Jest to rozszerzony opis snapshota 16w32a, podstawowe informacje i lista naprawionych błędów znajdują się w artykule:
Szczegółowy opis zmian:
Dodano splash "Javalicious edition".
Ostrzeżenia jak np. "możesz spać tylko w nocy" i "limit wysokości budowania wynosi 256 bloków" pojawiają się nad hotbarem.
Jajka spawnujące w ekwipunku na trybie kreatywnym są posortowane po nazwie.
Po wybuchu creepera z nałożonym efektem mikstury powstaje chmura tej mikstury.
Posuchy (husk) próbują unikać wody.
Usuwanie dyni z bałwana jest zapisywane w plikach gry (wcześniej był to tylko chwilowy efekt wizualny).
Stany bloków mogą być używane w komendach /execute, /fill, /setblock i /testforblock, przykłady:
/setblock ~ ~ ~ minecraft:stone variant=diorite instead zamiast /setblock ~ ~ ~ minecraft:stone 3
/setblock ~ ~ ~ wool color=red zamiast /setblock ~ ~ ~ minecraft:wool 14
/setblock ~ ~ ~ minecraft:planks variant=birch instead of /setblock ~ ~ ~ minecraft:planks 2
/setblock ~ ~ ~ minecraft:birch_fence_gate facing=east,open=true
Przywrócono usunięte w wersji 1.10 jajka spawnujące:
czarnego szkieleta,
muła,
osła
szkieletowego konia,
konia zombie,
starszego strażnika (elder guardian),
ciemnoszarego tułacza (stray) z jasnoszarymi kropkami,
brązowego posucha (husk) z kremowymi kropkami.
Nowe napisy w grze mogą zostać przetłumaczone:
informacje o błędach przy zaznaczaniu świata,
nazwy szablonów płaskiego świata,
opcje i wiadomości dla trybu obserwatora,
słowa "chunks" i "fps" w ustawieniach,
słowa "Color: ", "NBT: " i "Durability: ", w informacjach o przedmiotach,
teksty związane z akcjami wywoływanymi przez naciśnięcie F3,
teksty związane z zaznaczaniem paczek zasobów.
Tagi NBT:
Dodano:
dla osła i muła: tagi ChestedHorse i Items,
dla szkieletowych koni: tagi SkeletonTrap i SkeletonTrapTime,
dla wieśniaków zombie: tagi ConversionTime i Profession,
dla bałwanów: tag Pumpkin.
Usunięto:
dla koni: tagi HasReproduced, Type i Saddle,
dla wszystkich typów zombie: tag ZombieType,
dla wszystkich typów szkieletów: tag SkeletonType,
dla strażnika (guardian) i starszego strażnika (elder guardian): tag Elder.
ID bytów:
mogą używać wyłącznie małych liter,
używają podkreślników do oddzielania słów,
może być użyty opcjonalny prefiks "minecraft:",
nazwy zostały zmienione:
AreaEffectCloud na area_effect_cloud,
ArmorStand na armor_stand,
CaveSpider na cave_spider,
MinecartCommandBlock na commandblock_minecart,
DragonFireball na dragon_fireball,
ThrownEgg na egg,
EnderCrystal na ender_crystal,
EnderDragon na ender_dragon,
ThrownEnderpearl na ender_pearl,
EyeOfEnderSignal na eye_of_ender_signal,
FallingSand na falling_block,
FireworksRocketEntity na fireworks_rocket,
MinecartFurnace na furnace_minecart,
MinecartHopper na hopper_minecart,
EntityHorse na horse,
ItemFrame na item_frame,
LeashKnot na leash_knot,
LightningBolt na lightning_bolt,
LavaSlime na magma_cube,
MinecartRideable na minecart,
MushroomCow na mooshroom,
Ozelot na ocelot,
PolarBear na polar_bear,
ShulkerBullet na shulker_bullet,
SmallFireball na small_fireball,
SpectralArrow na spectral_arrow,
ThrownPotion na potion,
MinecartSpawner na spawner_minecart,
PrimedTnt na tnt,
MinecartTNT na tnt_minecart,
VillagerGolem na villager_golem,
WitherBoss na wither,
WitherSkull na wither_skull,
ThrownExpBottle na xp_bottle,
PigZombie na zombie_pigman.
niektóre nazwy zostały podzielone:
Horse na horse, donkey, mule, skeleton_horse i zombie_horse,
Skeleton na skeleton, stray i wither_skeleton,
Zombie na zombie, zombie_villager i husk,
Guardian na guardian i elder_guardian.