MinecraftDev - czyli IntelliJ IDEA na klockowych sterydach.
Ta, sterydy - temat od zawsze kontrowersyjny. Ma swoich zwolenników, jak i zatwardziałych przeciwników. Osoby popierające je tłumaczą to tym, że osiągają lepsze wyniki, natomiast przeciwnicy - że wyniszczają organizm. Na szczęście nie o tym mowa, słowa sterydy użyłem tutaj jako przenośni, dla czegoś, co może nam stanowczo ułatwić pracę nad naszymi pluginami do Minecrafta.
Pewnie teraz w głowie rodzą Ci się takie zdania:
- A cóż to jest?
- Czy to nowy motyw do mojego ukochanego Eclipse, po którym doznam mocniejszego wytrysku niż na filmikach ze Sashą Grey?
- Hurr durr, może nowe IDE (i tak Eclipse lepsze, hurr durr)
- Wiem! To program zamieniający kod moich skryptów na pluginy! Teraz będę lepszym programistą niż Dinnerbone!
- Czyżby nowy wynalazek amerykańskich naukowców z okazji pogańskiego święta, zwanym inaczej Halloween?
Otóż nie - przegrałeś tę rundę. Jest nim plugin do IDE firmy Jetbrains - IntelliJ IDEA. Tak, jeśli używasz Eclipse możesz wyjść - serio, takiego Czytelnika to ja nie chcę. Jak się zwie? Zobacz na tytuł, ale gdybyś był ślepy, to mówię teraz - MinecraftDev. Psst... jeżeli chcesz wejść na stronę projektu tej wtyczki, starczy że wciśniesz oficjalne logo tematu, tam na górze.
Dobra, to może trochę o wtyczce:
- głównymi twórcami wtyczki są Kyle 'DemonWav' Wood i Minecrell
- dodatek jest napisany w języku Kotlin
- wymaga do działania przynajmniej Javy 8
-
obsługuje takie platformy i biblioteki jak:
- Bukkit (łącznie z forkami, tj. Spigot i Paper)
- Sponge
- Minecraft Forge
- LiteLoader
- MCP
- Mixins
- BungeeCord (bez forków)
- Canary (z forkiem, tj. Neptune)
-
jak autorzy piszą na swojej stronie:
The plugin should be compatible with Intellij IDEA Ultimate or Community Edition from 2016.1 or newer. See Help > About menu in the IDE to learn the build version you are using.
W chwili pisania tego wpisu, pluginu używałem na wersji IntelliJ IDEA Ultimate 2017.2.5
-
szkaluje Eclipse, za co należy się dożywotni respekt
W dodatku rozszerzenie jest cały czas rozwijane. Dobra, teraz kluczowe pytanie - jak to zainstalować? Proste, dodatek jest dostępny w oficjalnych repozytoriach Jetbrains, więc wystarczy postępować zgodnie z oficjalnymi instrukcjami.
Jak już zainstalowałeś ten zacny ficzer (i go uruchomiłeś), to spróbuj utworzyć nowy projekt. Twoim oczom powinno ukazać się właśnie takie oto okienko:
Jak pewnie widzisz, wśród możliwych typów projektów w Twoim środowisku, znajduje się znana Tobie ikonka Minecrafta, z napisem Minecraft. Wybierz ją, i postąp jak na obrazku wyżej, zaznaczając interesujące Ciebie środowiska.
Potem uzupełniamy jak nasz package będzie wyglądał.
Teraz podajemy to, co znajdzie się w plugin.yml
I gotowe! Od teraz możemy pisać nasze pluginy (zintegrowane z Mavenem), w dodatku możemy korzystać z innych funkcjonalności biblioteki, które umożliwią nam szybką orientację po Minecraftowym środowisku, w jakim piszemy. Niestety tutaj trzeba przetestować to w praktycę - screenshot'y nie ukazują wszystkich rozwiązań
Tyle.