Skocz do zawartości
Curser

Skript dla początkujących #2

Recommended Posts

Użytkownik

W drugiej części poradnika postaram się wam dokładnie wyjaśnić, jak stworzyć tabliczkowe punkty wymian. Zacznijmy więc od pierwszego wydarzenia, którym będzie "on rightclick on sign":

on rightclick on sign:

Jeżeli PPM klikniemy na tabliczkę, kod zostanie wywołany. Teraz rozbudujemy nasz skrypt, a dokładniej pierwsze cztery linijki odpowiadające za wymianę:

if line 1 is "Wymiana":

if line 2 is "64 kamienia"" 

if line 3 is "Za":

if line 4 is "Ender Chest":

Jak widać, aby wymiana działała poprawnie wszystkie linie na tablicy mają być napisane w odpowiedniej kolejności, w następującym schemacie:

Wymiana

64 kamienia

Za

Ender Chest


Dodamy teraz linijkę odpowiadającą za wywołanie kodu, tylko wtedy gdy gracz będzie trzymał kamien w ręku:

player is holding a stone

Następnie do naszego skryptu dodajemy linijki odpowiadające za podarowanie nam Ender Chest'a oraz zabranie 64 kamienia:

remove 64 stone from player give 1 ender chest to the player send "Oddales %line2%. W nagrode otrzymales %line 4%"

Nasz kod powinien wyglądać następująco:

on rightclick on sign: if line 1 is "Wymiana": if line 2 is "64 kamienia": if line 3 is "Za": if line 4 is "Ender Chest": player is holding a stone: remove 64 stone from player give 1 ender chest to the player send "Oddales %line 2%. W nagrode otrzymales %line 4%" else: send "&4Ta tabliczka wymienia tylko kamien. Nie masz odpowiednich przedmiotow (%line 4%)"

________________________________________________________________________________

Myślę że to na tyle w tym poradniku. Jak zawsze starałem wam się to wytłumaczyć w dokładny i szczegółowy sposób. Zapraszam także do poprzedniego poradnika

P.S chcieliście w tabelkach? To macie :D

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Użytkownik
2 godziny temu, LordzikMkoesik napisał:

Zrób poradnik o Elsach [Najbardziej zlych istotach, istniejacych w skryptach]

czemu?
 

if arg 1 is integer:
    give arg-1 diamond to player
else:
    send "argument 1 nie jest liczbą!"

to poprostu się wywołuje kiedy warunek nie został spełniony

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Użytkownik
8 godzin temu, LloydPL napisał:

czemu?
 

if arg 1 is integer:
    give arg-1 diamond to player
else:
    send "argument 1 nie jest liczbą!"

to poprostu się wywołuje kiedy warunek nie został spełniony

No niby tak, ale luj wie czasami mi elsy wychodza a czasami nie ;v xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Użytkownik
Dnia 29/11/2017 o 14:40, LloydPL napisał:

czemu?
 

if arg 1 is integer:
    give arg-1 diamond to player
else:
    send "argument 1 nie jest liczbą!"

to poprostu się wywołuje kiedy warunek nie został spełniony

 

Oj chyba sie mylisz przyjacielu :)

Else - jeżeli argument 1(w tym przypadku) będzie czymkolwiek a nie "kiedy warunek nie został spełniony", warunek zostal spełniony jezeli wpisales tam else

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Użytkownik
3 godziny temu, MrJuliusz napisał:

 

Oj chyba sie mylisz przyjacielu :)

Else - jeżeli argument 1(w tym przypadku) będzie czymkolwiek a nie "kiedy warunek nie został spełniony", warunek zostal spełniony jezeli wpisales tam else

if arg 1 is integer: - to jest warunek, a else wywołuje się kiedy warunek if arg 1 is integer: nie zostanie spełniony - simple

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Użytkownik
Dnia 30.11.2017 o 00:27, LordzikMkoesik napisał:

No niby tak, ale luj wie czasami mi elsy wychodza a czasami nie ;v xD

Jak nie umiesz tabować, to elsy ci nie wyjdą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×