Skocz do zawartości

Dychu333

Użytkownik
  • Ilość zawartości

    146
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Aktywność reputacji

  1. Polubienie (+1)
    Dychu333 przyznał(a) reputację dla PanMaruda w [JSON] Formatowanie tekstu w Skript - jak z niego korzystać   
    Z dedykacją dla wszystkich tych, którzy wmawiają sobie i innym, że do wysłania na chat klikalnego tekstu lub podpowiedzi po najechaniu potrzebują skryptu Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! albo jakichś magicznych efektów ze starożytnego dodatku. Ten poradnik pokazuje i tłumaczy w jaki sposób osiągnąć takie efekty jedynie przy pomocy czystego pluginu Skript (od bodajże wersji 2.0).
     
    Interaktywny chat:
    zaznaczam, iż wszystkie poniższe akcje odnoszą się jedynie do efektów które wysyłają wiadomość do gracza (broadcast oraz message);
    wszystkich akcji jakich możemy użyć jest cztery i dzielą się one na dwie grupy, zapisujemy je dość prosto według poniższego formatu:
    '<nazwa: treść akcji>tekst do którego będzie się ona odnosić'
      [GRUPA PIERWSZA] akcje aktywowane po najechaniu na tekst: tooltip - wyświetla dodatkowy tekst (tzw. podpowiedź) w ramce nad wybraną wiadomością, przykładowo:
    '<tooltip:Wiadomość po najechaniu>Najedź na tą wiadomość'

      [GRUPA DRUGA] akcje aktywowane po kliknięciu na tekst: url - przenosi gracza do domyślnej przeglądarki i otwiera mu stronę z podanego linku (w większości przypadków wymaga to dodatkowego potwierdzenia przez użytkownika - w celach bezpieczeństwa - czy na pewno chce otworzyć daną stronę, przykładowo:
    '<url:Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!>Kliknij tutaj aby posłuchać'

      command - wykonuje komendę jako gracz: jeżeli treść akcji zaczyna się od ukośnika - wtedy jest ona traktowana jako komendą wykonywana przez gracza, przykładowo:
    '<command:/help>Kliknij mnie aby otrzymać pomoc'
      jeżeli treść nie zaczyna się od ukośnika - wtedy jest ona traktowana jako zwykła wiadomość wysyłana przez gracza na chat, przykładowo:
    '<command:Dzień dobry>Kliknij tutaj aby się przywitać'

      suggest command - wpisuje graczowi podaną treść w jego pole tekstowe pod chatem, przykładowo:
    '<suggest command:Jestem twoją wklejoną wiadomością>Kliknij tutaj, aby wkleić wiadomość do swojego pola tekstowego'  
     
    Formatowanie i kolorowanie tekstu:
    myślę że każdy, kto teraz czyta to zdanie doskonale wie jak korzystać z kolorów w minecraft przy użyciu paragrafu (§) lub spójnika (&) - więc nie będę ich tutaj przytaczał, skupię się na osobnej Skriptowej wersji kolorowania i formatowania wiadomości;
    tak jak powyżej, poszczególne kolory \ efekty dodajemy zapisując je w nawiasach ostrych:
    '<efekt\kolor>'
      kolory - wiem, że z tej opcji nikt nigdy nie skorzysta skoro możemy to robić dużo szybciej i krócej przy użyciu spójnika, ale i tak warto o tym wspomnieć, przykładowo:
    '<red>Ta wiadomość będzie czerwona'

    lista wszystkich głównych kolorów wraz z ich aliasami: [ 0 ] black - czarny [ 1 ] blue (dark blue) - niebieski [ 2 ] green (dark green) - zielony [ 3 ] cyan (cyanaqua, dark cyan, dark aqua, dark turquoise, dark turquois) - turkusowy [ 4 ] red (dark red) - czerwony [ 5 ] purple (dark purple) - fioletowy [ 6 ] orange (orange, gold, dark yellow) - pomarańczowy [ 7 ] grey (light grey, gray, light gray, silver) - szary [ 8 ] dark grey (dark gray) - ciemny szary [ 9 ] light blue (indigo) - jasny niebieski [ a ] light green (lime, lime green) - jasny zielony [ b ] light cyan (light aqua, turquoise, turquois, light blue) - błękitny [ c ] light red (pink) - jasny czerwony [ d ] light purple (magenta) - jasny fioletowy [ e ] yellow (light yellow) - żółty [ f ] white - biały  
    formatowanie - tak, tak - to też niepotrzebnie piszę, ale co tam, przykładowo:
    '<bold>Ta wiadomość będzie pogrubiona'

    lista wszystkich opcji formatowania: [ k ]    magic (obfuscated) - mrugające znaki (zwykle zwane - matrixem) [ l ]     bold (b) - pogrubienie [ m ]  strikethrough (strike, s) - przekreślenie [ n ]   underlined (underline, u) - podkreślenie [ o ]   italic (italics, i) - pochylenie  
    kolory RGB (hexadecymalne) - nowością w minecraft (dostępną od wersji 1.16) jest wsparcie dla kolorów RGB w formacie hexadecymalnym, jak z nich korzystać i skąd je brać:

    swoje własne kolory możemy wybierać z np. generatorów online (Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!) - nas interesuje zawsze wartość z kratką (hashtag), wpisujemy ją identycznie jak wszystkie powyższe kolory - w nawiasy ostre. (kratka również musi być podana), przykładowo:
    '<#00FF00>Ta wiadomość będzie zielona'  
     Warto wiedzieć:
    we wszystkich powyższych przykładach, efekt (kolor lub formatowanie) będzie odnosiło się do całej wiadomości;
    jeżeli jednak będziemy chcieli się go pozbyć, możemy to zrobić na dwa sposoby: korzystając z opcji resetowania tekstu '<reset>', '<r>' lub '&r', przykładowo:
    '<red>Ta wiadomość będzie czerwona <reset>Ale ta będzie już w domyślnym kolorze białym'
      wstawiając za tekstem kolejne formatowanie, przykładowo:
    '<bold>Ta wiadomość będzie biała i pogrubiona <red>Ale ta będzie czerwona i niepogrubiona'

      jeżeli efekty (kolory lub formatowanie) następują po sobie to się na siebie nakładają, przykładowo:
    '<tooltip:Wiadomość><red><bold>Ta wiadomość będzie czerwona, pogrubiona i pokaże tekst po najechaniu na nią'

      tooltip - czyli podpowiedzi opisane na początku poradnika - mogą składać się z wielu linijek. Jeżeli chcemy taki efekt uzyskać musimy każdą nową linijkę oddzielić wyrażeniem nowej linii '%new line%' lub w skrócie '%nl%', przykładowo:
    '<tooltip: 1 linijka %nl% 2 linijka %nl% 3 linijka %nl% i tak dalej>Mamy tutaj długą podpowiedź'

      wewnątrz efektów (np. w podpowiedziach) możemy również używać kolorów i formatowania, przykładowo:
    '<tooltip: <yellow><bold>Żółta podpowiedź>&4&lNajedź tutaj kursorem, aby zobaczyć żółtą podpowiedź'

      jeżeli wewnątrz naszego efektu (koloru lub formatowania) chcemy umieścić wyrażenie lub zmienną - to jak najbardziej możemy to zrobić, ale: skript podczas wysyłania wiadomości najpierw stara się ją formatować (tj. ustawia kolory, efekty i wszystko co powyżej opisałem), a dopiero po nich wstawia do naszego tekstu zmienne, co skutkuje niepokolorowaną wiadomością wysłaną na chat, przykładowo: set {_pogrubienie} to "bold" send "<%{_pogrubienie}%>nasza wiadomość" niestety, na chacie naszym oczom ukaże się:
    <bold>Nasza wiadomość z pomocą przychodzi nam wyrażenie '[un] formatted %text%' - sprawia ono, że plugin ponownie (po wczytaniu zmiennych) sprawdza wiadomość w poszukiwaniu formatowania tekstu - dzięki temu możliwe jest umieszczanie zmiennych w tekście (np. z nickami graczy, kolorami rgb lub kolorami pobranymi przez skripta), przykładowo: set {_hex} to "##00FF00" send formatted "<%{_hex}%Ta wiadomość zawiera działającą zmienną z kolorem zielonym"  
     
     
    Tylko gdzie pizza zapytacie - a ja na to: *pstryk* średnia hawajska dla wszystkich.
  2. Polubienie (+1)
    Dychu333 otrzymał(a) reputację od BlueMts w Skrypt na wiadomość po wbiciu na serwer   
  3. Polubienie (+1)
    Dychu333 otrzymał(a) reputację od Teronek w Skrypt na wiadomość po wbiciu na serwer   
×
×
  • Dodaj nową pozycję...