Skocz do zawartości

PGmajster

Użytkownik
  • Ilość zawartości

    142
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Aktywność reputacji

  1. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od timsixth w Tworzenie serwera minecraft   
    Administratorze/Moderatorze - przeczytaj!

     

    Tworzenie serwera minecraft.

    Spis treści
    1. Vanilla, bukkit, spigot? Co to jest?
    2. Typy serwerów? Jaki wybrać?
    3. Pliki serwerowe - omówienie.
    4. Konfiguracja plików.
    5. Jakie są pluginy? Gdzie mogę znaleźć ich pełny spis?
    6. DOPISEK OD AUTORA.

    &1. Vanilla, bukkit, spigot? Co to jest?

    Vanilla, bukkit, spigot itd... są to silniki, potrzebne do uruchomienia serwera minecraft. Poniżej znajduje się spis popularnych silników oraz ich zastosowanie.

    == Vanilla == Jest to silnik stworzony przez Mojang (minecraft.net). Na jego podstawie zostały stworzone następne silniki (bukkit, tekkit). Stosuje się go na prywatnych serwerach (np. hamachi). Download umieszczony na stronie minecraft.net

    == Bukkit == Następca Vanilli, jest bardziej rozbudowany od Vanilli, ponieważ zostały dodane "Pluginy", co opisze w punkcie 5. Jeżeli maszyna jest słabsza (64mb na slot) stosuje się owy silnik do 50 slotów, lecz gdy jest maszyna lepsza (100mb na slot) można już pomyśleć o zastosowaniu przy 80 slotach. Download umieszczony na stronie bukkit.org

    == Spigot == Jak wyżej, obsługuje pluginy. Jedną wielką różnicą od bukkita jest szybkość, jak i stabilność działania. Stosuje go się na słabszych maszynach (64mb na slot) do + 80 slotów. Ma jeden minus, mała część pluginów działających na bukkicie nie działa, lecz jest ich nie więcej niż ~20. Download umieszczony na stronie spigotmc.org.


    &2. Typy serwerów? Jaki wybrać?

    W tym punkcie opisze jakie są typy serwerów, niestety nie wymienię wszystkich, ponieważ jest ich sporo.
     
    M. in. najpopularniejszymi są:

    == Survival == Jest to tzw. tryb przetrwania.
    == Survival + Frakcje == Najpopularniejszy jak na tą chwile. Jest to tryb przetrwania z frakcji (gildiami).
    == Freebuild == Najczęściej serwer z działkami, gdzie jest wyłączone pvp (wyjątkami są areny pvp). Na takich serwerach główną rzeczą jest budowanie.

    Wymieniłem 3 typy serwerów, są jeszcze mini games, rpg, skyblock itd.

    Jaki wybrać? Jest to proste pytanie. Wybierz ten typ, który ma średnią popularność i jest stworzonych najmniej serwerów tego typu. (Przykład: Gdy ktoś zrobił idealnie podobny serwer do SKKF to by zebrał popularność w kilka dni).


    &3. Pliki serwerowe - omówienie.

    PRZYKŁAD NA VANILLI. Ściągamy plik minecraft_server.1.7.4.jar ze strony minecraft.net, zmieniamy nazwe na minecraft_server.jar, następnie robimy plik start.bat i wklejamy:
    java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar Po uruchomieniu start.bat utworzyły się takie oto pliki:


    Opisze każdy plik/folder.

    logs - nic innego jak logi serwera.
    world - nasza mapa, możemy usunąć i wgrać własną z singleplayer, lecz nazwa musi być "world", możliwa zmiana w server.properties.
    banned-ips.txt - lista zbanowanych IP.
    banned-players.txt - lista zbanowanych graczy.
    minecraft_server.jar - silnik serwera.
    ops.txt - gracze z OPem (administratorem).
    server.properties - plik konfiguracyjny, opisze go w punkcie 4.
    start.bat - plik rozruchowy.
    white-list.txt = tzw. biała lista, gdy jest włączona w pliku konfiguracyjnym to Ci co są wpisany mogą wejść na serwer.


    &4. Konfiguracja plików.

    Dużo pisania nie ma, zrobiłem Wam to w wersji obrazkowej:


    Nie opisałem wszystkich funkcji, ponieważ nie wszystkie są potrzebne dla przeciętnych właścicieli serwerów.


    &5. Jakie są pluginy? Gdzie mogę znaleźć ich pełny spis?

    Pluginy są to dodatki do serwera. Można je dodać na silniki bukkit i spigot. Dodatki są naprawdę przydatne oraz niezbędne. Kilka podstawowych pluginów:

    == AuthMe == plugin do rejestracji oraz logowania zabezpieczający przed włamaniami.
    == AzRank == dawanie rang, potrzebny jest plguin na rangi np. permissionsEX.
    == PermissionsEX == tworzenie rang.
    == Essentials == dodaje dużo przydatnych komend, np. /setspawn.
    == Vault == plugin wspomagający kilka innych pluginów.
    == AutoMessage == plugin wyświetla co minute (domyślnie 60 s) informacje na czacie.
    == ClearLag == co kilka minut usuwa przedmioty z ziemi, zwalcza minimalne lagi.
    == CombatLog == zabezpiecza przed wylogowaniem się podczas walki.
    == ColoredSign == jest wiele takich oto pluginów, lecz ja polecam ten, ponieważ używam go od kilku lat. Dodaje kolory na tabliczkach.
    == iConomy == dodaje walute na serwer (/money oraz /balance).
    == ChestShop == dodaje sklepy na serwer.
    == LWC == zabezpieczanie skrzyń, drzwi, przydatny na FreeBuildy
    == OtherDrops == nic innego jak drop ze stone.
    == PTweaks == symuluje chunki, zwalcza lagi.
    == PlotMe == dodaje automatyczne działki na serwer.
    == Skript == plugin, w którym możesz tworzyć własne komendy, zabawy, okienka gui jak i posiada wiele innych funkcji. Pisze się o za pomocą 'języka programowania' skript, którego nauczysz się na tym forum.
    == WorldGuard == służy on do tworzenia cuboidów.
    == WorldEdit == dzięki niemu łatwo można edytować mapę/tworzyć budowle.
    ...oraz wiele wiele więcej, wypisałem tylko te, które moim zdaniem zasługują na użycie.

    Pełny spis pluginów znajdziecie na stronie Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!

    &6. DOPISEK OD AUTORA.

    Powinniście zauważyć, że opisałem tworzenie serwera na localhoscie. To znaczy, że tylko Ci, którzy są połączeni z Twoją grupą na hamachi mogą wejść na serwer. Nie polecam takich rozwiązań, ponieważ dzisiejsze sloty nie są aż tak drogie, aby zakupić serwer dla znajomych.



    PORADNIK NAPISANY PRZEZ Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!.
    MOGĄ POJAWIĆ SIĘ LITERÓWKI.
  2. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od theneuetimes w Minimalna ilość postów do podań   
    Jak Parrot +25, bo są tacy, którzy wchodzą, zakładają podanie i już nigdy się nie pojawiają. 
  3. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od klaudiusz240b w NewDrink - skrypt na nowe napoje   
    NewDrink
    Szukasz skryptu na nowe napoje w minecraft?
    Znalazłeś jedynie bezwartościowe linijki skryptów?
    Chciałbyś, aby po wypiciu napoju byłby jakiś...
    ...EFEKT?
    Twoje pragnienia się spełniają!
     
     
    Funkcje:
    [*] Po wypiciu napoju wykonuje się efekt, [*]Po zabiciu odpowiedniego moba dropi drink (szansa w %), [*]System uzależnienia od alkoholu, [*]Po osiągnięciu 10 poziomu uzależnienia zgon.
     
    Zalety skryptu:
     
    [*] Skrypt jest napisany w języku polskim, [*]Prawie KAŻDA linijka jest wytłumaczona! [*]Opcje do konfiguracji, m.in. nazwy drinków, [*](wdł. mnie) zachowana estetyka w kodzie! Nie pogubisz się czytając go.
     
    Komendy:
     
    [*] /nd help - spis komend [*]/nd stan - stan/poziom uzależnienia [*]/nd debug - sprawdzanie ustawionych opcji w skrypcie [*]/nd reload - przeładowanie skryptu [*]/nd list - lista napojów
     
    ​Uprawnienia/Permissions:
     
    [*] newdrink.debug - możliwość używania komendy /nd debug
     
    Konfiguracja:
     
    [*] W kodzie jest wszystko ładnie opisane, każda linijka ustawień, oraz prawie każda linijka skryptu!
     
    Bugi:
     
    [*] Przez godzinę użytkowania nie wykryłem żadnego (Było kilka, które wyeliminowałem), [*]jeżeli jednak jakiś wykryjesz, zgłoś go w poście, a w miarę możliwości go naprawię. [*]Tak, zawszę sprawdzam skrypt GODZINĘ. 
     
    Do zrobienia:
     
    [*] Proszę o propozycję w postach!
     
    Download:
     
    [*] NewDrink v1.9 [*]Pierwotna wersja skryptu. [*]DL: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
     
     
     
    NewDrink v2.0 Druga wersja skryptu, spis aktualizacji w spoilerze! DL: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! Mała informacja. Proszę surowo wytykać błędy w kodzie, lub napisać z góry, że skrypt jest do dupy.  Jest to mój 2 skrypt, skryptuje od... 25 marca, więc stażu nie mam.
     
    Yo.
  4. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od DJ_CITROX w Komenda /zw   
    Zapomniałem, przepraszam - mój błąd.
    Poprawione: 
     
  5. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od DJ_CITROX w Komenda /zw   
    Łatwa sprawa z dropem jak i /zw.
    ---
    Drop na pastebinie:
    ---
    Poprawiona wersja Twojego /zw:
    Screen: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
    Potrzebne permissions:
    - Gracz: zarazwracam.gracz,
    - VIP: zarazwracam.vip,
    - SuperVIP: zarazwracam.supervip.
     
    Wszystko działa jak przedstawiłem na screenie, a dropu nawet nie muszę sprawdzać.
    btw. gdy administrator z permissions '*' wpisze /zw wezmie go za gracza. Dlatego usuń mu najlepiej w/w permissions (tj. zrób tak: -zarazwracam.gracz) i dodaj pod ostatnim else if coś takiego:
    Gotowców nigdy nie daje. :X
  6. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od TheSMB w DropChest by TheSMB! - skrypt na skrzynki z mobów   
    miałem małe problemy zdrowotne, ale wracam zdrów jak ryba
    ----
    Żeby nie było, że offtop to dowalę się jeszcze do czegoś ;x

    "się" powinieneś napisać po wyrazie "kończy".
  7. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od TheSMB w DropChest by TheSMB! - skrypt na skrzynki z mobów   
    otóż*
     

    znaleźć*
     

    Plugin? To skrypt. Przeczytaj to zdanie i powiedz mi gdzie jest sens? Źle je sformułowałeś.
     
    Skrypt bez głębszego sprawdzania wydaję się być ok. Idziesz w dobrym kierunku. ;)
  8. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od TheSMB w LevelMobs - skrypt na spawnowanie mobów za lvl   
    Strzałeczka.
    Oto pierwszy nasz skrypt (mój i Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!), stworzyliśmy go na serwery 4FUN.
    Dodaje on moby w GUI, które można zespawnować za level.
    Aby otworzyć takie GUI potrzebujemy jajka, aby je otrzymać wpisujemy komendę.
     
    Przejdźmy do opisu co posiada ten skrypt.
    2 komendy (1 wykonywaną w konsoli przez GUI, drugą dla graczy/adminów); 9 mobów, które można zespawnować w GUI; drop z zespawnowanych mobów; automatycznie zabija groźnego moba, pasywnych i przyjaznych nie zabija; wyświetlanie wirtualnego inventory (GUI); ponad 10 opcji do konfiguracji. WIDOK GUI

     

    /levelmobs MOB tak/nie GRACZ - wykonywana jedynie przez konsole, została zrobiona na potrzeby GUI.
     
    /lmu daj/true/false - wykonywana przez gracza jak i administratora z uprawnieniami levelmobs.lmu lub levelmobs.*.
    Komenda przy użyciu "daj" daje graczowi jajko, które służy do spawnowania mobów, zatem przy użyciu "true" lub "false" ustawia opcje, czyli szanse na spawn moba (true = szanse włączone, false = wyłączone). Po wgraniu skryptu szanse są WYŁĄCZONE.
     

    Więcej mobów; więcej opcji do konfiguracji; więcej itemów do dropu; inne.
    RAW: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
    ZWYKŁY: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!

    //Linki ~Myszak
     
    DO PRAWIDŁOWEGO DZIAŁANIA SKRYPTU POTRZEBNY JEST SKRIPT+
  9. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od TheSMB w ItemTP - skrypt na przedmiot teleportujący   
    ItemTP
    Czy widziałeś na większości serwerach itemy, które teleportowały Ciebie do danego miejsca?
    W tamtej chwili chciałeś mieć to na swoim serwerze?
    Teraz to nie problem! Dzisiaj zaprezentują
    Tobie skrypt, który spełni Twoje
    MARZENIA!
     
     
    Funkcje:
    Teleportacja poprzez kliknięcie na odpowiedni item, Otworzenie wirtualnego inventory, w którym znajduje się teleportujące EQ, Wykrywacz ruchu + zabezpieczenie przed ucieczką w czasie PvP.  
    Zalety skryptu:
     
     
    Skrypt jest napisany w języku polskim, Prawie KAŻDA linijka jest wytłumaczona! Opcje do konfiguracji, m.in. czas teleportacji, (wdł. mnie) zachowana estetyka w kodzie! Nie pogubisz się czytając go.  
    Komendy:
     
    /tpeq - otrzymanie teleportującego diamentu ​Uprawnienia/Permissions:
    Brak Konfiguracja:
    Linijka 15 - TAG przed wiadomościami, Linijka 17 - czas, po którym znowu będzie można użyć komendy /itp, Linijka 16 - czas teleportacji Linijka 21-26 - przedmioty na teleportacje, uwaga! Czytać adnotacje! Linijka 31-34 - warpy, na które teleportuje przedmiot, uwaga! Czytać adnotacje! (OPCJONALNE) Linijka 63 - zmiana czasu, po którym nowy gracz otrzyma teleportujące EQ (zalecane 10 sekund)  Bugi:
    Przez godzinę użytkowania nie wykryłem żadnego (Było kilka, które wyeliminowałem), jeżeli jednak jakiś wykryjesz, zgłoś go w poście, a w miarę możliwości go naprawię. Do zrobienia:
    Własny system warpów, Włączenie/wyłączenie opcji teleportacji po określonym czasie. Dlaczego w tej wersji nie dodałem systemu warpów? Nie oszukujmy się, teraz 90% serwerów posiada Essentials, gdzie ma już stworzone własne warpy. Download:
    ItemTP v1.0 Pierwotna wersja skryptu. Po wpisaniu /tpeq otrzymuje się EQ do ręki. DL: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!  
    ItemTP v2.0 Druga wersja skryptu. Po wpisaniu /tpeq otwiera nam się wirtualne okienko z warpami WYMAGANY SKRIPT+ DL: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!  
    ItemTP v3.0 Trzecia wersja, co dodano? W spoilerze! NADAL WYMAGANY SKRIPT+ DL: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!  
     
    Mała informacja. Proszę surowo wytykać błędy w kodzie, lub napisać z góry, że skrypt jest do dupy.  Jest to mój 1 skrypt, skryptuje od... 25 marca (jakiś tydzień), więc stażu nie mam.
     
    Yo.
  10. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od theneuetimes w McAuth - skrypt na logowanie   
    Hmm, naprawdę? Powinno być deseń.
     
    Skrypt nawet ujdzie, ale jak ktoś napisał w innym temacie - do logowania/rejestracji wolałbym użyć pluginu.
  11. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od bvcz w Jak zrobić swój własny system /home?   
    Cześć, w tym oto poradniku chciałbym Wam rozjaśnić sprawę z zmiennymi (variables) oraz jak stworzyć swój własny system /home. Jak wiecie z essentials tworzy on home spawn, gdzie za pomocą komendy /home można w każdym momencie teleportować się do niego. Aby ustawić taki home spawn w essentials należy wpisać /sethome. Ja pokaże Wam bardzo podobny skrypt, którego nie jestem autorem!
     
    Skrypt:
    command /sethome: permission: skript.home description: Set your home trigger: set {home.%player%} to location of player message "Set your home to <grey>%location of player%<reset>"command /home: permission: skript.home description: Teleport yourself to your home trigger: if {home.%player%} is not set: message "You have not set your home yet!" stop trigger teleport player to {home.%player%} Na koniec poradnika pokaże Wam jak dodać do tego skryptu multidomy (kilka /sethome).
     
    Zaczynajmy.
     
    /sethome
    1 linijka skryptu tworzy komendę /sethome, gdy będziemy tworzyć multidomy dodamy również [<text&gt], Następna linijka (tj. permissions) ustawia permissions, które będzie potrzebne do wykonania komendy, Description jest to opis skryptu, jak działa etc. Trigger rozpoczyna funkcje/działanie skryptu, {home.%player%} jest to zmienna, która przechowuje nasze koordynacje /sethome, Przez "message" lub "send" wysyłamy wiadomość do gracza, że jego /sethome został zapisany na X koordynatach. Teraz przejdźmy do komendy /home, rozpocznę od linijki 11 (wcześniejsze już wytłumaczyłem wyżej!
    if {home.%player%} is not set: Jest to założenie, że jeżeli gracz nie ustawił /sethome wyświetli się "You have not set your home yet!". Również przeciwnie do if'a działa "else".
    W linijce 13 jest zatrzymanie triggera, czyli skrypt nic już nie wykona. W linijce 14 teleportuje gracza do koordynacji zapisanej w home.%player%. Aby to nie był poradnik tylko o wytłumaczonych linijkach NIE MOJEGO skryptu, dodam również moje rozwiązanie na kilka domów jednocześnie.
     
    Kod:Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
    Dodałem tylko do zmiennej %arg 1% oraz do komend [<text&gt], dlaczego? Otóż spróbuję Wam to wytłumaczyć jak najłatwiej potrafię.
     
    Pierwszą zmianę, jaką można dostrzec to [<text&gt] w tych linijkach:
    command /sethome [<text>]: oraz
    command /home [<text>]: Zastosowałem to, ponieważ dzięki temu można stworzyć komendy /command COŚ, czyli komendy dwuczłonowe. Gdy wpiszemy /sethome TEST utworzy nam dom o nazwie TEST, koordynacje zapiszą się w zmiennej:
    {home.TEST.%player%} No ale dalej nie wiesz po co jest %arg 1% w zmiennej, a jest on po to, aby generowano zmienne pod każdy /sethome, przeciwieństwo tego, co pokazałem w skrypcie na początku tego poradnika.
     
    Jeżeli macie jakieś uwagi piszcie w postach. 
     
    Skrypt użyty w tym poradniku (na samej górze) jest autorstwa twórców Skript'a.
    Poradnik napisany dla Skript.PL. ZAKAZ KOPIOWANIA.
     
    Pozdrawiam, Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!.
  12. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od SkredoX w Jak zrobić swój własny system /home?   
    Cześć, w tym oto poradniku chciałbym Wam rozjaśnić sprawę z zmiennymi (variables) oraz jak stworzyć swój własny system /home. Jak wiecie z essentials tworzy on home spawn, gdzie za pomocą komendy /home można w każdym momencie teleportować się do niego. Aby ustawić taki home spawn w essentials należy wpisać /sethome. Ja pokaże Wam bardzo podobny skrypt, którego nie jestem autorem!
     
    Skrypt:
    command /sethome: permission: skript.home description: Set your home trigger: set {home.%player%} to location of player message "Set your home to <grey>%location of player%<reset>"command /home: permission: skript.home description: Teleport yourself to your home trigger: if {home.%player%} is not set: message "You have not set your home yet!" stop trigger teleport player to {home.%player%} Na koniec poradnika pokaże Wam jak dodać do tego skryptu multidomy (kilka /sethome).
     
    Zaczynajmy.
     
    /sethome
    1 linijka skryptu tworzy komendę /sethome, gdy będziemy tworzyć multidomy dodamy również [<text&gt], Następna linijka (tj. permissions) ustawia permissions, które będzie potrzebne do wykonania komendy, Description jest to opis skryptu, jak działa etc. Trigger rozpoczyna funkcje/działanie skryptu, {home.%player%} jest to zmienna, która przechowuje nasze koordynacje /sethome, Przez "message" lub "send" wysyłamy wiadomość do gracza, że jego /sethome został zapisany na X koordynatach. Teraz przejdźmy do komendy /home, rozpocznę od linijki 11 (wcześniejsze już wytłumaczyłem wyżej!
    if {home.%player%} is not set: Jest to założenie, że jeżeli gracz nie ustawił /sethome wyświetli się "You have not set your home yet!". Również przeciwnie do if'a działa "else".
    W linijce 13 jest zatrzymanie triggera, czyli skrypt nic już nie wykona. W linijce 14 teleportuje gracza do koordynacji zapisanej w home.%player%. Aby to nie był poradnik tylko o wytłumaczonych linijkach NIE MOJEGO skryptu, dodam również moje rozwiązanie na kilka domów jednocześnie.
     
    Kod:Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
    Dodałem tylko do zmiennej %arg 1% oraz do komend [<text&gt], dlaczego? Otóż spróbuję Wam to wytłumaczyć jak najłatwiej potrafię.
     
    Pierwszą zmianę, jaką można dostrzec to [<text&gt] w tych linijkach:
    command /sethome [<text>]: oraz
    command /home [<text>]: Zastosowałem to, ponieważ dzięki temu można stworzyć komendy /command COŚ, czyli komendy dwuczłonowe. Gdy wpiszemy /sethome TEST utworzy nam dom o nazwie TEST, koordynacje zapiszą się w zmiennej:
    {home.TEST.%player%} No ale dalej nie wiesz po co jest %arg 1% w zmiennej, a jest on po to, aby generowano zmienne pod każdy /sethome, przeciwieństwo tego, co pokazałem w skrypcie na początku tego poradnika.
     
    Jeżeli macie jakieś uwagi piszcie w postach. 
     
    Skrypt użyty w tym poradniku (na samej górze) jest autorstwa twórców Skript'a.
    Poradnik napisany dla Skript.PL. ZAKAZ KOPIOWANIA.
     
    Pozdrawiam, Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!.
  13. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od herhor67 w Tworzenie serwera minecraft   
    Administratorze/Moderatorze - przeczytaj!

     

    Tworzenie serwera minecraft.

    Spis treści
    1. Vanilla, bukkit, spigot? Co to jest?
    2. Typy serwerów? Jaki wybrać?
    3. Pliki serwerowe - omówienie.
    4. Konfiguracja plików.
    5. Jakie są pluginy? Gdzie mogę znaleźć ich pełny spis?
    6. DOPISEK OD AUTORA.

    &1. Vanilla, bukkit, spigot? Co to jest?

    Vanilla, bukkit, spigot itd... są to silniki, potrzebne do uruchomienia serwera minecraft. Poniżej znajduje się spis popularnych silników oraz ich zastosowanie.

    == Vanilla == Jest to silnik stworzony przez Mojang (minecraft.net). Na jego podstawie zostały stworzone następne silniki (bukkit, tekkit). Stosuje się go na prywatnych serwerach (np. hamachi). Download umieszczony na stronie minecraft.net

    == Bukkit == Następca Vanilli, jest bardziej rozbudowany od Vanilli, ponieważ zostały dodane "Pluginy", co opisze w punkcie 5. Jeżeli maszyna jest słabsza (64mb na slot) stosuje się owy silnik do 50 slotów, lecz gdy jest maszyna lepsza (100mb na slot) można już pomyśleć o zastosowaniu przy 80 slotach. Download umieszczony na stronie bukkit.org

    == Spigot == Jak wyżej, obsługuje pluginy. Jedną wielką różnicą od bukkita jest szybkość, jak i stabilność działania. Stosuje go się na słabszych maszynach (64mb na slot) do + 80 slotów. Ma jeden minus, mała część pluginów działających na bukkicie nie działa, lecz jest ich nie więcej niż ~20. Download umieszczony na stronie spigotmc.org.


    &2. Typy serwerów? Jaki wybrać?

    W tym punkcie opisze jakie są typy serwerów, niestety nie wymienię wszystkich, ponieważ jest ich sporo.
     
    M. in. najpopularniejszymi są:

    == Survival == Jest to tzw. tryb przetrwania.
    == Survival + Frakcje == Najpopularniejszy jak na tą chwile. Jest to tryb przetrwania z frakcji (gildiami).
    == Freebuild == Najczęściej serwer z działkami, gdzie jest wyłączone pvp (wyjątkami są areny pvp). Na takich serwerach główną rzeczą jest budowanie.

    Wymieniłem 3 typy serwerów, są jeszcze mini games, rpg, skyblock itd.

    Jaki wybrać? Jest to proste pytanie. Wybierz ten typ, który ma średnią popularność i jest stworzonych najmniej serwerów tego typu. (Przykład: Gdy ktoś zrobił idealnie podobny serwer do SKKF to by zebrał popularność w kilka dni).


    &3. Pliki serwerowe - omówienie.

    PRZYKŁAD NA VANILLI. Ściągamy plik minecraft_server.1.7.4.jar ze strony minecraft.net, zmieniamy nazwe na minecraft_server.jar, następnie robimy plik start.bat i wklejamy:
    java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar Po uruchomieniu start.bat utworzyły się takie oto pliki:


    Opisze każdy plik/folder.

    logs - nic innego jak logi serwera.
    world - nasza mapa, możemy usunąć i wgrać własną z singleplayer, lecz nazwa musi być "world", możliwa zmiana w server.properties.
    banned-ips.txt - lista zbanowanych IP.
    banned-players.txt - lista zbanowanych graczy.
    minecraft_server.jar - silnik serwera.
    ops.txt - gracze z OPem (administratorem).
    server.properties - plik konfiguracyjny, opisze go w punkcie 4.
    start.bat - plik rozruchowy.
    white-list.txt = tzw. biała lista, gdy jest włączona w pliku konfiguracyjnym to Ci co są wpisany mogą wejść na serwer.


    &4. Konfiguracja plików.

    Dużo pisania nie ma, zrobiłem Wam to w wersji obrazkowej:


    Nie opisałem wszystkich funkcji, ponieważ nie wszystkie są potrzebne dla przeciętnych właścicieli serwerów.


    &5. Jakie są pluginy? Gdzie mogę znaleźć ich pełny spis?

    Pluginy są to dodatki do serwera. Można je dodać na silniki bukkit i spigot. Dodatki są naprawdę przydatne oraz niezbędne. Kilka podstawowych pluginów:

    == AuthMe == plugin do rejestracji oraz logowania zabezpieczający przed włamaniami.
    == AzRank == dawanie rang, potrzebny jest plguin na rangi np. permissionsEX.
    == PermissionsEX == tworzenie rang.
    == Essentials == dodaje dużo przydatnych komend, np. /setspawn.
    == Vault == plugin wspomagający kilka innych pluginów.
    == AutoMessage == plugin wyświetla co minute (domyślnie 60 s) informacje na czacie.
    == ClearLag == co kilka minut usuwa przedmioty z ziemi, zwalcza minimalne lagi.
    == CombatLog == zabezpiecza przed wylogowaniem się podczas walki.
    == ColoredSign == jest wiele takich oto pluginów, lecz ja polecam ten, ponieważ używam go od kilku lat. Dodaje kolory na tabliczkach.
    == iConomy == dodaje walute na serwer (/money oraz /balance).
    == ChestShop == dodaje sklepy na serwer.
    == LWC == zabezpieczanie skrzyń, drzwi, przydatny na FreeBuildy
    == OtherDrops == nic innego jak drop ze stone.
    == PTweaks == symuluje chunki, zwalcza lagi.
    == PlotMe == dodaje automatyczne działki na serwer.
    == Skript == plugin, w którym możesz tworzyć własne komendy, zabawy, okienka gui jak i posiada wiele innych funkcji. Pisze się o za pomocą 'języka programowania' skript, którego nauczysz się na tym forum.
    == WorldGuard == służy on do tworzenia cuboidów.
    == WorldEdit == dzięki niemu łatwo można edytować mapę/tworzyć budowle.
    ...oraz wiele wiele więcej, wypisałem tylko te, które moim zdaniem zasługują na użycie.

    Pełny spis pluginów znajdziecie na stronie Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!

    &6. DOPISEK OD AUTORA.

    Powinniście zauważyć, że opisałem tworzenie serwera na localhoscie. To znaczy, że tylko Ci, którzy są połączeni z Twoją grupą na hamachi mogą wejść na serwer. Nie polecam takich rozwiązań, ponieważ dzisiejsze sloty nie są aż tak drogie, aby zakupić serwer dla znajomych.



    PORADNIK NAPISANY PRZEZ Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!.
    MOGĄ POJAWIĆ SIĘ LITERÓWKI.
  14. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od theneuetimes w [Wkrótce] Publikator skryptów   
    Strona, a dokładnie aplikacja, którą tworzę na silniku IP.Board.
  15. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od sebafudi w [Wkrótce] Publikator skryptów   
    Cześć, na początek chciałbym powiedzieć, że ta aplikacja nie będzie na skript.pl (Sopher tworzy własną), a udostępniam screeny dlatego, iż chcę się tym pochwalić.
    Dostęp do skryptu mam tylko ja. Tworzę go, ponieważ jest to dla mnie nowy projekt do stworzenia. Zrozumie, jeżeli ktoś napisze, że splagiatowałem pomysł, gdyż to prawda, ale i tak skryptu nie udostępniam/sprzedaje. Proszę nie patrzeć na wzór - jest, bo jest. Estetyka postu nie jest brana pod moją uwagę.
     
    Co do tej pory zrobiłem?
    Zacząłem jakiś czas temu i opuściłem appke, dzisiaj rano do niej powróciłem (nie na długo, od dzisiaj mam ograniczony czas) i porobiłem kilka screenów na dobry początek.
     



    Widok aplikacji bez dodanego skryptu.
     



    Po kliknięciu w button "Dodaj skrypt" otwiera nam się ajaxowy popup, w którym jest już wzór, wystarczy go wypełnić (wyłączyłem wtedy tryb bbcode, bo musiałem coś testnąć).
     



    Po wypełnieniu i kliknięciu "Dodaj" skrypt dodaje go na stronę główną + robi temat w dziale, który wybraliśmy w ACP (jutro screeny).
     
     
    FAQ
    - Czemu jest już wzór, a nie ma pól typu "autor skryptu", czy może "opis skryptu"?
     
    ** Nie chcę nikogo ograniczać, jeżeli ktoś będzie chciał skorzystać z tego wzoru to skorzysta, każdy może nanieść jakąś poprawkę lub skorzystać z własnego wzoru.
    Masz pytanie? Zadaj je pod tematem.
     
     
     
     
    Proszę o opinie. :)
  16. Polubienie (+1)
    PGmajster przyznał(a) reputację dla Juraso w Minecraft PE laczenie z serwerem   
    Witam w tym poradniku pokaze jak polaczyc sie z serwerem przez mcpe :)

    Potrzebne beda:
    McPE 0.8.1
    BlockLauncher

    Podstawy:
    Aby polaczyc sie z serwerem potrzebujemy McPE i BlockLauncher.

    Laczenie:
    Aby polaczyc sie z serwerem wlaczamy BlockLauncher i wybueramy opcje "PLAY", nastepnie klikamy przycisk w gornym prawym rogu "EDIT" i klikamy "EXTERNAL" pokaze nam sie okienk w ktorym musimy podac nazwe serwera, ip i port.
    Gdy juz wpiszemy dane serwera klikamy "ADD SERVER".
    W oknie swiatow pokaze nam sie serwer klikamy na niego i mozemy cieszyc sie naszym serwerem.

    Pozdro Juraso :)
  17. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od Slupik98 w Crafting + Opis itemu   
    U mnie również, zmieniłem skript i... działa, łapcie moje pluginy:
    Download: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
    Skan: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
  18. Polubienie (+1)
    PGmajster przyznał(a) reputację dla xFreku w Essentials Chat - Czyli pisanie danych rang na kolorowo.   
    Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
     
    >Essentials Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
    >PermissionsEx Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść! [Może być inny plugin od permissi]
     
     
    Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
     
    Więc zaczynamy. Pierw wchodzimy w folder pluginu PermissionsEx i wchodzimy w permissions. Gdy już go otworzymy trzeba musimy stworzyć grupy, np zrobimy grupę Gracz. Powinno wyglądać to tak:
    groups: Gracz: # Nazwa grupy. default: true # Jezeli tu bedzie true to ta grupa jest domyslna. prefix: '' # Prefix przed nickiem. Mozemy zostawic to puste. permissions: # Permissie :) - essentials.home # Permissia od komendy home itd. - essentials.spawn - essentials.kit.start - essentials.kit - essentials.msg - essentials.warp - essentials.sethomeGdy już stworzyliśmy nasza grupę wchodzimy w folder Essentials i klikamy config. Szukamy linijki 525. Powinno wyglądać to tak:
    format: '<{DISPLAYNAME}> {MESSAGE}'  Jest to domyślny wygląd chatu. Czyli jak ktoś napisze coś na chacie to wygladać to będzie tak:
    <FrekuPL> Testowy tekst.
    Jeżeli chcemy zmienić wygląd chatu na np. FrekuPL: Testowy tekst.  Powinno wyglądać to tak:
    format: '&7{DISPLAYNAME}&6: &a{MESSAGE}' Tu macie wszystkie kolory minecraft:
    Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
     
    &m - Skresliony tekst
    &n - Podkresliony tekst
    &o - Pochylony tekst
    &k - Zwariowany tekst :)
    &l - Pogrubiony tekst
    Czas na format chatu dla wybranych grup. Więc szukamy linijki 528. Powinno wyglądać to tak:
    group-formats: # Default: '{WORLDNAME} {DISPLAYNAME}&7:&r {MESSAGE}' Jeżeli posiadasz w permissions grupę np. VIP i chcesz żeby pisała ta grupa na różowo to robisz tak:
    group-formats: # Default: '{WORLDNAME} {DISPLAYNAME}&7:&r {MESSAGE}' VIP: '&8[&6VIP&8]&7{DISPLAYNAME}&6: &d{MESSAGE}' Teraz jeżeli gracz o randze VIP napisze coś na chacie wyglądać to będzie tak:
    [VIP]FrekuPL: Testowy tekst
    Tagi które możesz wykorzystać w formacie chatu:
    {MESSAGE} - Wiadomosc napisana przez gracza.{GROUP} - Nazwa grupy napisana w prefix: '&6VIP' w configu permissions.{DISPLAYNAME} - Nazwa gracza.{WORLDNAME} - Nazwa swiata w ktorym jest gracz. UWAGA!!!
    Jeżeli nie dasz do group-formats rangi którą masz w permissions to gracz o tej randze nie będzie mógł pisać na chacie!
     
    Jeżeli coś źle wytłumaczyłem napisz to w komentarzu a napewno poprawie ! :)
     
    Spodobało się ? Chcesz więcej takich poradników ? Zostaw like !
     
    Ps. Poradnik został napisany na tablecie.
     
    The End
     
     
  19. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od TheCytrus w LevelMobs - skrypt na spawnowanie mobów za lvl   
    Strzałeczka.
    Oto pierwszy nasz skrypt (mój i Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!), stworzyliśmy go na serwery 4FUN.
    Dodaje on moby w GUI, które można zespawnować za level.
    Aby otworzyć takie GUI potrzebujemy jajka, aby je otrzymać wpisujemy komendę.
     
    Przejdźmy do opisu co posiada ten skrypt.
    2 komendy (1 wykonywaną w konsoli przez GUI, drugą dla graczy/adminów); 9 mobów, które można zespawnować w GUI; drop z zespawnowanych mobów; automatycznie zabija groźnego moba, pasywnych i przyjaznych nie zabija; wyświetlanie wirtualnego inventory (GUI); ponad 10 opcji do konfiguracji. WIDOK GUI

     

    /levelmobs MOB tak/nie GRACZ - wykonywana jedynie przez konsole, została zrobiona na potrzeby GUI.
     
    /lmu daj/true/false - wykonywana przez gracza jak i administratora z uprawnieniami levelmobs.lmu lub levelmobs.*.
    Komenda przy użyciu "daj" daje graczowi jajko, które służy do spawnowania mobów, zatem przy użyciu "true" lub "false" ustawia opcje, czyli szanse na spawn moba (true = szanse włączone, false = wyłączone). Po wgraniu skryptu szanse są WYŁĄCZONE.
     

    Więcej mobów; więcej opcji do konfiguracji; więcej itemów do dropu; inne.
    RAW: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
    ZWYKŁY: Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!

    //Linki ~Myszak
     
    DO PRAWIDŁOWEGO DZIAŁANIA SKRYPTU POTRZEBNY JEST SKRIPT+
  20. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od TheCytrus w LevelMobs - skrypt na spawnowanie mobów za lvl   
    Po naciśnięciu na jajko znika GUI (jajko też), a mob spawni się przed nami. :)
  21. Polubienie (+1)
    PGmajster przyznał(a) reputację dla RamzeS w Tworzenie serwera minecraft   
    Do podstawowych pluginów warto dodać WorldGuard, oraz WorldEdit :) wiekszosc serwerow z tego korzysta.
  22. Polubienie (+1)
    PGmajster przyznał(a) reputację dla RamzeS w Tworzenie serwera minecraft   
    Literówka w nazwie pluginu. Powinno być CombatLog
  23. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od LeviBoyPL w Tworzenie serwera minecraft   
    Administratorze/Moderatorze - przeczytaj!

     

    Tworzenie serwera minecraft.

    Spis treści
    1. Vanilla, bukkit, spigot? Co to jest?
    2. Typy serwerów? Jaki wybrać?
    3. Pliki serwerowe - omówienie.
    4. Konfiguracja plików.
    5. Jakie są pluginy? Gdzie mogę znaleźć ich pełny spis?
    6. DOPISEK OD AUTORA.

    &1. Vanilla, bukkit, spigot? Co to jest?

    Vanilla, bukkit, spigot itd... są to silniki, potrzebne do uruchomienia serwera minecraft. Poniżej znajduje się spis popularnych silników oraz ich zastosowanie.

    == Vanilla == Jest to silnik stworzony przez Mojang (minecraft.net). Na jego podstawie zostały stworzone następne silniki (bukkit, tekkit). Stosuje się go na prywatnych serwerach (np. hamachi). Download umieszczony na stronie minecraft.net

    == Bukkit == Następca Vanilli, jest bardziej rozbudowany od Vanilli, ponieważ zostały dodane "Pluginy", co opisze w punkcie 5. Jeżeli maszyna jest słabsza (64mb na slot) stosuje się owy silnik do 50 slotów, lecz gdy jest maszyna lepsza (100mb na slot) można już pomyśleć o zastosowaniu przy 80 slotach. Download umieszczony na stronie bukkit.org

    == Spigot == Jak wyżej, obsługuje pluginy. Jedną wielką różnicą od bukkita jest szybkość, jak i stabilność działania. Stosuje go się na słabszych maszynach (64mb na slot) do + 80 slotów. Ma jeden minus, mała część pluginów działających na bukkicie nie działa, lecz jest ich nie więcej niż ~20. Download umieszczony na stronie spigotmc.org.


    &2. Typy serwerów? Jaki wybrać?

    W tym punkcie opisze jakie są typy serwerów, niestety nie wymienię wszystkich, ponieważ jest ich sporo.
     
    M. in. najpopularniejszymi są:

    == Survival == Jest to tzw. tryb przetrwania.
    == Survival + Frakcje == Najpopularniejszy jak na tą chwile. Jest to tryb przetrwania z frakcji (gildiami).
    == Freebuild == Najczęściej serwer z działkami, gdzie jest wyłączone pvp (wyjątkami są areny pvp). Na takich serwerach główną rzeczą jest budowanie.

    Wymieniłem 3 typy serwerów, są jeszcze mini games, rpg, skyblock itd.

    Jaki wybrać? Jest to proste pytanie. Wybierz ten typ, który ma średnią popularność i jest stworzonych najmniej serwerów tego typu. (Przykład: Gdy ktoś zrobił idealnie podobny serwer do SKKF to by zebrał popularność w kilka dni).


    &3. Pliki serwerowe - omówienie.

    PRZYKŁAD NA VANILLI. Ściągamy plik minecraft_server.1.7.4.jar ze strony minecraft.net, zmieniamy nazwe na minecraft_server.jar, następnie robimy plik start.bat i wklejamy:
    java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar Po uruchomieniu start.bat utworzyły się takie oto pliki:


    Opisze każdy plik/folder.

    logs - nic innego jak logi serwera.
    world - nasza mapa, możemy usunąć i wgrać własną z singleplayer, lecz nazwa musi być "world", możliwa zmiana w server.properties.
    banned-ips.txt - lista zbanowanych IP.
    banned-players.txt - lista zbanowanych graczy.
    minecraft_server.jar - silnik serwera.
    ops.txt - gracze z OPem (administratorem).
    server.properties - plik konfiguracyjny, opisze go w punkcie 4.
    start.bat - plik rozruchowy.
    white-list.txt = tzw. biała lista, gdy jest włączona w pliku konfiguracyjnym to Ci co są wpisany mogą wejść na serwer.


    &4. Konfiguracja plików.

    Dużo pisania nie ma, zrobiłem Wam to w wersji obrazkowej:


    Nie opisałem wszystkich funkcji, ponieważ nie wszystkie są potrzebne dla przeciętnych właścicieli serwerów.


    &5. Jakie są pluginy? Gdzie mogę znaleźć ich pełny spis?

    Pluginy są to dodatki do serwera. Można je dodać na silniki bukkit i spigot. Dodatki są naprawdę przydatne oraz niezbędne. Kilka podstawowych pluginów:

    == AuthMe == plugin do rejestracji oraz logowania zabezpieczający przed włamaniami.
    == AzRank == dawanie rang, potrzebny jest plguin na rangi np. permissionsEX.
    == PermissionsEX == tworzenie rang.
    == Essentials == dodaje dużo przydatnych komend, np. /setspawn.
    == Vault == plugin wspomagający kilka innych pluginów.
    == AutoMessage == plugin wyświetla co minute (domyślnie 60 s) informacje na czacie.
    == ClearLag == co kilka minut usuwa przedmioty z ziemi, zwalcza minimalne lagi.
    == CombatLog == zabezpiecza przed wylogowaniem się podczas walki.
    == ColoredSign == jest wiele takich oto pluginów, lecz ja polecam ten, ponieważ używam go od kilku lat. Dodaje kolory na tabliczkach.
    == iConomy == dodaje walute na serwer (/money oraz /balance).
    == ChestShop == dodaje sklepy na serwer.
    == LWC == zabezpieczanie skrzyń, drzwi, przydatny na FreeBuildy
    == OtherDrops == nic innego jak drop ze stone.
    == PTweaks == symuluje chunki, zwalcza lagi.
    == PlotMe == dodaje automatyczne działki na serwer.
    == Skript == plugin, w którym możesz tworzyć własne komendy, zabawy, okienka gui jak i posiada wiele innych funkcji. Pisze się o za pomocą 'języka programowania' skript, którego nauczysz się na tym forum.
    == WorldGuard == służy on do tworzenia cuboidów.
    == WorldEdit == dzięki niemu łatwo można edytować mapę/tworzyć budowle.
    ...oraz wiele wiele więcej, wypisałem tylko te, które moim zdaniem zasługują na użycie.

    Pełny spis pluginów znajdziecie na stronie Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!

    &6. DOPISEK OD AUTORA.

    Powinniście zauważyć, że opisałem tworzenie serwera na localhoscie. To znaczy, że tylko Ci, którzy są połączeni z Twoją grupą na hamachi mogą wejść na serwer. Nie polecam takich rozwiązań, ponieważ dzisiejsze sloty nie są aż tak drogie, aby zakupić serwer dla znajomych.



    PORADNIK NAPISANY PRZEZ Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!.
    MOGĄ POJAWIĆ SIĘ LITERÓWKI.
  24. Polubienie (+1)
    PGmajster otrzymał(a) reputację od Norbi w Tworzenie serwera minecraft   
    Administratorze/Moderatorze - przeczytaj!

     

    Tworzenie serwera minecraft.

    Spis treści
    1. Vanilla, bukkit, spigot? Co to jest?
    2. Typy serwerów? Jaki wybrać?
    3. Pliki serwerowe - omówienie.
    4. Konfiguracja plików.
    5. Jakie są pluginy? Gdzie mogę znaleźć ich pełny spis?
    6. DOPISEK OD AUTORA.

    &1. Vanilla, bukkit, spigot? Co to jest?

    Vanilla, bukkit, spigot itd... są to silniki, potrzebne do uruchomienia serwera minecraft. Poniżej znajduje się spis popularnych silników oraz ich zastosowanie.

    == Vanilla == Jest to silnik stworzony przez Mojang (minecraft.net). Na jego podstawie zostały stworzone następne silniki (bukkit, tekkit). Stosuje się go na prywatnych serwerach (np. hamachi). Download umieszczony na stronie minecraft.net

    == Bukkit == Następca Vanilli, jest bardziej rozbudowany od Vanilli, ponieważ zostały dodane "Pluginy", co opisze w punkcie 5. Jeżeli maszyna jest słabsza (64mb na slot) stosuje się owy silnik do 50 slotów, lecz gdy jest maszyna lepsza (100mb na slot) można już pomyśleć o zastosowaniu przy 80 slotach. Download umieszczony na stronie bukkit.org

    == Spigot == Jak wyżej, obsługuje pluginy. Jedną wielką różnicą od bukkita jest szybkość, jak i stabilność działania. Stosuje go się na słabszych maszynach (64mb na slot) do + 80 slotów. Ma jeden minus, mała część pluginów działających na bukkicie nie działa, lecz jest ich nie więcej niż ~20. Download umieszczony na stronie spigotmc.org.


    &2. Typy serwerów? Jaki wybrać?

    W tym punkcie opisze jakie są typy serwerów, niestety nie wymienię wszystkich, ponieważ jest ich sporo.
     
    M. in. najpopularniejszymi są:

    == Survival == Jest to tzw. tryb przetrwania.
    == Survival + Frakcje == Najpopularniejszy jak na tą chwile. Jest to tryb przetrwania z frakcji (gildiami).
    == Freebuild == Najczęściej serwer z działkami, gdzie jest wyłączone pvp (wyjątkami są areny pvp). Na takich serwerach główną rzeczą jest budowanie.

    Wymieniłem 3 typy serwerów, są jeszcze mini games, rpg, skyblock itd.

    Jaki wybrać? Jest to proste pytanie. Wybierz ten typ, który ma średnią popularność i jest stworzonych najmniej serwerów tego typu. (Przykład: Gdy ktoś zrobił idealnie podobny serwer do SKKF to by zebrał popularność w kilka dni).


    &3. Pliki serwerowe - omówienie.

    PRZYKŁAD NA VANILLI. Ściągamy plik minecraft_server.1.7.4.jar ze strony minecraft.net, zmieniamy nazwe na minecraft_server.jar, następnie robimy plik start.bat i wklejamy:
    java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar Po uruchomieniu start.bat utworzyły się takie oto pliki:


    Opisze każdy plik/folder.

    logs - nic innego jak logi serwera.
    world - nasza mapa, możemy usunąć i wgrać własną z singleplayer, lecz nazwa musi być "world", możliwa zmiana w server.properties.
    banned-ips.txt - lista zbanowanych IP.
    banned-players.txt - lista zbanowanych graczy.
    minecraft_server.jar - silnik serwera.
    ops.txt - gracze z OPem (administratorem).
    server.properties - plik konfiguracyjny, opisze go w punkcie 4.
    start.bat - plik rozruchowy.
    white-list.txt = tzw. biała lista, gdy jest włączona w pliku konfiguracyjnym to Ci co są wpisany mogą wejść na serwer.


    &4. Konfiguracja plików.

    Dużo pisania nie ma, zrobiłem Wam to w wersji obrazkowej:


    Nie opisałem wszystkich funkcji, ponieważ nie wszystkie są potrzebne dla przeciętnych właścicieli serwerów.


    &5. Jakie są pluginy? Gdzie mogę znaleźć ich pełny spis?

    Pluginy są to dodatki do serwera. Można je dodać na silniki bukkit i spigot. Dodatki są naprawdę przydatne oraz niezbędne. Kilka podstawowych pluginów:

    == AuthMe == plugin do rejestracji oraz logowania zabezpieczający przed włamaniami.
    == AzRank == dawanie rang, potrzebny jest plguin na rangi np. permissionsEX.
    == PermissionsEX == tworzenie rang.
    == Essentials == dodaje dużo przydatnych komend, np. /setspawn.
    == Vault == plugin wspomagający kilka innych pluginów.
    == AutoMessage == plugin wyświetla co minute (domyślnie 60 s) informacje na czacie.
    == ClearLag == co kilka minut usuwa przedmioty z ziemi, zwalcza minimalne lagi.
    == CombatLog == zabezpiecza przed wylogowaniem się podczas walki.
    == ColoredSign == jest wiele takich oto pluginów, lecz ja polecam ten, ponieważ używam go od kilku lat. Dodaje kolory na tabliczkach.
    == iConomy == dodaje walute na serwer (/money oraz /balance).
    == ChestShop == dodaje sklepy na serwer.
    == LWC == zabezpieczanie skrzyń, drzwi, przydatny na FreeBuildy
    == OtherDrops == nic innego jak drop ze stone.
    == PTweaks == symuluje chunki, zwalcza lagi.
    == PlotMe == dodaje automatyczne działki na serwer.
    == Skript == plugin, w którym możesz tworzyć własne komendy, zabawy, okienka gui jak i posiada wiele innych funkcji. Pisze się o za pomocą 'języka programowania' skript, którego nauczysz się na tym forum.
    == WorldGuard == służy on do tworzenia cuboidów.
    == WorldEdit == dzięki niemu łatwo można edytować mapę/tworzyć budowle.
    ...oraz wiele wiele więcej, wypisałem tylko te, które moim zdaniem zasługują na użycie.

    Pełny spis pluginów znajdziecie na stronie Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!

    &6. DOPISEK OD AUTORA.

    Powinniście zauważyć, że opisałem tworzenie serwera na localhoscie. To znaczy, że tylko Ci, którzy są połączeni z Twoją grupą na hamachi mogą wejść na serwer. Nie polecam takich rozwiązań, ponieważ dzisiejsze sloty nie są aż tak drogie, aby zakupić serwer dla znajomych.



    PORADNIK NAPISANY PRZEZ Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!.
    MOGĄ POJAWIĆ SIĘ LITERÓWKI.
  25. Polubienie (+1)
    PGmajster przyznał(a) reputację dla PoweredDragon w ServerOptions - skrypt na bany i pomoc administracji   
    Witam. Przedstawiam odnowione ServerOptions z garścią nowych opcji!
     
    Komendy:
    /serveroptions help <1-2> -> Wyświetla listę komend i objaśnienie formatu czasu
    /serveroptions achat <opcjonalnie: wiadomość> -> Włącza Adminchat
    /serveroptions on/off -> Włącza lub wyłącza chat
    /serveroptions clear -> Czyści chat
    /serveroptions mute <gracz>-> Wycisza gracza do odwołania
    /serveroptions cmute <gracz> <czas> -> Wycisza gracza na czas
    /serveroptions unmute <gracz> -> Odcisza gracza
    /serveroptions perm <gracz> -> Daje graczowi bana permanentnego
    /serveroptions cban <gracz> <czas> <powod> -> Banuje gracza na czas
    /serveroptions xr -> Włącza lub wyłącza anty x-ray
    /adminwarn <powód> <skarga> <uwzględnić miejsce[T/N]> -> Tworzy skargę w pliku log i wysyła informację o skardze każdemu graczowi z permisją
     
    Format czasu w komendach:
    a - ilość
    b - litera odpowiadająca czasowi
     
    <czas> = ab
    a - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, itd.
    b - s, min, h, d, m
    s - sekunda
    min - minuta
    h - godzina
    d - dzień
    m - miesiąc
     
    NIE MA MOŻLIWOŚCI WYCISZANIA MIESIĄCAMI!
     
    Przykładowe użycie: /serveroptions cban PoweredDragon 12m Bo tak -> Banuje gracza Powered Dragon na 12 miesięcy, bo tak. Dodatkowo wyjaśnienie jest w komendzie /serveroptions help 2
    Możliwości:
    Wszystko, co umożliwiają komendy
    Permisja na pisanie, gdy chat jest wyłączony
    SlowMode+Permisja na pisanie bez ograniczeń czasowych
    Auto-cenzura słów wybranych przez administratora(sam może dopisać słowa do kilku domyślnych)
    Anty X-ray
    Permisje:
     so.help
    so.ac.get -> otrzymywanie wiadomości adminchatu
    so.ac.turn -> możliwość włączenia/wyłączenia adminchatu
    so.ac.send -> możliwość wysłania wiadomości bezpośrednio w komendzie
    so.use -> możliwość użycia komendy /chatoptions
    so.chat.turn -> możliwość włączenia/wyłączenia chatu
    so.chat.clear -> możliwość wyczyszczenia chatu
    so.chat.off.send -> możliwość pisania na wyłączonym chacie
    so.chat.mute.dset -> możliwość wyciszenia innych(brak ustawionego czasu)so.chat.mute.set -> możliwość wyczyszenia innych(ustawiony czas)
    ao.chat.unmute -> możliwość odciszenia innych
    so.rule.ban.perm -> możliwość permanentnego zbanowania innychso.rule.ban.time -> możliwość czasowego zbanowania innych
    so.aw.get -> możliwość otrzymania powiadomienia o skardzeso.xr.use -> możliwość używania x-raya
    so.cl.dw -> nasze wiadomości na czacie nie zapisują się w pliku ymlso.bl.dw -> nasze postawione bloki nie zapisują się w pliku ymlso.cmdl.dw -> nasze komendy nie zapisują się w pliku ymlso.slowmode.ignore -> Mimo SlowMode'a gracz może pisac na czacie bez przerwy 
    Wymagania:
    WildSkript
     
    TO DO:
    Prywatne rozmowy Prywatna konferencja(gracz+kilku wybranych graczy) Prywatna rozmowa(gracz+wybrany gracz do rozmowy) Logi Walki Prawdopodobnie może dojść logowanie dla administratorów/moderatorów poprzez specjalne hasło Próba zalogowania się, po użyciu x razy błędnego hasła skutkuje permem na IP To co jest przekreślone, jest już zrobione w kodzie i czeka na ewentualne poprawki/wydanie nowej wersji.
     
    Znane błędy:
    BRAK
     
    Download:
    Dostępny za pośrednictwem Zarejestruj się lub zaloguj, aby zobaczyć ukrytą treść!
     
    Jak już piszesz, że takich skryptów jest multum, to pokaż mi conajmniej 10 różnych skryptów, w którym są wszystkie te opcje!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...