Skocz do zawartości
  • 0

Nauczka Spec. Zmiennej


Nieaktywny

Pytanie

Ktoś mi objaśni jak dokładniej posługiwać się zmienną chwilową który nie śmieci na 10 000 nicków ?

np jest npc nagle ktoś podchodzi tworzy się zmienna do misji a potem jak kończy się misja tak się robi ta zmienna że się usuwa ale też nie można ponownie misji zrobić klikając znowu na npc czy coś (jeżeli da się tak z tymi zmiennymi)

Specjalistą od tych zmienna::jakaś to nie jestem ktoś mi podpowie jak tego używać i czy trzeba w variables: czasami dopisać je ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Godzinę temu, xN0MANDx napisał:

Ktoś mi objaśni jak dokładniej posługiwać się zmienną chwilową który nie śmieci na 10 000 nicków ?

np jest npc nagle ktoś podchodzi tworzy się zmienna do misji a potem jak kończy się misja tak się robi ta zmienna że się usuwa ale też nie można ponownie misji zrobić klikając znowu na npc czy coś (jeżeli da się tak z tymi zmiennymi)

Specjalistą od tych zmienna::jakaś to nie jestem ktoś mi podpowie jak tego używać i czy trzeba w variables: czasami dopisać je ?

ugh, z tym npc to mozesz zrobic tak. dla npc tworzysz zmienna grupowa, inaczej liste. ta lista bedzie przechowywala graczy, ktorza ta misje ukonczyli. dla gracza tworzysz zmienna, ktora oznacza w jakiej misji jest. jezeli wykona to zadanie, to do listy, dodaje nick gracza, i zmienna dla gracza usuwasz, za pomoca wyrazenia np. "delete {xyz}". w sumie tyle wystarczy. a co do zmiennych tymczasowych, to te zmienne sa do zakonczenia danego polecenia, wiec musisz je gdzies zapisywac. moze to byc baza danych mysql/sqlite lub plik yaml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
48 minut temu, _an0 napisał:

ugh, z tym npc to mozesz zrobic tak. dla npc tworzysz zmienna grupowa, inaczej liste. ta lista bedzie przechowywala graczy, ktorza ta misje ukonczyli. dla gracza tworzysz zmienna, ktora oznacza w jakiej misji jest. jezeli wykona to zadanie, to do listy, dodaje nick gracza, i zmienna dla gracza usuwasz, za pomoca wyrazenia np. "delete {xyz}". w sumie tyle wystarczy. a co do zmiennych tymczasowych, to te zmienne sa do zakonczenia danego polecenia, wiec musisz je gdzies zapisywac. moze to byc baza danych mysql/sqlite lub plik yaml.

Przykładowe kody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Vylence
set {_<nazwa>} to <cos>

Zmienna tymczasowa.
 

add player to {<nazwa>::*<or whatever>}

Grupowa.
Sprawdzanie grupowej
 

loop {<nazwa>::*}:
	if player is on loop-value

(CHYBA, nie potwierdzone ostatnie)

Edytowane przez Vylence
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...