heyn 46 Opublikowano 8 marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 marca 2017 (edytowane) Witajcie, dzisiaj w ,,Programie" jak skryptow ać nauczymy się loopowania i zmiennych w naszych skryptach! 1. Zmienne Do zmiennych musimy dodać kawałek kodu: variables: dzięki temu od tym będziemy dodawać zmienne. potem dodajemy nazwe zmiennej i jej wartość, czyli podajemy taki kod variables: {NazwaZmiennej} = WynikZmiennej możemy dodać do nazwy zmiennej %player% to oznacza że będzie tyle zmiennych ile było graczy na serwerze, i każdy gracz będzie miał osobną czyli variables: {NazwaZmiennej.%player%} = WynikZmiennej ale jak wykorzystywać zmienne: możemy do naszego kodu (kawałku) takie coś %{NazwaZmiennej}% P.S Podmień NazwaZmiennej na nazwe zmiennej dzięki temu jak damy np. send "%{NazwaZmiennej%}" tylko że chcielibyśmy zmieniać wartości z biegu piszemy na przykład komendę która zmienia wartość zmiennej na to co tam wpiszemy np.. command /zmienzmienna [<text>] trigger: set {NazwaZmiennej} to %arg 1% send "Zmieniles zmienną na %arg 1%" to nam pozwoli zrobić komendę /zmienzmienna gdzie jest argument gdzie naprzykład napiszemy komendę /zmienzmienna LOL to zmienna zmieni się na LOL więcej w kolejnej części poradnika 2. Loopy Loopy pozwalają na wiele rzeczy. 1. Możliwość pozwala na wykonywanie danej komendy pare razy: command /loop: trigger: loop 10 times: broadcast "%loop-number%" komendy już znacie ale loop 10 times: oznacza to że to co jest dalej wykonuje się 10 razy się wykonuje to co jest dalej. a kolejna rzecz to broadcast która wysyła wiadomość do wszystkich i wysyła takie coś jak %loop-number% to wyświetla dany numer jak naprzykład jest wysyłane 1 raz to wysyła 1 jak drugi to 2 itd. . . można też dać: loop all player: zamiast loop 10 Times: zrobi to, że wykona to tyle razy ile jest graczy, i za każdym razem wyśle inną osobe czyli jak jest pięć osób to wyśle wiadomość 5 razy w każdej z inną nazwą. Dziękuje za wysłuchanie. Edytowane 18 marca 2017 przez heyn Poprawa kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi