Skocz do zawartości
  • Pisanie pluginów do Bukkit #1 - Początki

       (2 opinie)

    Nieaktywny

    I. Wstęp

    Pisanie pluginów pod bukkit, może się nam kojarzyć z czymś trudnym, skomplikowanym, jak i dziwnym. Niekiedy wiedza, zdobyta przy pisaniu kolejnych linijek kodu przychodzi z łatwością, a niekiedy z wielkim trudem. Niezależnie jak zdobywasz wiedzę, i kim jesteś drogi Czytelniku, to ta seria poradników, jest przeznaczona głównie dla Ciebie. No to, zaczynajmy :)

     

    II. Instalacja edytora

    Do pisania pluginów w Javie, nie wystarczy zwykły notatnik. Jest nim specjalny edytor, który w skrócie nazywa się IDE. Opis jednego z nich - Eclipse opisałem tutaj: klik.

     

    III. Dodanie biblioteki

    Dobrze, przed stworzeniem pierwszego projektu, należy wybrać interesującą Ciebie wersję silnika, pod którą będziemy pisać plugin. Już gotowe silniki, możemy pobrać na tej stronie: klik. Po pobraniu biblioteki, wystarczy stworzyć nowy Java Project, oraz zaimportować nasz silnik.

     

    IV. Hello World

    Dobrze, teraz napiszemy sobie nasz pierwszy plugin. Cel będzie miał dość prosty, mianowicie - ma wyświetlić w konsoli tekst, o treści Hello World. No to, przejdźmy do działania. Stwórz sobie package, o dowolnej nazwie, i w nim klasę, o nazwie HelloWorld, po czym, przepisz poniższy kod, pamiętając o zaimportowaniu wszystkich klas:
     

    public class HelloWorld extends JavaPlugin {
        
        @Override
        public void onEnable() {
            getLogger().log(Level.INFO, "Hello world!");
        }
    
        @Override
        public void onDisable() {
        }
      
    }

    Dobrze, teraz tłumacze krok, po kroku, co dana linijka znaczy:

    • public class HelloWorld extends JavaPlugin - definiuje klasę Hello World, rozszerzajacą klasę z Bukkit API o nazwie JavaPlugin
    • public void onEnable() - metoda, która wykonuje się po uruchomieniu pluginu
    • getLogger().log(Level.INFO, "Hello world!");
    • pobiera klasę Logger, i wyświetla tekst "Hello world" jako zwykłą informacje.
    • public void onDisable() - metoda, która wykonuje się po zakończeniu działania pluginu

     

    V. plugin.yml

    Żeby plugin został rozpoznany, trzeba stworzyć plik, który będzie zawierał dane o nim. Poza naszym package (i folderze src), tworzymy plik, o nazwie plugin.yml, i wpisujemy poniższą zawartość:
     

    main: <Twój package>.HelloWorld
    name: HelloWorld
    version: 1.0
    author: <Twój nick>

    Dobrze, teraz tłumacze krok, po kroku, co dana linijka znaczy:

    • main - podajemy lokalizacje naszej klasy, która rozszerza klasę JavaPlugin. Jest to nasza klasa główna 
    • name - nazwa naszego pluginu
    • version - wersja naszego pluginu
    • author - autor tego pluginu

     

    Teraz po wykonaniu tych kroków, wystarczy skompilować plugin, i przetestować na serwerze :] 




    Opinie użytkowników

    Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

    Nieaktywny

    GotoFinal

       4 z 8 użytkowników uznało tę opinię za pomocną 4 / 8 użytkowników

    "pobiera klasę Logger" getLogger().getClass() lub Logger.class pobiera klasę, a to pobiera instancje klasy czy też obiekt loggera.

    No i package nie jest dowolne... ucz nazywania.

    I czemu eclipse :< i wprowadz mavena!

    Odnośnik do opinii
    Udostępnij na innych stronach

    Nieaktywny

       3 z 6 użytkowników uznało tę opinię za pomocną 3 / 6 użytkowników

    Mam nadzieję, że pokażesz nam jak zrobić jakiś dany plugin np na gianty, drop.

    Odnośnik do opinii
    Udostępnij na innych stronach


×
×
  • Dodaj nową pozycję...