Skocz do zawartości
  • 0

Czy zapisywanie IP w zmiennej jest bezpieczne?


V4T3
 Udostępnij

Pytanie

Cześć, chciałbym się doinformować czy zapisywanie IP gracza w zmiennej jest bezpieczne.

Jeśli ktoś niechciany włamałby się do FTP, co ftedy?

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
17 minut temu, V4T3 napisał:

Cześć, chciałbym się doinformować czy zapisywanie IP gracza w zmiennej jest bezpieczne.

Bezpośrednio? Zdecydowanie nie.

17 minut temu, V4T3 napisał:

Jeśli ktoś niechciany włamałby się do FTP, co ftedy?

No cóż, jest szansa na to, że ktoś dojdzie do tego, że to na twoim serwerze doszło do wycieku i możesz wtedy jako właściciel serwera zostać pociągnięty do odpowiedzialności (ewentualnie twoi rodzice, jest to zależne od twojego wieku). Jest to powiązane z RODO.

Jaka jest moja propozycja rozwiązania problemu?

Najlepiej po prostu nie zapisywać adresów IP graczy, aby nie robić sobie niepotrzebnie problemów.

Jeżeli już naprawdę musisz zapisywać adresy IP graczy (nie wiem po jakiego czorta), nie rób tego prostym tekstem, wykorzystaj hashowanie SHA-256. Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! fragment dokumentacji.

EDIT:

Rzecz jasna nie jestem prawnikiem. Jeżeli oczekujesz bardziej szczegółowej informacji, skieruj się z tym pytaniem do takowego, on ci najlepiej odpowie.

Edytowane przez Kormic
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 0
24 minuty temu, Kormic napisał:

Bezpośrednio? Zdecydowanie nie.

No cóż, jest szansa na to, że ktoś dojdzie do tego, że to na twoim serwerze doszło do wycieku i możesz wtedy jako właściciel serwera zostać pociągnięty do odpowiedzialności (ewentualnie twoi rodzice, jest to zależne od twojego wieku). Jest to powiązane z RODO.

Jaka jest moja propozycja rozwiązania problemu?

Najlepiej po prostu nie zapisywać adresów IP graczy, aby nie robić sobie niepotrzebnie problemów.

Jeżeli już naprawdę musisz zapisywać adresy IP graczy (nie wiem po jakiego czorta), nie rób tego prostym tekstem, wykorzystaj hashowanie SHA-256. Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! fragment dokumentacji.

EDIT:

Rzecz jasna nie jestem prawnikiem. Jeżeli oczekujesz bardziej szczegółowej informacji, skieruj się z tym pytaniem do takowego, on ci najlepiej odpowie.

Generalnie rzecz biorąc, zmienne zapisują się w pewnym pliku, który jest tworzony przez Skript.

Są one już szyfrowane, ale nie do końca wiem jakim sposobem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Godzinę temu, V4T3 napisał:

Jeśli ktoś niechciany włamałby się do FTP, co ftedy?

Jeśli nie ma hasła wszędzie gdzie się da np.: "patryk2010" (nie mam nic do imienia i rocznika) to raczej szanse na włamanie są nikłe. Swoją drogą po co Ci adresy ip graczy? Jeśli masz w głowie głupi pomysł na robienie ataków ddos na graczach, to najpierw przemyśl co robisz, chyba nie chcesz konsekwencji prawnych dla siebie/swoich rodziców. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 0
12 minut temu, jaku49 napisał:

Jeśli masz w głowie głupi pomysł na robienie ataków ddos na graczach

Absolutnie nie. Nie mam takiego pomysłu, nawet o tym nie pomyślałem przez chwilę. Chciałem jedynie coś sprawdzić, co działało, ale ostatecznie usunąłem zapisywanie adresów.

Temat można zamknąć.

Edytowane przez V4T3
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieaktywny
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...