Skocz do zawartości
  • 0

Niszczenie roślin - proszę o pomoc :D


scraft0807
 Udostępnij

Pytanie

Hejka,

Pisze z pytanie, mianowicie robie system nowych nazw roślinek. I mam pewien problem.

Tutaj kawałek kodu:

on break of carrot plant:
  cancel event
  set event-block to air
  set {_loc} to location of event-block
  add 0.5 to y-coordinate of {_loc}
  set {_liczba} to random integer between 1 and 3
  set {_item} to "%{_liczba}% carrot" parsed as item
  drop {_item} named "&c» &6&lBorowka &c«" at {_loc}
 

Niszczenie rosnących marchewek przez gracza działa, tylko problem w tym, ze jeśli roslina zostanie zniszona przez wode to wypada zwykla marchewka...

Czy dalo by rade ze wypada zawsze marchewka z nowa nazwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Musisz zainstalować sobie TuSKe, to po pierwsze (zaznaczam że takie rozwiązanie jest tylko na wersje 1.12.2+)

#zacznijmy od dobrych nawyków zaczynamy od zwykłego eventu, typ bloku możemy sprawdzić w dowolnym momencie później
#użyjmy też eventu 'on mine', gwarantuje on że blok który kopiemy wydropi nam jakiś przedmiot
on mine:

	#dopiero tutaj sprawdzamy czy kopany blok to marchewka (niewykluczone że będzie trzeba wziąć pod uwagę wszystkie stopnie rozwoju rośliny)
	if event-block is carrot plant:

		#nie przerywamy jego niszczenia bez potrzeby - to tylko obciąża i powoduje odczucie 'lagów' - w zamian pozbywamy się jedynie itemków które dropi
		cancel the drops of items

		#blok zniszczony, itemy nie wydropiły - teraz możemy wygenerować sobie nowe itemki i wrzucić je do listy
		set {_drops::*} to drops of event-block using (tool of player)

		#nasza lista zawiera teraz przedmioty (marchewki) w ilości sztuk od 0 do 4 (chyba)
		#zapętlamy listę, pobieramy przedmiot, zmieniamy jego nazwę i dropimy w miejscu bloku
		loop {_drops::*}:
			drop loop-value named "&cRzodkiewka" at event-block
	
	#chcąc dodać kolejny przedmiot, dodajemy kolejny warunek w tym miejscu
	#if event-block is potato plant

 

Edytowane przez PanMaruda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
W dniu 2.06.2020 o 12:47, PanMaruda napisał:

Musisz zainstalować sobie TuSKe, to po pierwsze (zaznaczam że takie rozwiązanie jest tylko na wersje 1.12.2+)

#zacznijmy od dobrych nawyków zaczynamy od zwykłego eventu, typ bloku możemy sprawdzić w dowolnym momencie później
#użyjmy też eventu 'on mine', gwarantuje on że blok który kopiemy wydropi nam jakiś przedmiot
on mine:

	#dopiero tutaj sprawdzamy czy kopany blok to marchewka (niewykluczone że będzie trzeba wziąć pod uwagę wszystkie stopnie rozwoju rośliny)
	if event-block is carrot plant:

		#nie przerywamy jego niszczenia bez potrzeby - to tylko obciąża i powoduje odczucie 'lagów' - w zamian pozbywamy się jedynie itemków które dropi
		cancel the drops of items

		#blok zniszczony, itemy nie wydropiły - teraz możemy wygenerować sobie nowe itemki i wrzucić je do listy
		set {_drops::*} to drops of event-block using (tool of player)

		#nasza lista zawiera teraz przedmioty (marchewki) w ilości sztuk od 0 do 4 (chyba)
		#zapętlamy listę, pobieramy przedmiot, zmieniamy jego nazwę i dropimy w miejscu bloku
		loop {_drops::*}:
			drop loop-value named "&cRzodkiewka" at event-block
	
	#chcąc dodać kolejny przedmiot, dodajemy kolejny warunek w tym miejscu
	#if event-block is potato plant

 

Bardzo ci Dziekuje <3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...