Skocz do zawartości
kukubaczek

Skript - Variables (zmienne)

Rekomendowane odpowiedzi

Użytkownik

Skript

Zmienne

    Siema!

W Skripcie są 3 rodzaje zmiennych:

  • podstawowe - jedna wartość przypisana do zmiennej, np. {text} = siemka!
  • grupowe - kilka wartości przypisane do zmiennej, np. {wszyscy.gracze::*} = Wiesiek, Marian wyświetlane jest jako: Wieseiak and Marian
  • tymczasowe - dokładamy przed nimi _, usuwają się po zakończeniu eventu w którym zostają zapisane, np.:

Zaczynamy od eventu:

on rightclick on sponge: 

Przypisujemy sobie zmienną tak:

    set {_tymczasowa.zmienna} to "Zmienna, ktora usuwa sie po wykonaniu eventu!"

Następnie ją jakoś wykorzystujemy, np.:

    send "%{_tymczasowa.zmienna}%"

Cały kod:

on rightclick on sponge:    set {_losowaliczba} to "Zmienna, ktora usuwa sie po wykonaniu eventu!"    send "%{_tymczasowa.zmienna}%"    stop

Warto zauważyć, że zmienne w wiadomościach wpisujemy pomiędzy procentami:

    send "%{_tymczasowa.zmienna}%"

Bez nich wyświetli się normalny tekst.

 

 

Zastosowania tymczasowych zmiennych:

on rightclick on sponge:    set {_losowaliczba} to random integer between 1 and 10    send "&aLosowa liczba to: &b%{_losowaliczba}%!"    stop

Możemy losować liczby, które po wylosowaniu i wyświetleniu są nie zapisywane, bo po co?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Losowy awatar
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×