Skocz do zawartości

Jak skryptować cz.2


heyn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, dzisiaj w ,,Programie" jak skryptow

ać nauczymy się loopowania i zmiennych w naszych skryptach!

                                                                        1. Zmienne

Do zmiennych musimy dodać kawałek kodu:

variables:

dzięki temu od tym będziemy dodawać zmienne.

potem dodajemy nazwe zmiennej i jej wartość, czyli podajemy taki kod

variables:
    {NazwaZmiennej} = WynikZmiennej

możemy dodać do nazwy zmiennej

%player%

to oznacza że będzie tyle zmiennych ile było graczy na serwerze, i każdy gracz będzie miał osobną :)

czyli

variables:
    {NazwaZmiennej.%player%} = WynikZmiennej

ale jak wykorzystywać zmienne:

możemy do naszego kodu (kawałku) takie coś

%{NazwaZmiennej}%

P.S Podmień NazwaZmiennej na nazwe zmiennej :)

dzięki temu jak damy np.

send "%{NazwaZmiennej%}"

tylko że chcielibyśmy zmieniać wartości z biegu

piszemy na przykład komendę która zmienia wartość zmiennej na to co tam wpiszemy

np..

command /zmienzmienna [<text>]
 trigger:
   set {NazwaZmiennej} to %arg 1%
   send "Zmieniles zmienną na %arg 1%"

to nam pozwoli zrobić komendę /zmienzmienna

gdzie jest argument gdzie naprzykład napiszemy komendę /zmienzmienna LOL

to zmienna zmieni się na LOL

więcej w kolejnej części poradnika :)

 

                           

                                                                                        2. Loopy

Loopy pozwalają na wiele rzeczy.

1. Możliwość pozwala na wykonywanie danej komendy pare razy:

command /loop:
 trigger: 
  loop 10 times:
   broadcast "%loop-number%"

komendy już znacie ale

loop 10 times:

 

oznacza to że to co jest dalej wykonuje się 10 razy się wykonuje to co jest dalej.

a kolejna rzecz to broadcast która wysyła wiadomość do wszystkich i wysyła takie coś jak

%loop-number%

to wyświetla dany numer jak naprzykład jest wysyłane 1 raz to wysyła 1 jak drugi to 2 itd.

.

.

można też dać:

loop all player:

 

zamiast

loop 10 Times:

 

zrobi to, że wykona to tyle razy ile jest graczy, i za każdym razem wyśle inną osobe czyli jak jest pięć osób to wyśle wiadomość 5 razy w każdej z inną nazwą.

Dziękuje za wysłuchanie.

Edytowane przez heyn
Poprawa kodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ixidi zablokował(a) ten temat
Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...