Skocz do zawartości
  • Bukkit.yml bez tajemnic - konfiguracja silnika

       (1 opinia)

    bopke

    Na pewno wielu z was zauważyło, że wasz serwer oparty o silnik bukkit, spigot, lub pokrewny tworzy tajemniczy plik bukkit.yml. Większość początkujących administratorów serwerów ignoruje go, a jest on całkiem przydatnym narzędziem. Postaram się przybliżyć wam możliwości konfiguracji za pomocą tego pliku opcja po opcji.

    Świeżo wygenerowany bukkit.yml przez silnik spigot 1.12.2 wygląda następująco.

    Settings: — sekcja ta służy do określania podstawowych ustawień serwera.

    allow-end — opcja ta służy do określenia czy end ma być dostępny na serwerze. Przyjmuje dwie wartości — true (end będzie włączony) lub false (end będzie wyłączony).
    Domyślna wartość: true

    warn-on-overload — opcja ta służy do określenia, czy w wypadku przeciążenia maszyny serwer ma pokazywać wiadomości "Can't keep up! [...]". Przyjmuje dwie wartości — true (będzie pokazywać informację) lub false (nie będzie pokazywać informacji).
    Domyślna wartość: true


    permissions-file — opcja ta służy do określenia nazwy pliku z permisjami w przypadku, w którym do zarządzania uprawnieniami graczy używamy wbudowanej w silnik możliwości, jednakże nie jest to system najprostszy w użyciu i w moim odczuciu znacznie lepszym pomysłem jest użycie pluginu do tego. Przyjmuje ciąg znaków jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: permissions.yml

    update-folder — opcja ta służy do określenia nazwy katalogu, do którego będziemy wrzucać pluginy, które mają zostać zaktualizowane przy najbliższym restarcie serwera. Katalog ten musi znajdować się w katalogu plugins/, gdyż ścieżki bezwzględne nie są obsługiwane. Działa to na takiej zasadzie, że jeżeli chcemy, aby nowa wersja pluginu bądź nowy plugin zostały wgrane na serwer po jego restarcie, to pliki .jar tychże pluginów wrzucamy do podanego katalogu i po restarcie serwer przenosi je do katalogu plugins/ i dopiero po tym fakcie zaczyna ich ładowanie, a jeżeli w katalogu plugins/ już znajduje się plugin o nazwie takiej jak plugin w katalogu podanym w tej opcji — podmienia go. Opcja przyjmuje ciąg znaków jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: update

    ping-packet-limit — opcja ta aktualnie nie ma żadnego zastosowania, relikt po starej funkcji. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 100

    use-exact-login-location — opcja ta służy do określenia czy po zalogowaniu się gracza do świata ma zostać on wypchnięty z bloku, w którym stoi, jeżeli jest to blok solidny (czyli nie jest cieczą ani powietrzem). Przyjmuje dwie wartości — true (gracz nie zostanie przesunięty) lub false (gracz zostanie przesunięty).
    Domyślna wartość: false

    plugin-profiling — opcja ta służy do określenia, czy ma działać komenda /timings. Pozwala ona na sprawdzenie wielu informacji na temat czasu działania pluginów w pojedynczym ticku serwera. Przyjmuje dwie wartości — true (komenda działa) lub false (komenda nie działa).
    Domyślna wartość: false

    connection-throttle — opcja ta służy do określenia czasu, po którym gracz może po raz kolejny spróbować połączyć się do serwera. Czas podaje się w milisekundach. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 4000

    query-plugins — opcja ta służy do określenia czy serwer ma zwracać listę pluginów przy zapytaniach przez query. Przyjmuje dwie wartości — true (serwer będzie zwracał listę pluginów) lub false (serwer nie będzie zwracał listy pluginów).
    Domyślna wartość: true

    deprecated-verbose — opcja ta służy do określenia czy serwer ma wypisywać w konsoli ostrzeżenia, gdy plugin próbuje użyć przestarzałej metody silnika. Przyjmuje trzy wartości — true (serwer będzie wypisywał wszystkie ostrzeżenia tego typu), false (serwer nie będzie wypisywał ostrzeżeń tego typu), lub default (serwer będzie wypisywał ostrzeżenia tego typu pod warunkiem, że twórca pluginu nie oznaczył prób użycia metody jako nieważnej).
    Domyślna wartość: default

    shutdown-message — opcja ta służy do określenia wiadomości, która pojawi się na ekranie rozłączenia od serwera w wypadku zatrzymania serwera. Przyjmuje ciągi znaków jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: Server closed

    spawn-limits: — sekcja ta służy do określenia limitów na spawnowanie mobów na światach.

    monsters — opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie agresywnych mobów na świecie zespawnowanych w normalny sposób (pojawienie się). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 70

    animals — opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie zwierząt lądowych na świecie zespawnowanych w normalny sposób (pojawienie się). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 15

    water-animals — opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie zwierząt wodnych na świecie zespawnowanych w normalny sposób (pojawienie się). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 5

    ambient — opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie mobów tła (nietoperze) na świecie zespawnowanych w normalny sposób (pojawienie się). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 15

    chunk-gc: — sekcja ta służy do określenia ustawień systemu usuwania niepotrzebnych chunków z pamięci.

    period-in-ticks — opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy sprawdzeniem, czy w pamięci serwera nie został jakiś nieużywany chunk. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 600

    load-threshold — opcja ta służy do określenia liczby załadowanych nowych chunków do pamięci serwera pomiędzy dwoma sprawdzeniami nieużywanych chunków. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 0

    ticks-per: — sekcja ta służy do określenia odstępów w tickach pomiędzy określonymi działaniami.

    animal-spawns — opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy spawnowaniem kolejnych zwierząt. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości. Ustawienie 0 powoduje wyłączenie spawnu zwierząt.
    Domyślna wartość: 400

    monster-spawns — opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy spawnowaniem kolejnych mobów agresywnych. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości. Ustawienie 0 powoduje wyłączenie spawnu mobów agresywnych.
    Domyślna wartość: 1

    autosave — opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy zmuszeniami serwera do zapisania zmian na dysku. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości. Ustawienie 0 powoduje wyłączenie wymuszonego autozapisu.
    Domyślna wartość: 0

    aliases: — sekcja ta została przeniesiona do pliku commands.yml, który omówimy innym razem.




    Opinie użytkowników

    Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

    Nieaktywny

    KodziaK

       2 z 2 użytkowników uznało tę opinię za pomocną 2 / 2 użytkowników

    Ładnie opisane na pewno się przyda :) 

    Odnośnik do opinii
    Udostępnij na innych stronach


×
×
  • Dodaj nową pozycję...