Skocz do zawartości
Libter

Moderacja

Rekomendowane odpowiedzi

Właściciel

§1. Założenia

  1. Moderacja dokonuje akcji wyłącznie na podstawie rozporządzenia.
  2. Moderacja utrzymuje przyzwoity poziom dyskusji na forum oraz dba o jego strukturę.
  3. Moderacja stawia zapobieganie przewinieniom i edukację użytkowników ponad karanie ich.
  4. Moderacja interpretuje prawo na korzyść użytkownika o ile nie koliduje to z §1.2.

§2. Rekrutacja

  1. Rekrutację przeprowadzają starsi moderatorzy poprzez ogłoszenie o otwarciu rekrutacji.
  2. Podania składa się tworząc temat w dziale ekipy zatytułowany "<nick> - podanie na moderatora".
    1. Zabronione jest tworzenie nowych podań. W przypadku ponownego otwarcia rekrutacji mogą one zostać otwarte na wniosek użytkownika, a następnie odpowiednio edytowane.
  3. Przez co najmniej 3 dni inni użytkownicy mają możliwość pisemnej oceny podania.
  4. Starsi moderatorzy (rada) wybierają nowych próbnych moderatorów.
    1. Ocenie podlega: niekaralność, dostępność oraz ogólna jakość postów.
    2. Po dokonaniu wyboru rekrutacja oraz podania zostają zamknięte.
  5. Właściciel może powoływać próbnych moderatorów bez przeprowadzania rekrutacji.

§2A. Próbny moderator

  1. Próbny moderator uczy się realizować obowiązki określone w §2B.1 i w razie wątpliwości powinien konsultować się z radą.
  2. Próbny moderator może otrzymywać nagany od rady.
    1. Nagany zapisywane są w temacie "Oceny moderatorów" w dziale ekipy.
    2. Dopuszczalne powody nagan: niewłaściwe akcje moderacyjne, angażowanie się w kłótnie, nieprzestrzeganie prawa.
    3. Dopuszczalne wagi nagan: 3, 2, 1. Otrzymanie ostrzeżeń o łącznej wadze większej od 5 skutkuje degradacją.
  3. Po miesiącu od otrzymania rangi rada decyduje o awansie na moderatora lub degradacji.
    1. Ocenie podlega: brak ostrzeżeń, aktywność na discordzie oraz ilość i jakość akcji moderacyjnych.
    2. Jeśli próbny moderator odszedł zgodnie z §2B.4 awans następuje natychmiastowo.

§2B. Moderator

  1. Moderator realizuje założenia, pomaga próbnym moderatorom i zgłasza administracji pomysły na zapobieganie przewinieniom oraz ulepszenie struktury forum.
  2. Moderator ma obowiązek zgłoszenia nieaktywności dłuższej niż 3 dni w temacie "Urlopy moderatorów" w dziale ekipy.
    1. Zgłoszenie nieaktywności zawiera datę rozpoczęcia, datę zakończenia oraz krótki powód (np. wakacje).
    2. Nieaktywność nie może trwać dłużej niż 30 dni. W przypadku nieaktywności dłuższej niż 10 dni ranga zostaje zawieszona poprzez jej odebranie i przywrócenie po urlopie. §1.5 nie stosuje się.
    3. Niezgłoszenie nieaktywności może skutkować degradacją. Decyzję podejmuje rada.
      1. Po powrocie w przypadku dalszych chęci do moderacji może zostać zwrócona ranga moderatora próbnego.
      2. W przypadku okoliczności uniemożliwiających zgłoszenie nieobecności może zostać zwrócona poprzednia ranga.
  3. Moderator może otrzymywać nagany od administracji określone w §2A.2. które wygasają po miesiącu.
    1. Otrzymanie nagan o łącznej wadze większej od 3 skutkuje wydaniem nowej decyzji zgodnie z §2A.3.
    2. Moderator może otrzymywać pochwały od administracji o wagach 3, 2, 1 niwelujące nagany.

§2C. Starszy moderator

  1. Starszy moderator:
    1. realizuje obowiązki określone w §2B.1 i §2B.2 oraz członka rady,
    2. bardzo dobrze orientuje się zarówno w pisanych jak i niepisanych zasadach forum,
    3. wykrywa niewłaściwe akcje moderacyjne i zgłasza administracji pomysły na zapobieganie im.
  2. Starszy moderator może tworzyć zarządzenia związane z §1.2 lub zawierające instrukcje dla moderacji.
  3. O awansie na starszego moderatora decyduje właściciel w porozumieniu z administracją.

§3. Ostrzeżenia

  1. Ostrzeżenie zerowe stanowią pouczenia i nie powinny być traktowane jako kara.
  2. Ostrzeżenia muszą być zgodne z taryfikatorem kar opublikowanym w dziale ekipy.
  3. Ostrzeżenia muszą zawierać zrozumiałe przez użytkownika uzasadnienie.
  4. Ostrzeżenia niepowiązane z postami muszą zawierać dowody w postaci cytatów lub screenów.
  5. Szczegóły odwołania od ostrzeżeń zawarte są w Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!.

§4. Zgłoszenia

  1. Zgłoszenia składa się za pomocą linku "zgłoś odpowiedź".
  2. Zgłoszenia zbiorcze składa się tworząc temat w dziale ekipy zatytułowany "Zgłoszenie zbiorcze - <krótki opis>".
    1. Zgłoszenie zbiorcze zawiera linki do postów, tematów lub działów i opis proponowanych akcji moderacyjnych.
    2. Zabronione jest tworzenie wielu zgłoszeń w związku z tą samą sprawą. Należy wtedy utworzyć zgłoszenie zbiorcze.
  3. Moderacja rozpatruje zgłoszenia niezwłocznie podczas przeglądania forum.
  4. W ramach rozpatrywania zgłoszenia moderacja pozostawia ślad w postaci notatki lub posta.
    1. Wyjątkiem są akcje o charakterze automatycznym jak masowa archiwizacja lub zamykanie tematów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Losowy awatar
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×