
Witajcie
W tym poradniku pokaże wam jak stworzyć serwer minecraft na VPS lub maszynie dedykowanej.
Nie będę tutaj opisywał jaki hosting wybrać lub na co zwracać uwagę, ale jeśli kogoś to interesuje, zapraszam na PW
Dobra zaczynamy
Dlaczego mam się męczyć z VPS, skoro serwer mogę zrobić na hostingu serwerów minecraft?
Najbardziej znaczącą różnicą jest to, że gdy mamy serwer wirtualny stoi on obok innych serwerów, nie mamy wydzielonego własnego miejsca.
Ponadto dostajemy port inny niż 25565 (Domyślny port minecraft), wiążę się to z tym że gracze będą musieli dopisywać go do ip. (Zamiast 123.456.789 będzie np. 123.456.789:63127).
No i oczywiście wydajność. VPS'y i Dedyki są o wiele wydajniejsze.
Masz już VPS? Wiec przechodzimy do części właściwej:
Na początek musimy pobrać program Putty. Będziemy się nim łączyć z SSH serwera.
Gdy włączymy już putty ukaże nam się takie okienko:
Wszystkie dane VPS otrzymamy na e-mail po zakupie. Więc połączmy się:
W miejsce Host Name wpisujemy IP maszyny, w Port wpisujemy port. Wybieramy SSH i wciskamy Open.
Powinniśmy zobaczyć takie okienko:
Wpisujemy root i klikamy enter. Następnie wpisujemy hasło, które dostaliśmy na e-mail i klikamy Enter.
Jeśli wszystko dobrze zrobimy pojawi się takie okienko:
Teraz musimy zainstalować Jave oraz program screen, który umożliwi zamknięcie konsoli.
Aby zainstalować Jave wpisujemy następujące polecenia:
sudo su
apt-get update
apt-get install software-properties-common python-software-properties --yes
add-apt-repository ppa:webupd8team/java --yes
apt-get update
apt-get install oracle-java8-installer --yes
Teraz musimy zainstalować program screen. Większość VPS'ów ma go od razu, jeśli jednak go nie ma wpisujemy:
sudo su
apt-get install screen
Gdy mamy już potrzebne programy, należy stworzyć folder, do którego wrzucimy pliki serwerowe.
Wpisujemy:
cd /home/
mkdir serwer
cd serwer
Teraz zamykamy putty do paska i otwieramy program do łączenia z FTP ja używam i polecam program FileZIlla.
Po uruchomieniu programu dodajemy nowy adres (Tak jak na obrazku):
I klikamy połącz.
Następnie idziemy folder wyżej, następnie /home/serwer/.
I właśnie w katalog serwer wrzucamy craftbukkit.jar lub spigot.jar.
Następnie przechodzimy do Putty i wpisujemy:
java -jar spigot/craftbukkit.jar
Serwer nie uruchomi się. Dlaczego? Musimy zaakceptować EULA.
Wpisujemy więc:
echo "eula=true" > eula.txt
Teraz znowu wpisujemy:
java -jar spigot/craftbukkit.jar
Czekamy aż wszystkie pliki i mapy się wygenerują. Następnie wyłączamy serwer komendą
stop
Serwer jest już gotowy.
Teraz należy go uruchomić w programie screen, uwzględniając pamięć RAM.
Wpisujemy więc:
screen -dmS x java -Xms1024M -Xmx1024M -jar spigot/craftbukkit.jar
Tam gdzie -Xms1024M -Xmx1024M wpisujemy ilość ramu. Gdy wpiszemy 1024M dla serwera przydzielimy 1GB RAMU.
Jeśli chcemy przydzielić np 3GB używamy liczby 3 razy większej czyli -Xms3072M -Xmx3072M dla 4GB 4 razy większe itp...
Warto zapamiętać to polecenie gdyż będzie ono uruchamiało nasz serwer.
Po wpisaniu go musimy wejść do konsoli serwera. Wpisujemy:
screen -r x
Aby wyjść z konsoli serwera klikamy CTRL + A + D.
Po każdym ponownym uruchomieniu maszyny, należy uruchomić serwer!
Poradnik pisany pod system Linux Ubuntu 14.04
To tyle, mam nadzieje, że pomogłem