Skocz do zawartości

sopher

Zasłużony
  • Ilość zawartości

    760
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Aktywność reputacji

  1. Polubienie (+1)
    sopher przyznał(a) reputację dla Reedzev_ za wpis, Zbuduj sam #1 - Domek z ogrodem.   
    Na początek warto jest znaleźć dobre miejsce. Efekt końcowy nie zależy tylko od domku - otoczenie też jest znaczne.
    Oczywiście, jeśli tak teren nie jest czysty, to trzeba go oczyścić. Ja już to zrobiłem, i uzyskałem następujący efekt:

    Po krokach początkowych, możemy już zaczynać.
    I. Podstawa domu.
    Przygotowałem sobie małą podstawę domku (jest to krok opcjonalny), żeby się nie pomylić.

    Czas zacząć budować ściany i podłogę! Wczuj się w klimat - przykładowo na sawannie użyj drewna akacjowego, w dżungli tropikalnego, a na mesie - czyli tak jak na mojej mapie - utwardzanej gliny. Z podłogą podobnie - ale najlepiej z użyciem desek.

    II. Piwnica
    Niestety, na jednym piętrze w takim małym domku nie zmieścimy wszystkich skrzynek, lub też innych rzeczy. Trzeba stworzyć magazyn! Najlepiej w rogu naszej budowli zrobić właz w podłodze, aby nie zostawiać dziury. Oczywiście nie obejdzie się bez drabinek. Całość wygląda właśnie tak:

    III. Dach
    Cóż... Widział ktoś dom bez dachu (ale zamieszkany)? Raczej nie - z naszym nie może być inaczej. Najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o materiał będą oczywiście schody - w moim przypadku najlepsze będą ceglane. Ale zaraz zaraz! Znowu zwyczajny dach? Nie - tym razem będzie zawierał także szybę.

    IV. Drzwi i okna
    To także jedne z ważniejszych części domu. Najlepiej obok drzwi postawić białe szkła, a w reszcie miejsc - czyste szyby. Drzwi w naszym przypadku oczywiście będą podwójne, z drewna zależnego od biomu/otoczenia.
    V. Wyposażenie wewnętrzne domu.
    W środku nie może zabraknąć stołu rzemieślniczego, pieca, łóżka a także oświetlenia. Przyda się również jakaś ozdoba - co powiecie na drzewko bonsai? Tak prezentuje się całość z góry.

    Hej! A co z piwnicą? Zaraz się nią zajmiemy! Wystarczy kilka skrzynek, oznakowanie i oświetlenie.

    VI. Wyposażenie zewnętrzne + ogród.
    No cóż - skoro już w środku wszystko jest, to trzeba się zająć wyglądem strony zewnętrznej. Co powinno się tam znaleźć?
    Ogród: ścieżki rośliny studnia hodowla zwierząt ziemniaki, zboże, itd. Zacznijmy może od ścieżki do hodowli zwierząt. W moim przypadku wygląda to tak:

    Teraz zasadzimy trochę roślin i postawimy studnię. To, jak ona będzie wyglądać, zależy głównie od Was - ja ją wykonałem w ten sposób:

    Teraz pozostaje jedno pytanie - jakie rośliny zasadzimy? To akurat w stu procentach zależy od otoczenia - chyba że chcemy mieć np. całą masę kwiatów na pustyni . Ja akurat buduję na Mesie, i trudno wybrać, co najlepiej zasadzić.
    Po długim czasie zastanawiania już wiem, co będzie najlepsze:

    Zasadziłem róże dookoła ścieżki głównej, a przy okazji dodałem ścieżkę dookoła domku, podobnie jak lampy.
    Następnie trzeba zasadzić zboże i inne różne rzeczy. Ja do tego akurat mam świetne miejsce - trzeba tylko je przygotować.

    Zbudowałem także 2 dodatkowe lampy, aby spawnowało się odrobinę mniej potworów. Oczywiście jeśli jest taka potrzeba można ich zrobić jeszcze więcej
     
    To już właściwie wszystko - poprawek już raczej nie muszę robić, a wam życzę zadowolenia z mojego poradnika.
  2. Polubienie (+1)
    sopher przyznał(a) reputację dla Libter za wpis, Minecraft Snapshot 16w35a - czwarty snapshot Minecraft 1.11   
    Po dwóch tygodniach został wydany kolejny snapshot Minecraft 1.11. Niestety poza poprawkami błędów nie zostało dodane nic nowego - o nadchodzących zmianach gracze dowiedzą się dopiero podczas Mineconu.
    Naprawione błędy:
    [Bug MC-2298] - Zasilony redstone nie otwiera klap i furtek. [Bug MC-4603] - Smok kresu (ender dragon) próbuje atakować graczy w trybie kreatywnym [Bug MC-83337] - Oko kresu w głównej ręce nie blokuje użycia przedmiotu w ręce drugorzędnej. [Bug MC-84095] - Smok kresu (ender dragon) niszczy niewidzialne kule ognia. [Bug MC-85805] - Dwa tłoki glitchują się podczas zgniatania shulkera.T [Bug MC-94274] - Pole kolizji (hitbox) ziaren kakaowych jest za mały. [Bug MC-94485] - Ręka kontynuuje przesuwanie się pomimo postawienia kakaowego bloku. [Bug MC-95738] - Punkty życia slimów resetują się po nadaniu im jakiegokolwiek tagu NBT. [Bug MC-102506] - Biom Mesa Bryce brzydko się generuje (kamień ponad powierzchnią). [Bug MC-103261] - Pustynne wioski generują bruk wokół studni. [Bug MC-104259] - Gracz/mob blokuje się na polu uprawnym podczas zmiany go w ziemię. [Bug MC-106058] - Zombie zamieniony z wieśniaka ma losowe oferty handlu z losowej profesji. [Bug MC-106075] - Czas leja zależy od ticku w którym został aktywowany. [Bug MC-106099] - Rakieta fajerwerka nie spawnuje się. [Bug MC-106165] - Efekty mikstur na mobach są przekazywane przez tarczę. [Bug MC-106179] - Zombie płonie podczas blokowania go tarczą. [Bug MC-106252] - Strzały spowalniające zebrane z tułaczy (stray) nie stackują cię z pozostałymi strzałami spowalniającymi. [Bug MC-106298] - Zdejmowanie zbroi z konia pokazuje identyczny podtytuł jak zakładanie zbroi. [Bug MC-106300] - Hitbox ciasta pojawia się na 0,0,0. [Bug MC-106302] - Osiodłane świnie nie mogą zostać nazwane. [Bug MC-106303] - Trzy dywany nie wystarczą do przetopienia jednego przedmiotu. [Bug MC-106311] - Strzała umoczone w miksturze wystrzelone na trybie kreatywnym są dodawane do ekwipunku po ich zebraniu. [Bug MC-106324] - Wygenerowani wieśniacy mogą ruszać się w niemożliwy sposób. [Bug MC-106343] - Nie można użyć PPM podczas spoglądania na zielonego wieśniaka. [Bug MC-106362] - Nowo wygenerowani wieśniacy mają nieprawidłowe oferty handlowe. [Bug MC-106364] - Podtytuł uderzenia pioruna jest błędny. [Bug MC-106399] - Igloo generują zombie zamiast wieśniaka zombie. [Bug MC-106524] - Chunki z tułaczami (stray) są generowane w oddali. [Bug MC-106552] - Komenda /save-all flush pokazuje nieprzetłumaczoną wiadomość na chacie.
  3. Polubienie (+1)
    sopher przyznał(a) reputację dla PoweredDragon za wpis, Ikony TS3 | Ikonki TS3 | Paczka ikon TS3   
    TeamSpeak 3 to obecnie najpopularniejsze narzędzie do komunikacji w grach drużynowych, toteż w związku z ową popularnością powstaje wiele serwerów, a na tych serwerach tworzonych jest wiele rang. Administracja po stworzeniu kilku(-nastu, -dziesięciu) rang może dodać do nich ikonki, aby były lepiej rozpoznawalne.
    Czegoś brakuje? Wystarczy, że powiesz, a zaktualizuję paczkę, a dla posiadaczy dodam łatkę do pobrania! 
         Ale zaraz! Przecież te ikonki trzeba mieć, a szukanie ich po całym internecie to na dobrą sprawę trochę roboty. Dlatego postanowiłem oszczędzić jej administracji takich serwerów i z każdego zakamarku internetu wygrzebałem jak najwięcej ikonek i, mam nadzieję, paczka będzie aktualizowana zarówno przeze mnie, jak i przez was! Dokładnie tak! Jeśli tylko widzicie jakąś ikonkę, która waszym zdaniem powinna znaleźć się w paczce, dajcie znać, a dodam ją w następnej aktualizacji!
         Co obecnie zawiera paczka?
    Małe litery alfabetu w czterech stylach kolorystycznych(1 w pełni kompletny, 3 niekompletne[do 4 elementów brakuje]) Wielkie litery alfabetu w szesnastu stylach kolorystycznych(5 w pełni kompletnych) Ikony CS, CS:GO, DOTA2, HoTS, Smite, LoL, WoW, WoT, Metin2 Ikony Minecraft: Creeper, Enderman, Grass Block, Golden Apple, Notch, Obsidian, Pig, Steve, Sheep, Slime, Skeleton, TNT, Zombie Ikony danych osobowych (14+, 16+, 18+, płeć) Pozostałe ikony: Android, Apple, Batman, Calculator, Checked, Danger, Dragon, Green Lantern, Headphones, Heart, Iron Man, Playstation, Question Mark, Stop, Superman, Wiki, Windows, X-Box, YouTube  
    Czegoś brakuje? Wystarczy, że powiesz, a zaktualizuję paczkę, a dla posiadaczy dodam łatkę do pobrania! 
    Proszę o wybaczenie braku podglądu, aczkolwiek plik nie waży prawie nic, a wszystkie ikonki są posegregowane. Umieszczenie we wpisie kilkuset ikonek nie jest proste i nie zajmuje mało czasu.

    !UWAGA! Żadna z ikonek powyżej nie jest moja. Są to ikonki dostępne publicznie + ikony od indywidualnego twórcy Thaicon (któremu zawdzięczamy m. in. jeden kompletny alfabet(czarne tło i zielone litery), znak zapytania czy znaczek smoka), od którego musiałem zdobyć zgodę na publikację. W sumie skompletowanie i przesegregowanie paczki zajęło mi ok. 6 godzin, toteż proszę o docenienie moich starań i ciężkiej pracy.

    Wersja 1.0 zawiera 347 ikonek:
    TS3 IconPack by PoweredDragon&Society.zip
    Poradnik na temat konfiguracji pobranych ikonek znajdziesz tutaj:
     
  4. Polubienie (+1)
    sopher przyznał(a) reputację dla Libter za wpis, Minecraft Snapshot 16w32a - szczegółowe informacje   
    Jest to rozszerzony opis snapshota 16w32a, podstawowe informacje i lista naprawionych błędów znajdują się w artykule:

    Szczegółowy opis zmian:
    Dodano splash "Javalicious edition". Ostrzeżenia jak np. "możesz spać tylko w nocy" i "limit wysokości budowania wynosi 256 bloków" pojawiają się nad hotbarem. Jajka spawnujące w ekwipunku na trybie kreatywnym są posortowane po nazwie. Po wybuchu creepera z nałożonym efektem mikstury powstaje chmura tej mikstury. Posuchy (husk) próbują unikać wody. Usuwanie dyni z bałwana jest zapisywane w plikach gry (wcześniej był to tylko chwilowy efekt wizualny). Stany bloków mogą być używane w komendach /execute, /fill, /setblock i /testforblock, przykłady: /setblock ~ ~ ~ minecraft:stone variant=diorite instead zamiast /setblock ~ ~ ~ minecraft:stone 3 /setblock ~ ~ ~ wool color=red zamiast /setblock ~ ~ ~ minecraft:wool 14 /setblock ~ ~ ~ minecraft:planks variant=birch instead of /setblock ~ ~ ~ minecraft:planks 2 /setblock ~ ~ ~ minecraft:birch_fence_gate facing=east,open=true Przywrócono usunięte w wersji 1.10 jajka spawnujące: czarnego szkieleta, muła, osła szkieletowego konia, konia zombie, starszego strażnika (elder guardian), ciemnoszarego tułacza (stray) z jasnoszarymi kropkami, brązowego posucha (husk) z kremowymi kropkami. Nowe napisy w grze mogą zostać przetłumaczone: informacje o błędach przy zaznaczaniu świata, nazwy szablonów płaskiego świata, opcje i wiadomości dla trybu obserwatora, słowa "chunks" i "fps" w ustawieniach, słowa "Color: ", "NBT: " i "Durability: ", w informacjach o przedmiotach, teksty związane z akcjami wywoływanymi przez naciśnięcie F3, teksty związane z zaznaczaniem paczek zasobów. Tagi NBT: Dodano: dla osła i muła: tagi ChestedHorse i Items, dla szkieletowych koni: tagi SkeletonTrap i SkeletonTrapTime, dla wieśniaków zombie: tagi ConversionTime i Profession, dla bałwanów: tag Pumpkin. Usunięto: dla koni: tagi HasReproduced, Type i Saddle, dla wszystkich typów zombie: tag ZombieType, dla wszystkich typów szkieletów: tag SkeletonType, dla strażnika (guardian) i starszego strażnika (elder guardian): tag Elder. ID bytów: mogą używać wyłącznie małych liter, używają podkreślników do oddzielania słów, może być użyty opcjonalny prefiks "minecraft:", nazwy zostały zmienione: AreaEffectCloud na area_effect_cloud, ArmorStand na armor_stand, CaveSpider na cave_spider, MinecartCommandBlock na commandblock_minecart, DragonFireball na dragon_fireball, ThrownEgg na egg, EnderCrystal na ender_crystal, EnderDragon na ender_dragon, ThrownEnderpearl na ender_pearl, EyeOfEnderSignal na eye_of_ender_signal, FallingSand na falling_block, FireworksRocketEntity na fireworks_rocket, MinecartFurnace na furnace_minecart, MinecartHopper na hopper_minecart, EntityHorse na horse, ItemFrame na item_frame, LeashKnot na leash_knot, LightningBolt na lightning_bolt, LavaSlime na magma_cube, MinecartRideable na minecart, MushroomCow na mooshroom, Ozelot na ocelot, PolarBear na polar_bear, ShulkerBullet na shulker_bullet, SmallFireball na small_fireball, SpectralArrow na spectral_arrow, ThrownPotion na potion, MinecartSpawner na spawner_minecart, PrimedTnt na tnt, MinecartTNT na tnt_minecart, VillagerGolem na villager_golem, WitherBoss na wither, WitherSkull na wither_skull, ThrownExpBottle na xp_bottle, PigZombie na zombie_pigman. niektóre nazwy zostały podzielone: Horse na horse, donkey, mule, skeleton_horse i zombie_horse, Skeleton na skeleton, stray i wither_skeleton, Zombie na zombie, zombie_villager i husk, Guardian na guardian i elder_guardian.
  5. Polubienie (+1)
    sopher przyznał(a) reputację dla Libter za wpis, Minecraft Snapshot 16w32a - pierwszy snapshot Minecraft 1.11   
    Po paru miesiącach oczekiwania został wydany pierwszy snapshot nadchodzącej wersji 1.11! Zawiera on wiele zmian, ulepszeń i poprawek, a nawet kilka nowych błędów.
    Aby użyć snapshota należy otworzyć launcher i nacisnąć przycisk "New Profile", a następnie zaznaczyć "Enable experimental development snapshots" i nacisnąć "Save". Na koniec wystarczy wybrać nowo utworzoną wersję w lewym dolnym rogu launchera.
    Przed uruchomieniem snapshota należy wykonać kopię zapasową światów.
    Zmiany:
    Niektóre moby bardziej boją się wejść do wody. Jeszcze więcej jajek spawnujących różne moby. Typy mobów są podzielone w następujący sposób: strażnik (guardian) i starszy strażnik (elder guardian) szkielet, tułacz (stray) i czarny szkielet (wither skeleton) zombie, wieśniak zombie i posuch (husk) koń, koń szkielet (skeleton horse), koń zombie (zombie horse), muł i osioł Zmieniono czas trwania efektu głodu i nasycenia. Format paczek zasobów nieco się zmienił i będzie oznaczony numerem 3: Paczki w wersji 3 muszą używać wyłącznie małych liter w nazwach plików. Większość komend może już używać definicji blockstate zamiast numerycznych wartości metadanych. Bałwany są o 10% mniej derpowate. Solidniejsza obsługa nieprawidłowych przedmiotów. Burza będzie przyciągać mniej koni szkieletów. Szczegółowe informacje o zmianach znajdziesz w artykule:

    Naprawione błędy:
    [Bug MC-4] - Wypadające przedmioty lecą czasem w złym kierunku. [Bug MC-9] - Kowadło nie wydaje dźwięku po zniszczeniu. [Bug MC-87] - Podczas skalowania mapy papierem shift-kliknięcie na nią z trzymanym SHIFT nieodpowiednio skaluje. [Bug MC-679] - Kompas wskazuje zły kierunek po powrocie z netheru. [Bug MC-1555] - Przedmioty są kasowane kiedy receptura craftingu przepełnia ekwipunek. [Bug MC-2153] - Szyja kurczaka nie ma tekstury. [Bug MC-8293] - Dozowniki spawnują moby za blisko na osi Y. [Bug MC-14640] - Brak pasku głodu w łódce lub wagoniku. [Bug MC-46341] - Niektóre teksty nie są przetłumaczone i nie są dostępne na Crowdin. [Bug MC-83185] - Wędka w drugiej ręce znika. [Bug MC-83571] - Bossy o innej nazwie są widoczne jako "Wither"/"Enderdragon". [Bug MC-85320] - Cegły kresu, bloki purpuru, sadzonki chorusa, bloki kości i bloki struktur nie pokazują się w odpowiednich kolorach na mapie. [Bug MC-87034] - Oddech smoka i obszar chmurowych mikstur jest niewidoczny na minimalnych ustawieniach cząstek. [Bug MC-88096] - Podczas używania jajek spawnujących na płotkach moby przelatują. [Bug MC-89064] - Piorun spawnuje konie szkielety kiedy doMobSpawning/spawn-monsters jest ustawione na false. [Bug MC-90191] - Stojaki na zbroję, rybiki cukrowe i endermity w łódkach gwałtownie wirują. [Bug MC-91728] - Strzały umoczone w miksturze krzywdy lub natychmiastowego leczenia nie dają żadnych efektów. [Bug MC-93619] - Wystrzelanie strzał umoczonych w miksturach w trybie kreatywnym zmniejsza ich liczbę. [Bug MC-93648] - Bałwany bez dyń na głowie odzyskują je. [Bug MC-94978] - Przedmioty wyrzucone z dozownika nie uderzają mobów przez parę pierwszych ticków. [Bug MC-95922] - Przedmioty zniszczonego wózka używają nazwy bytu. [Bug MC-96954] - Byty pasażerów są odmontowane po stronie klienta podczas renderowania. [Bug MC-97916] - Przedmioty poruszają się za szybko po ściśnięciu. [Bug MC-105560] - Podczas przeładowywania świata leje na granicach chunków blokują się. [Bug MC-105787] - Struktura pustki ma nieużywane pliki modeli.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...