Skocz do zawartości

Ixidi

Senior administrator
  • Zawartość

    1 886
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    9

Aktywność reputacji

  1. Polubienie
    Ixidi przyznał reputację dla bopke za wpis, Bukkit.yml bez tajemnic - konfiguracja silnika   
    Na pewno wielu z was zauważyło, że wasz serwer oparty o silnik bukkit, spigot, lub pokrewny tworzy tajemniczy plik bukkit.yml. Większość początkujących administratorów serwerów ignoruje go, a jest on całkiem przydatnym narzędziem. Postaram się przybliżyć wam możliwości konfiguracji za pomocą tego pliku opcja po opcji.

    Świeżo wygenerowany bukkit.yml przez silnik spigot 1.12.2 wygląda następująco.

    Settings: — sekcja ta służy do określania podstawowych ustawień serwera.

    allow-end — opcja ta służy do określenia czy end ma być dostępny na serwerze. Przyjmuje dwie wartości — true (end będzie włączony) lub false (end będzie wyłączony).
    Domyślna wartość: true

    warn-on-overload — opcja ta służy do określenia, czy w wypadku przeciążenia maszyny serwer ma pokazywać wiadomości "Can't keep up! [...]". Przyjmuje dwie wartości — true (będzie pokazywać informację) lub false (nie będzie pokazywać informacji).
    Domyślna wartość: true

    permissions-file — opcja ta służy do określenia nazwy pliku z permisjami w przypadku, w którym do zarządzania uprawnieniami graczy używamy wbudowanej w silnik możliwości, jednakże nie jest to system najprostszy w użyciu i w moim odczuciu znacznie lepszym pomysłem jest użycie pluginu do tego. Przyjmuje ciąg znaków jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: permissions.yml

    update-folder — opcja ta służy do określenia nazwy katalogu, do którego będziemy wrzucać pluginy, które mają zostać zaktualizowane przy najbliższym restarcie serwera. Katalog ten musi znajdować się w katalogu plugins/, gdyż ścieżki bezwzględne nie są obsługiwane. Działa to na takiej zasadzie, że jeżeli chcemy, aby nowa wersja pluginu bądź nowy plugin zostały wgrane na serwer po jego restarcie, to pliki .jar tychże pluginów wrzucamy do podanego katalogu i po restarcie serwer przenosi je do katalogu plugins/ i dopiero po tym fakcie zaczyna ich ładowanie, a jeżeli w katalogu plugins/ już znajduje się plugin o nazwie takiej jak plugin w katalogu podanym w tej opcji — podmienia go. Opcja przyjmuje ciąg znaków jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: update

    ping-packet-limit — opcja ta aktualnie nie ma żadnego zastosowania, relikt po starej funkcji. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 100

    use-exact-login-location — opcja ta służy do określenia czy po zalogowaniu się gracza do świata ma zostać on wypchnięty z bloku, w którym stoi, jeżeli jest to blok solidny (czyli nie jest cieczą ani powietrzem). Przyjmuje dwie wartości — true (gracz nie zostanie przesunięty) lub false (gracz zostanie przesunięty).
    Domyślna wartość: false

    plugin-profiling — opcja ta służy do określenia, czy ma działać komenda /timings. Pozwala ona na sprawdzenie wielu informacji na temat czasu działania pluginów w pojedynczym ticku serwera. Przyjmuje dwie wartości — true (komenda działa) lub false (komenda nie działa).
    Domyślna wartość: false

    connection-throttle — opcja ta służy do określenia czasu, po którym gracz może po raz kolejny spróbować połączyć się do serwera. Czas podaje się w milisekundach. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 4000

    query-plugins — opcja ta służy do określenia czy serwer ma zwracać listę pluginów przy zapytaniach przez query. Przyjmuje dwie wartości — true (serwer będzie zwracał listę pluginów) lub false (serwer nie będzie zwracał listy pluginów).
    Domyślna wartość: true

    deprecated-verbose — opcja ta służy do określenia czy serwer ma wypisywać w konsoli ostrzeżenia, gdy plugin próbuje użyć przestarzałej metody silnika. Przyjmuje trzy wartości — true (serwer będzie wypisywał wszystkie ostrzeżenia tego typu), false (serwer nie będzie wypisywał ostrzeżeń tego typu), lub default (serwer będzie wypisywał ostrzeżenia tego typu pod warunkiem, że twórca pluginu nie oznaczył prób użycia metody jako nieważnej).
    Domyślna wartość: default

    shutdown-message — opcja ta służy do określenia wiadomości, która pojawi się na ekranie rozłączenia od serwera w wypadku zatrzymania serwera. Przyjmuje ciągi znaków jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: Server closed

    spawn-limits: — sekcja ta służy do określenia limitów na spawnowanie mobów na światach.

    monsters — opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie agresywnych mobów na świecie zespawnowanych w normalny sposób (pojawienie się). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 70

    animals — opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie zwierząt lądowych na świecie zespawnowanych w normalny sposób (pojawienie się). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 15

    water-animals — opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie zwierząt wodnych na świecie zespawnowanych w normalny sposób (pojawienie się). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 5

    ambient — opcja ta służy do określenia maksymalnej ilości żywych w danym momencie mobów tła (nietoperze) na świecie zespawnowanych w normalny sposób (pojawienie się). Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 15

    chunk-gc: — sekcja ta służy do określenia ustawień systemu usuwania niepotrzebnych chunków z pamięci.

    period-in-ticks — opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy sprawdzeniem, czy w pamięci serwera nie został jakiś nieużywany chunk. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 600

    load-threshold — opcja ta służy do określenia liczby załadowanych nowych chunków do pamięci serwera pomiędzy dwoma sprawdzeniami nieużywanych chunków. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości.
    Domyślna wartość: 0

    ticks-per: — sekcja ta służy do określenia odstępów w tickach pomiędzy określonymi działaniami.

    animal-spawns — opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy spawnowaniem kolejnych zwierząt. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości. Ustawienie 0 powoduje wyłączenie spawnu zwierząt.
    Domyślna wartość: 400

    monster-spawns — opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy spawnowaniem kolejnych mobów agresywnych. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości. Ustawienie 0 powoduje wyłączenie spawnu mobów agresywnych.
    Domyślna wartość: 1

    autosave — opcja ta służy do określenia odstępu liczonego w tickach pomiędzy zmuszeniami serwera do zapisania zmian na dysku. Przyjmuje liczby całkowite jako swoje wartości. Ustawienie 0 powoduje wyłączenie wymuszonego autozapisu.
    Domyślna wartość: 0

    aliases: — sekcja ta została przeniesiona do pliku commands.yml, który omówimy innym razem.
  2. Polubienie
    Ixidi przyznał reputację dla Norbi za wpis, Akcja aktualizacja!   
    Witaj.
    Jeśli to czytasz, to z dużym prawdopodobieństwem jesteś graczem lub członkiem ekipy serwera na wersji 1.7.x-1.10.x. To właśnie do takich ludzi kieruję tę poradniko-apelo-prośbę o wydźwięku krytycznym i zachęcającym do refleksji.

    Administratorzy serwerów na wersje niższe niż 1.12.x bzdurnie wmawiają sobie, iż są one lepsze, bo stary system walki, bo nie ma struktur, nie ma tego i tamtego. Warto jednak wziąć na to przymiarkę, ponieważ 1.7.x-1.10.x nie oferuje niczego, czego nie ma system 1.12.x.
    Jeżeli zakładasz serwer na 1.7, to zapewne wmawiasz sobie, że więcej graczy będzie grało na serwerze, co jest totalną bzdurą.
    Zgodnie z obserwacjami tego, do gry dziennie wpływa średnio 8000 graczy z całego świata. Oczywistym jest, że domyślnie klient zaproponuje im wersję najnowszą. Zgodnie z tym serwery na 1.12.x ilościowo nokautują 1.7.x czy 1.8.x będące na kolejnych pozycjach Biorąc powyższe pod uwagę, możemy łatwo wywnioskować, że minecraft jest znacznie popularniejszy na 1.12.x, niż na którekolwiek inne wersje (w sumie jakieś 5 tys. serwerów przy czym drugie miejsce to jakieś 4-5 razy mniej). Czymże zasłużyło sobie, na Wasze uznanie, 1.7.x?
    Nowy system walki można wyłączyć - są na to komendy, są na to pluginy, jednym słowem - sposoby, które można wykorzystać. Jeśli już tak bardzo zależy na starym no-skillowym i killaurowym systemie, to nie ma problemu - można go włączyć nawet na 1.12.x! Nowych bloków na 1.12.x nie trzeba używać, chociaż na serwerach freebuild czy creative wypadałoby! Nowe przedmioty z 1.12.x wcale nie muszą zostać użyte, można je zablokować Wartości obrażeń, przedmiotów czy receptury zawsze można zmienić! Można wyłączyć respienie się nowych mobów! Można pozbyć się generowanych struktur czy nawet biomów. Są pluginy pozwalające na manipulację generowania świata! 1.12.x oferuje masę bloków do wykorzystania, masę użytecznych przedmiotów (głównie względem 1.7 i 1.8). Dla poszczególnych gatunków serwera można znaleźć inne ciekawe dodatki! Większość starych błędów gameplayu znika w 1.12.x na rzecz błędów wizualnych, które można poprawić chociażby modyfikacjami graficznymi, które są powszechnie dostępne i nie obciążają gry... I taka czysto-forumowa zaleta, która często sprawia problemy:
    Większość skrypto- i plugino- pisarzy (ci drudzy aka programiści) nastawiona jest na najnowszą wersję, która ma więcej do zaoferowania No dobra, ale piszę o 1.12.x jak o wersji bez wad. Może teraz zalety 1.7.x nad 1.12.x:
    Więcej luk bezpieczeństwa w pluginach, dzięki którym łatwiej rozwalić serwer Mniej działających i więcej zbugowanych pluginów Bardziej dziurawy silnik serwera Więcej błędów gameplayu (gdzie w 1.12.x przeważają poprawialne wizualki, jak już wspomniałem) Badziewna stosunkowo optymalizacja Łatwiejszy do skonstruowania system hacków i łatwiejszy do obejścia system zabezpieczeń Na czym polega całość? Akcja ma na celu nauczenie was usuwania silnika < 1.12.x oraz pluginów na tę wersję w celu instalacji najnowszego serwera wraz z pluginami! Na prawdę nie macie żadnych sensownych argumentów nie do pobicia, jeśli chodzi o trwanie przy wersji 1.7.x. Narzekacie na kierunek rozwoju gry, który w ogóle was nie dotyka; nawet przy zmianie wersji, jeśli zechcecie!
    INNE STATYSTYKI
  3. Polubienie
    Ixidi przyznał reputację dla Libter za wpis, Minecraft Snapshot 16w32b - drugi snapshot Minecraft 1.11   
    W ciągu zaledwie jednego dnia od wydania snapshota 16w32a pojawił się kolejny zawierający kilka nieznacznych zmian i naprawiający wiele bugów i crashy z poprzedniego snapshota.
    Zmiany:
    Wysokość hitboxa torów została zmniejszona z jednej do pół kratki. Przy użyciu komendy /title <nick> actionbar <tekst> można wyświetlać tekst na pasku akcji (action bar). Naprawione błędy:
    [Bug MC-2188] - Przedmioty zużywają się po kliknięciu PPM na osiodłaną świnię. [Bug MC-100398] - Stojaki na zbroję z "Marker" ustawionym na true mogą być pchane przez tłoki. [Bug MC-102454] - Nie można zespawnować wieśniaków/wieśniaków zombie w zwyczajnych/zielonych szatach. [Bug MC-102638] - Hitboxy pochylonych torów odpowiadają całemu blokowi. [Bug MC-104259] - Gracz/mob jest blokowany na farmie podczas przekształcania jej w ziemię. [Bug MC-105948] - Przy próbie zmiany języka nie zostaje on zmieniony/następuje crash. [Bug MC-105950] - Jajka spawnujące wieśniaka zombie tworzą tylko farmerów. [Bug MC-105953] - Minecraft crashuje się kiedy szablon płaskiego świata używa bloku nieistniejącego jako przedmiot (np. pustka). [Bug MC-105954] - Minecraft crashuje się po uderzeniu moba trzymającego przedmiot bez określonej wartości obrażeń. [Bug MC-105956] - Minecraft crashuje się przy próbie ujeżdżania osła/muła z jajka spawnującego. [Bug MC-105960] - ID bytu w podpowiedzi na chacie używa starego formatu (np. ArmorStand zamiast minecraft:armor_stand). [Bug MC-105962] - Osiągnięcia za podniesienie bloków nie pojawiają się. [Bug MC-105969] - /summon minecraft:lightning_bolt nie działa. [Bug MC-105970] - Po rozbiciu bloków pustki pojawia się brakująca tekstura. [Bug MC-105975] - Nieprawidłowe tłumaczenie nazw bytów w statystykach. [Bug MC-105978] - Miotane i chmurzaste mikstury tracą swoje efekty po wyrzuceniu w trybie survival. [Bug MC-105989] - Wykrywanie schodów przestaje działać po przeładowaniu świata. [Bug MC-105990] - Używanie pojedynczej smyczy w trybie kreatywnym usuwa ją z ekwipunku. [Bug MC-106002] - Shift + podwójne kliknięcie nie przenosi wszystkich stacków. [Bug MC-106014] - Minecraft crashuje po dotknięciu portalu do netheru przez spławik wędki. [Bug MC-106016] - Po włożeniu zbroi na stojak nie można zdjąć jej z powrotem.
  4. Polubienie
    Ixidi przyznał reputację dla Libter za wpis, Minecraft Snapshot 16w32a - pierwszy snapshot Minecraft 1.11   
    Po paru miesiącach oczekiwania został wydany pierwszy snapshot nadchodzącej wersji 1.11! Zawiera on wiele zmian, ulepszeń i poprawek, a nawet kilka nowych błędów.
    Aby użyć snapshota należy otworzyć launcher i nacisnąć przycisk "New Profile", a następnie zaznaczyć "Enable experimental development snapshots" i nacisnąć "Save". Na koniec wystarczy wybrać nowo utworzoną wersję w lewym dolnym rogu launchera.
    Przed uruchomieniem snapshota należy wykonać kopię zapasową światów.
    Zmiany:
    Niektóre moby bardziej boją się wejść do wody. Jeszcze więcej jajek spawnujących różne moby. Typy mobów są podzielone w następujący sposób: strażnik (guardian) i starszy strażnik (elder guardian) szkielet, tułacz (stray) i czarny szkielet (wither skeleton) zombie, wieśniak zombie i posuch (husk) koń, koń szkielet (skeleton horse), koń zombie (zombie horse), muł i osioł Zmieniono czas trwania efektu głodu i nasycenia. Format paczek zasobów nieco się zmienił i będzie oznaczony numerem 3: Paczki w wersji 3 muszą używać wyłącznie małych liter w nazwach plików. Większość komend może już używać definicji blockstate zamiast numerycznych wartości metadanych. Bałwany są o 10% mniej derpowate. Solidniejsza obsługa nieprawidłowych przedmiotów. Burza będzie przyciągać mniej koni szkieletów. Szczegółowe informacje o zmianach znajdziesz w artykule:

    Naprawione błędy:
    [Bug MC-4] - Wypadające przedmioty lecą czasem w złym kierunku. [Bug MC-9] - Kowadło nie wydaje dźwięku po zniszczeniu. [Bug MC-87] - Podczas skalowania mapy papierem shift-kliknięcie na nią z trzymanym SHIFT nieodpowiednio skaluje. [Bug MC-679] - Kompas wskazuje zły kierunek po powrocie z netheru. [Bug MC-1555] - Przedmioty są kasowane kiedy receptura craftingu przepełnia ekwipunek. [Bug MC-2153] - Szyja kurczaka nie ma tekstury. [Bug MC-8293] - Dozowniki spawnują moby za blisko na osi Y. [Bug MC-14640] - Brak pasku głodu w łódce lub wagoniku. [Bug MC-46341] - Niektóre teksty nie są przetłumaczone i nie są dostępne na Crowdin. [Bug MC-83185] - Wędka w drugiej ręce znika. [Bug MC-83571] - Bossy o innej nazwie są widoczne jako "Wither"/"Enderdragon". [Bug MC-85320] - Cegły kresu, bloki purpuru, sadzonki chorusa, bloki kości i bloki struktur nie pokazują się w odpowiednich kolorach na mapie. [Bug MC-87034] - Oddech smoka i obszar chmurowych mikstur jest niewidoczny na minimalnych ustawieniach cząstek. [Bug MC-88096] - Podczas używania jajek spawnujących na płotkach moby przelatują. [Bug MC-89064] - Piorun spawnuje konie szkielety kiedy doMobSpawning/spawn-monsters jest ustawione na false. [Bug MC-90191] - Stojaki na zbroję, rybiki cukrowe i endermity w łódkach gwałtownie wirują. [Bug MC-91728] - Strzały umoczone w miksturze krzywdy lub natychmiastowego leczenia nie dają żadnych efektów. [Bug MC-93619] - Wystrzelanie strzał umoczonych w miksturach w trybie kreatywnym zmniejsza ich liczbę. [Bug MC-93648] - Bałwany bez dyń na głowie odzyskują je. [Bug MC-94978] - Przedmioty wyrzucone z dozownika nie uderzają mobów przez parę pierwszych ticków. [Bug MC-95922] - Przedmioty zniszczonego wózka używają nazwy bytu. [Bug MC-96954] - Byty pasażerów są odmontowane po stronie klienta podczas renderowania. [Bug MC-97916] - Przedmioty poruszają się za szybko po ściśnięciu. [Bug MC-105560] - Podczas przeładowywania świata leje na granicach chunków blokują się. [Bug MC-105787] - Struktura pustki ma nieużywane pliki modeli.
  5. Polubienie
    Ixidi przyznał reputację dla TechnicalPlay za wpis, Konfiguracja EssentialsChat - pokoloruj i sformatuj chat w Minecraft   
    Essentials i EssentialsChat - 2 bardzo przydatne pluginy jeśli chodzi o czat. Pomagają nie tylko w optymalizacji, ale o tym kiedy indziej.
    Konfiguracja jest bardzo prosta. Zacznijmy od opcji zawartych w Essentials:
    nickname-prefix: '~' Ta opcja powoduje, że wiadomość wygląda np. tak (jeżeli nick jest zmieniony):
    Można to oczywiście usunąć, ustawiając wartość nickname-prefix na ''.
    max-nick-length: 50 Ta, kolejna opcja, ustala, jaką długość może mieć nick ustawiony za pomocą komendy /nickname. UWAGA: Prefiks się zalicza do tej długości.
    change-playerlist: false add-prefix-suffix: true Pierwsza z tych opcji ustala, czy na liście graczy otwieranej za pomocą klawisza TAB nasze nicki będą zmieniane po użyciu komendy /nickname. UWAGA: Niezalecane jest korzystanie z tej opcji jeżeli posiadamy inny plugin na zmianę zawartości TABu.
    Druga natomiast ustala, czy do displayname (pl. nazwa wyświetlana) będzie dodawany prefix i suffix z pluginu na uprawnienia. UWAGA: Opcja ta wymaga ustawionej opcji change-displayname na true:
    change-displayname: true która pozwala Essentials na zmianę displayname.
    EssentialsChat - czyli więcej.
    radius: 0 Ta opcja pozwala na dodanie realistyczności - wiadomości będą widziane dla graczy w określonej ilości bloków od gracza. Jeżeli ta zmienna ustawiona jest na 0, wiadomości będą wysyłane do każdego.
    format: '{POINTS}{TAG}{DISPLAYNAME}&8 » &7{MESSAGE}' Dzięki temu możemy ustalić wygląd wiadomości na czacie. W takim formacie możemy użyć następujących znaczników:
    {MESSAGE} to wiadomość jaką napisał gracz
    {GROUP} to nazwa grupy w której gracz jest, wymaga pluginu na uprawnienia
    {DISPLAYNAME} jest wyświetlaną nazwą użytkownika
    {WORLDNAME} to nazwa świata w którym gracz obecnie się znajduje 
    {SHORTWORLDNAME} to pierwsza litera nazwy świata w którym gracz obecnie się znajduje
    {TEAMPREFIX} {TEAMSUFFIX} {TEAMNAME} to zmienne z minecraftowego scoreboarda Znam też 2 zmienne z FunnyGuilds a mianowicie {TAG} i {POINTS} (pierwsza to tag gildii w której gracz jest a druga to punkty gracza).
    group-formats: Owner: '[&c&lWłaściciel&r] {DISPLAYNAME}&r: &7{MESSAGE}' Admin: '[&cAdmin&r] {DISPLAYNAME}&r: &7{MESSAGE}' Mod: '[&aMod&r] {DISPLAYNAME}&r: &7{MESSAGE}' Helper: '[&bPomocnik&r] {DISPLAYNAME}&r: &7{MESSAGE}' Vip: '[&6VIP&r] {POINTS}{TAG}{DISPLAYNAME}&r: &7{MESSAGE}' Player: '[&aGracz&r] {POINTS}{TAG}{DISPLAYNAME}&r: &7{MESSAGE}' No i wreszcie, grupowe formaty, czyli każda grupa z pluginu na uprawnienia pisze inaczej. Służy to głównie do tego, aby każda grupa miała inny kolor pisania. Jeżeli jakaś grupa nie ma ustawionego grupowego formatu - będzie stosowany dla niej format z właściwości format.
    Serdecznie zapraszam do komentowania
×