Zaklinanie w Minecraft wydaje się być nieskomplikowanym procesem. O ile samo zaklinanie skomplikowane nie jest, o tyle łączenie i ulepszanie przedmiotów to temat, który wielu ludziom sprawia problemy. Może on nas zaskoczyć w wielu miejscach, a wiki nie jest za bardzo pomocna w tych tematach.
I. Doświadczenie
Aby cokolwiek ulepszyć, będziemy potrzebowali określonego poziomu. A jak ów poziom zdobyć? Oto wszystkie źródła doświadczenia:
- Zabijanie potworów i zwierząt
- Kopanie rud innych niż żelazo i złoto
- Zaklęte butelki pozyskiwane przez handel z osadnikami, tryb kreatywny lub komendy
- Rozmnażanie zwierząt
- Łowienie ryb
- Przepalanie czegokolwiek w piecach
-
Handel z wieśniakami
II. Metody otrzymywania ulepszonych przedmiotów
Metod uzyskiwania ulepszonych przedmiotów lub książek, wbrew pozorom, jest na prawdę sporo i choć może się to wydawać dziwne, ale zaklinanie przy stole do zaklęć to prawdopodobnie tylko początkowy etap wędrówki z zaklęciami. Później mało kto z tego korzysta, a na czysto w grę wchodzą książki z różnych świątyń czy narzędzia lub księgi od wieśniaków i kowadło.
-
Sprzedający ulepszone przedmioty i książki wieśniacy
Kowale (Blacksmith) sprzedają ulepszone narzędzia, bronie czy zbroje Bibliotekarze (Librarian) sprzedają książki z ulepszeniami Remarze (Leatherworker) sprzedają ulepszony skórzany ekwipunek
-
Ulepszone przedmioty można znaleźć w miastach kresu
-
Ulepszone książki można znaleźć w miastach kresu, dżunglowych świątyniach, piramidach, twierdzach, opuszczonych kopalniach a także wyłowić z wody
-
Zabite moby mogą wyrzucić ulepszone przedmioty
-
Przy stole do zaklęć można ulepszyć książki oraz przedmioty
-
Przy kowadle można połączyć książki oraz przedmioty
III. Podstawowe pojęcia związane z ulepszeniami
Na wstępie warto sobie powiedzieć z czym możecie spotkać się na serwerach oraz w czystej teorii, jak będziemy o pewnych rzeczach mówić w kolejnych częściach (już dotyczących ulepszeń bezpośrednio) tego poradnika.
-
a/b/c/d/e/f - prawdopodobnie spotkasz się z taką numeracją przy nazwie narzędzia lub elementu zbroi. Ten skrót wykształcił się, gdy wszyscy ogarnęli zaklęcia i chcieli znaleźć szybką drogę komunikacji. Zamiast "Hełm Protection IV Unbreaking 3 Respiration 3 Thorns 3 Aqua Affinity Mending" powie się "Hełm full" lub "Hełm 4/3/3/3/1/1". Krócej? A no krócej. Zaklęcia od początku do końca są podzielone swego rodzaju rangą:
>>> Pierwsze zaklęcie ma największy maks. poziom (odpowiadająco: Protection dla zbroi, Efficiency dla narzędzi, Power dla łuku, Sharpness dla miecza). Jeżeli przedmiot może mieć kilka zaklęć o tym samym poziomie maksymalnym i wykluczają się one (zbroje i miecze), można to zaznaczyć poprzez skróty od nazw lub nazwy: Miecz BoA, Miecz Smite, Hełm FP (lub Fire prot), Buty PP (lub Proj prot), Klata BP (lub Blast prot), itd.
>>> Kolejne zaklęcia, jeśli są na tym samym poziomie, są ułożone zgodnie z pewnym schematem, rozpoznawalnością dla danego przedmiotu (tak jak dla kilofa "/3/3/" = "/Unbreaking 3/Fortune 3/", tak dla hełmu "/3/3/3/" = "Unbreaking 3/Respiration 3/Thorns 3"). Przy czym każdy przedmiot ten zestaw zaklęć ma nieco inny. Najbardziej rozpoznawalnym dla każdego narzędzia zaklęciem jest Efektywność, której maks. poziom wynosi 5. Drugim najbardziej rozpoznawalnym zaklęciem dla każdego przedmiotu jest znajdująca się na drugim miejscu trójka - Unbreaking czy też niezniszczalność. Te zestawy są dość intuicyjne i indywidualne.
>>> Ostatnia jedynka w nazwie przedmiotu może być zastąpiona literą "m" i oznacza "mending". 4ever and ever. - Zaklinanie - operacja wykonywana przy stole do zaklęć
- Przekuwanie - operacje wykonywane przy kowadle
- Set - Hełm, napierśnik, nogawice i buty LUB Hełm, napierśnik, nogawice, buty, kilof, topór, łopata, miecz, łuk (wynika z kontekstu)
Edytowane przez PoweredDragon