Skocz do zawartości
  • Magiczny Minecraft #2 - Zaklinanie i Przekuwanie

       (1 opinia)

    PoweredDragon

    I. Zaklinanie przy stole do zaklęć

     

    Zacznijmy od tego, że mamy tu dwa sloty: Na przedmiot, oraz na lazuryt. Do pierwszego wkładamy przedmiot, który chcemy ulepszać. Do drugiego, zależnie od poziomu wkładamy jeden, dwa lub trzy kawałki lazurytu. Po prawej wyświetla nam się lista. Duże napisy to alfabet galaktyczny. Słowa w nim napisane nie mają związku z ulepszeniem i nie warto na nie patrzeć. Pod spodem mamy jedne jedyne pewne zaklęcie w naszym przedmiocie. Niezależnie czy ulepszamy z wymaganym poziomem piątym czy trzydziestym, tylko jedno ulepszenie jest gwarantowane - to z listy.

    Następnie wspomnijmy o poziomach. Koszt zawsze będzie taki sam: Jeden, dwa lub trzy poziomy i jeden, dwa lub trzy kawałki lazurytu. Poziom wymagany z kolei zależny jest od ilości półek na książki wokół stołu i maksymalny koszt wynoszący trzydziesty poziom jest osiągalny przy piętnastu półkach na książki przy czym żadna nie może być w odległości większej niż blok od stołu

    Jeśli myślimy o ulepszeniu przedmiotu, który ma kilka wykluczających się ulepszeń(grupy poniżej), to powinniśmy czekać, aż ulepszenia zmienią się na te, których chcemy. A jak do tego doprowadzić? Jedyną możliwością jest: Zmniejszenie ilości półek na książki wokół stolika, zwiększenie owej ilości (o ile mamy ich mniej niż 15), ulepszenie dowolnego przedmiotu. Można również ulepszać kilka takich samych przedmiotów, żeby w ostatecznym rozrachunku łączyć je ze sobą w odpowiedniej kolejności.

    Te ulepszenia są zależne od tzw. "enchanting seed", które zmienia się dopiero po ulepszeniu jakiegoś przedmiotu, a samo nasionko zapisane jest dla każdego rodzaju stołu, toteż zmiana ilości książek, zmienia rodzaj stołu, ale trzeba pamiętać, że jeżeli ulepszenia utrzymają się tak długo, jak długo ich minimalny wymagany poziom nie zostanie osiągnięty (czyli np. jeżeli mamy stół do trzydziestego poziomu i jako wymagające trzydziestego poziomu zaklęcie przypada nam pewny silk touch i inne niewiadome zaklęcia, to tak długo, jak długo przypisane zaklęcia nie wymagają więcej niż maksymalny poziom stołu (np. 14), tak długo musimy zabierać książki, aby osiągnąć level niższy, niż odpowiadający tym zaklęciom) po przywróceniu do liczby początkowej, zaklęcia wrócą do stanu początkowego Nie zmieni tego wylogowanie się z serwera czy zapisanie gry w trybie jednoosobowym.  

    Wykluczające się zaklęcia:

    • Protection, Fire Protection, Projectile Protection, Blast Protection
    • Depth Strider, Frost Walker
    • Sharpness, Smite, Bane of Arthropods
    • Fortune, Silk Tocuh

    II. Przekuwanie w kowadle

    Przechodzimy do najtrudniejszej części tego poradnika. Korzystając z kowadła można otrzymać przedmioty z wszystkimi najlepszymi zaklęciami. Jak wcześniej można było zauważyć, jest to też jedyny sposób na zdobycie w upragnionym przedmiocie zaklęcia "Mending". Trzeba sobie przede wszystkim powiedzieć o tym, co ma znaczenie.

    ------Sucha teoria z matmą------

    Spoiler

    Każdy z poziomów możemy otrzymać w stole do zaklinania lub poprzez łączenie w kowadle

    Aby otrzymać poziom n w książce, potrzebujemy (pełne skupienie) 2^(n-x) książek z poziomem x, gdzie x<n lub x=n
    Znaczek "^" oznacza "do potęgi"
    Dla poziomu 5: 2^(5-x)
    Czyli 2^4 dla poziomu 1(16 książek)
    2^3 dla poziomu 2(8 książek)
    2^2 dla poziomu 3(4 książki)
    2^1 dla poziomu 4(2 książki)

    ------Koniec suchej teorii z matmą------


    Sucha teoria bez matmy: Na ulepszenie książki na określony poziom potrzebujemy dwóch książek o poziomie niższym

    !!! Łączenie książek z wykluczającymi się zaklęciami zachowa te z książki po lewej stronie !!!


    Oto kilka moich notatek:

    Spoiler
    • Przedmiot przy zaklinaniu otrzymuje coś w stylu wartości, zależnej od tego, jakie otrzymaliśmy ulepszenie i na jakim poziomie oraz ile ulepszeń posiada przedmiot.
       
    • Zakładamy, że mamy dwa przedmioty A i B. Przedmiot A ma większą wartość. Gdy jako pierwszy damy przedmiot B, a jako drugi przedmiot A, zapłacimy więcej, niż w odwrotnej sytuacji. Wyjątkiem od tej sytuacji jest oczywiście nakładanie zaklęcia z książki na przedmiot.
       
    • Kowadło, przypisuje przedmiotowi docelowemu tak jakby wyższą wartość, zależnie od tego ile razy przedmioty były ulepszane. Przykładowo gdy chcemy połączyć dwie książki - A1 i B1, a posiadamy powiedzmy książkę A2, która ma takie same zaklęcia jak książka A1, ale była otrzymana w inny sposób(A1 była np. ulepszona przy stole do zaklinania, a A2 złożona z innych książek) to mimo wszystko złożenie A1+B1 może kosztować inaczej niż złożenie A2+B1.
       

    Podkreślam. Są to moje notatki, które sprawdzałem i testowałem na wiele sposobów. Nie wiem dokładnie dlaczego tak się dzieje, ale tak jest. Pomyślałem, że warto wspomnieć o czymś takim w poradniku.

    Warto dodać, że przekroczenie 39 poz. ulepszania spowoduje wyskoczenie informacji "Too Expensive!" Co uniemożliwi dalsze przekuwanie przedmiotu. Warto więc zaopatrzyć się w zaklęcie "Mending" przed złożeniem miecza.


    Jaka jest więc najefektywniejsza droga ulepszania? Przede wszystkim, nie ulepszać przedmiotu na początku pod żadnym pozorem. Surowy przedmiot ma tak jakby większą akceptację książek w kowadle, co wcale nie zmienia faktu, że wszystko zależy od kolejności. Jeżeli będziemy mieli sześć książek z największym poziomem, to możemy je po kolei dodawać do przedmiotów tak, by poziom był jak najmniejszy. Jest to żmudne, ale maksymalizuje szansę na to, że będziemy go w stanie ulepszyć w stu procentach. Zasadniczo rozbicie np. sześciu ulepszeń na dwie książki po trzy ulepszenia w podobny sposób(łączymy tak, by kosztowało jak najmniej), a później w ten sam sposób dodanie ich do przedmiotu sprawia, że szansa jest niemal stuprocentowa.

    Edytowane przez Drake




    Opinie użytkowników

    Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

    Nieaktywny

    Lukiz ™ (SteveN_)

       0 z 3 użytkowników uznało tę opinię za pomocną 0 / 3 użytkowników

    Brakuje poradnika dla gimbusów grających na 1.7.

    Odnośnik do opinii
    Udostępnij na innych stronach


×
×
  • Dodaj nową pozycję...