są o 10% mniej derpowate.
- Solidniejsza obsługa nieprawidłowych przedmiotów.
- Burza będzie przyciągać mniej koni szkieletów.
Szczegółowe informacje o zmianach znajdziesz w artykule:
Naprawione błędy:
- [Bug MC-4] - Wypadające przedmioty lecą czasem w złym kierunku.
- [Bug MC-9] - Kowadło nie wydaje dźwięku po zniszczeniu.
- [Bug MC-87] - Podczas skalowania mapy papierem shift-kliknięcie na nią z trzymanym SHIFT nieodpowiednio skaluje.
- [Bug MC-679] - Kompas wskazuje zły kierunek po powrocie z netheru.
- [Bug MC-1555] - Przedmioty są kasowane kiedy receptura craftingu przepełnia ekwipunek.
- [Bug MC-2153] - Szyja kurczaka nie ma tekstury.
- [Bug MC-8293] - Dozowniki spawnują moby za blisko na osi Y.
- [Bug MC-14640] - Brak pasku głodu w łódce lub wagoniku.
- [Bug MC-46341] - Niektóre teksty nie są przetłumaczone i nie są dostępne na Crowdin.
- [Bug MC-83185] - Wędka w drugiej ręce znika.
- [Bug MC-83571] - Bossy o innej nazwie są widoczne jako "Wither"/"Enderdragon".
- [Bug MC-85320] - Cegły kresu, bloki purpuru, sadzonki chorusa, bloki kości i bloki struktur nie pokazują się w odpowiednich kolorach na mapie.
- [Bug MC-87034] - Oddech smoka i obszar chmurowych mikstur jest niewidoczny na minimalnych ustawieniach cząstek.
- [Bug MC-88096] - Podczas używania jajek spawnujących na płotkach moby przelatują.
- [Bug MC-89064] - Piorun spawnuje konie szkielety kiedy doMobSpawning/spawn-monsters jest ustawione na false.
- [Bug MC-90191] - Stojaki na zbroję, rybiki cukrowe i endermity w łódkach gwałtownie wirują.
- [Bug MC-91728] - Strzały umoczone w miksturze krzywdy lub natychmiastowego leczenia nie dają żadnych efektów.
- [Bug MC-93619] - Wystrzelanie strzał umoczonych w miksturach w trybie kreatywnym zmniejsza ich liczbę.
- [Bug MC-93648] - Bałwany bez dyń na głowie odzyskują je.
- [Bug MC-94978] - Przedmioty wyrzucone z dozownika nie uderzają mobów przez parę pierwszych ticków.
- [Bug MC-95922] - Przedmioty zniszczonego wózka używają nazwy bytu.
- [Bug MC-96954] - Byty pasażerów są odmontowane po stronie klienta podczas renderowania.
- [Bug MC-97916] - Przedmioty poruszają się za szybko po ściśnięciu.
- [Bug MC-105560] - Podczas przeładowywania świata leje na granicach chunków blokują się.
- [Bug MC-105787] - Struktura pustki ma nieużywane pliki modeli.